Citat:
Ursprungligen postat av
DeclanPrimus
Är ni så här korkade på riktigt.
Sexbrottslingar finns väl i alla partier.
Skit i Centerpartiet.
Det här handlar om personen.
Om ni söker så hittar ni brottslingar i alla partier.
Särskilt SD.
Och innan topplocket går så
Röstar jag SD.
Du har rätt att brottslingar finns i alla partier men vi bör också se vissa mönster. Att C haft problem med pedofili tror jag är ett resultat av deras, i vissa fall, extremt liberala grundsyn som syns framförallt i ungdomsförbundet. Det är inte underligt att ett parti som vill släppa på sexuella regler (eller ett parti där det åtminstone finns stora delar som vill göra det) också lockar till sig människor som ligger på gränser eller över gränsen. Detsamma gäller organisationer som RFSL också.
Detsamma gäller andra partier. SD's huvudfråga är invandringen. Det är inte konstigt att de då drar till sig vissa människor som kanske hade passat bättre i en mer extrem organisation och som gör rasistiska övertramp. I V finns en betydande del medlemmar som stödjer politiskt våld i olika former, ibland som revolution och ibland som "självförsvar" mot rasister. Har inga siffror på detta men jag kan tänka mig att skattebrott är mer frekvent inom moderaterna.
Poängen är alltså att det finns folk i alla partier som gör överträdelser men att vissa överträdelser är vanligare i vissa partier på grund av partikultur, ideologisk inriktning och liknande. Jag tror inte att det är en slump att just C haft fler problem med pedofiler än andra partier på samma sätt som det inte är underligt att SD haft problem med fler rasister än andra partier.