2024-12-05, 13:13
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandalayBay
Vilket j-a dravel.

Lergigan är en av de vanligare medicinerna just för att den hjälper väldigt många.
Har själv haft den i två år. Inga myrkrypningar, inga bakfyllor. 2X25 mg kvällstid räddar min nattsömn och gör att jag kan somna om när jag vaknar. Vet flera som har samma erfarenhet.
Lergigan är en relativt mild antihistamin med få biverkningar.

En på tusen... - Varför ens sprida sådan skit utan att veta vad man snackar om?

Ok gumman, tänk på blodtrycket nu va. Jag garanterar dig att du kommer att kunna få dina kära älskade sockerpiller av farbror doktorn så länge du vill.

Och jag ber om ursäkt för att jag trampade på en väldigt öm tå. Om du märker att du börjar få svårt att kontrollera din känsloreglering så kan det mycket väl vara en biverkning på någon i din cocktail av mediciner. För om du inte känner dig bakis dagen efter så förutsätter jag att du käkar minst en annan psykmedicin som tex ssri.

Själv när jag käkade Venlafaxin så kunde jag shotta theralen och käka propavan som smågodis. Zoombiebakfyllorna och myrkrypen märkte jag över huvud taget inte av, förrän flera år senare när jag hade slutat med antidepressiva, och testade bluffmedicinerna igen.

Och jag har full förståelse för att du tar det en smula personligt, eftersom jag själv har varit grov pundare på både SNRI och ADHD-medicin. Så jag vet mycket väl hur man gärna försvarar sin älsklingsdrog med näbbar och klor, eftersom som man ser den som sin absoluta livlina. Och spelar ner, eller förnekar alla biverkningar till max.
Har aldrig sett någon bli så defensiv över lergigan bara. Den dagen läkaren föreslår immovan eller stesolid råder jag dig att avstå, men det tror jag inte att du kommer att göra.
Citera
2024-12-05, 17:06
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Det står 2-3 till natten.
Märklig sak att ljuga om

Ja det är märkligt att du är så stenad att du inte kan läsa ur FASS.

"Symtomatisk korttidsbehandling av ångest: Vuxna: 5-50 mg 1-3 gånger dagligen."

"[b]Korttidsbehandling av sömnrubbningar: Vuxna: 25-50 mg. 1-2 timmar innan sänggående."

mg = 2 st 25 mg tabletter.

https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19530228000028
Citera
2024-12-05, 18:04
Medlem
Det har i princip ingen effekt på riktig, grov ångest.

Är ganska trött på att läkare kastar den här medicinen på en med tanke på att den är nästan omöjlig att ta om man ska vara vaken under dagen och yknow…jobba, få saker gjort etc. Man måste ju gå och lägga sig.

Hatar att läkarna försöker lura en att vara trött = att inte ha ångest. Det är inte alls samma sak.
Citera
2024-12-06, 03:00
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Ja det är märkligt att du är så stenad att du inte kan läsa ur FASS.

"Symtomatisk korttidsbehandling av ångest: Vuxna: 5-50 mg 1-3 gånger dagligen."

"[b]Korttidsbehandling av sömnrubbningar: Vuxna: 25-50 mg. 1-2 timmar innan sänggående."

mg = 2 st 25 mg tabletter.

https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19530228000028

Ska hälsa min läkare
Citera
2024-12-06, 03:19
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
jepp , fass är inte bibeln idiot
Citat:
Ska hälsa min läkare

Läkare för såklart skriva ut i precis vadsomhelst.
Problemet är att om en patient får biverkningar pga av överdosering, då blir det jobbigt för läkaren.
Därför kan det vara smart för läkare att följa FASS.
Citera
2024-12-24, 20:07
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Läkare för såklart skriva ut i precis vadsomhelst.
Problemet är att om en patient får biverkningar pga av överdosering, då blir det jobbigt för läkaren.
Därför kan det vara smart för läkare att följa FASS.

Du vet inte vad du pratar om.
Inte 1 läkare har varnat mig för vad fass säger.

50 läkare kanske?
Citera
2024-12-24, 20:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Att din läkare skulle skrivit ut att du ska ta 3*25 milligram på en gång kan du försöka lura i någon annan, inte mig.

Min läkare skrev ut hur många Atarax som helst, jag visste inte att det fanns max. Sedan fick jag veta att det var över maxdosen och att man inte fick ta den med min andra medicin för då kunde hjärtat stanna. Läkare skriver som de vill. Man dör oftast inte.
Citera
2024-12-25, 04:56
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Du vet inte vad du pratar om.
Inte 1 läkare har varnat mig för vad fass säger.

50 läkare kanske?

Jag har alltså inte lergigan på recept. Är det vad du påstår?

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Min läkare skrev ut hur många Atarax som helst, jag visste inte att det fanns max. Sedan fick jag veta att det var över maxdosen och att man inte fick ta den med min andra medicin för då kunde hjärtat stanna. Läkare skriver som de vill. Man dör oftast inte.

Då hade du en dålig psykdoktor.

Utan att killgissa antar jag att du hade citalopram/e-citalopram.

Dom ska man inte ta med Atarax för det är som du skriver riktigt farligt för dig.

Din psykdoktor kunde ju skrivit ut ett annat preparat tex Zoloft. Rent hypotetiskt alltså jag bara killgissar ju kring att du går på såna preparat.
Citera
2024-12-25, 05:57
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Jag har alltså inte lergigan på recept. Är det vad du påstår?

Då hade du en dålig psykdoktor.

Utan att killgissa antar jag att du hade citalopram/e-citalopram.

Dom ska man inte ta med Atarax för det är som du skriver riktigt farligt för dig.

Din psykdoktor kunde ju skrivit ut ett annat preparat tex Zoloft. Rent hypotetiskt alltså jag bara killgissar ju kring att du går på såna preparat.

Nej?
Jag säger att extremt många läkare har skrivit ut recept till mig och aldrig reagerat på att jag tar 75mg till natten.
Citera
2024-12-25, 07:00
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Nej?
Jag säger att extremt många läkare har skrivit ut recept till mig och aldrig reagerat på att jag tar 75mg till natten.

Så du har sagt till din psykdoktor att du äter mer än du ska?
Normala personer har inte såna diskussioner med sin läkare.
Citera
2024-12-25, 08:00
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Så du har sagt till din psykdoktor att du äter mer än du ska?
Normala personer har inte såna diskussioner med sin läkare.

Nej läkare skrev jag.
Det står på min burk hur mycket läkaren ordinerat.

Men du har ju läst fass.se
Sen att du går till personangrepp, case closed.

God Jul på dig.
Citera
2024-12-25, 23:51
Medlem
engammalfisks avatar
Det varierar på vad som är bestämt för dagen av de genialiska krafterna i matrix, ibland kan de vara som en öl ibland som vatten. ingen aning hur det är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in