2024-12-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Testa vara en man i 18 månader och se vad ni tycker:

https://www.youtube.com/watch?v=FOeUhy_UZUM

Kvinnor har ingen aning om hur det är att vara en man. Vi har olika svårigheter absolut. Men detta bevisar en hel del att kvinnor har det lättare generellt i livet.

Addera hur många män jämfört med kvinnor som tar livet av sig.

Finns mycket mer man kan ta upp, men anser att detta är tillräckligt.

Någon som har motbevis?

Går ju inte att generalisera på det viset. Just för henne kanske det är med privilegierande att vara kvinna än att vara fejkman i 18 månader. För en annan kvinna kanske det skulle vara lyxigt och privilegierande att vara fejkman i 18 månader och fullkomlig misär att vara kvinna.

Allt handlar om vilken kultur man lever i, vilket kontext i kulturen man lever i, vad man har med sig för biologiska könsspecifika krämpor osv. Tex. är de allra flesta män i Sverige betydligt mer priviligierade än kvinnorna i afrikanska länder som könsstympas svårt/än afghanska kvinnor som lever under starkt förtryck/än turkiska kvinnor som mördas bara pga. att de är kvinnor osv. Och de flesta kvinnor i Sverige är betydligt mer priviligierade än ukrainska män som offras i kriget/män i krig som ser sina fruar och barn våldtas och skändas och mördas och sedan själva blir torterade till döds osv.

Och en svensk man som har fru och barn och ett bra jobb och en bra inkomst, är mer priviligierad än en svensk ensamstående kvinna med svår PMS och svåra förlossningsskador och som har blivit våldtagen och misshandlad av sin fd. make och får leva på flykt med sina barn undan sin fd. make.

Och en svensk kvinna som har man och barn och ett bra jobb och en bra inkomst är mer priviligierad än en svensk manlig arbetslös incel med prostatacancer som spridit sig till skelettet och som bor i sin vresiga mammas källare.

Som sagt: det går inte att generalisera.

Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Kvinnor har det generellt lättare, inget nytt under granen. Den som säger emot det är bara dum och naiv.

Det vet du inte.

Om vi nu bara ser till Sverige så:

Går man till det rent biologiska, så har förmodligen män det generellt mycket lättare än kvinnor: längre, starkare, slipper ha mens/slipper ha PMS/slipper vara i klimakteriet, är mer stresståliga (och därmed mer harmoniska), kan få barn men slipper riskerna för graviditetskrämpor/graviditetskomplikationer och förlossningsskador. Är i regel mer skyddade mot sexuella övergrepp (men i gengäld mindre skyddade mot misshandel på öppen gata).

Sedan har män sådant som är tuffare för män än för kvinnor. Kvinnor behöver inte inträda rollen som "trygg och macho", hon accepteras ändå. Är en kvinna rädd, förväntas det att även den rädda mannen ska gå in som en skyddande sköld (ingen som tänker på mannens liv och rädsla?), har han hög sexdrift men svårt att få kvinnor och inte har några närmre vänner (så som kvinnor lättare kan ha: nära vänner) så kan han bli en ensam aggressiv incel med psykisk ohälsa. Han har motsägelsefulla krav på sig: vara mjuk men macho. Osv.

Jag skulle nog helst vilja sammanfatta det såhär: "det är synd om människorna".
Citera
2024-12-05, 21:14
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulgubbe
Intill dess att jag har bevisats om motsatsen betraktar jag all kritik mot kvinnor i det här forumet som just incelkärringsnack.

Du blev precis motbevisad i trådstarten ändå gråter du som en liten bögkärringhura
Citera
2024-12-05, 21:16
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Går ju inte att generalisera på det viset. Just för henne kanske det är med privilegierande att vara kvinna än att vara fejkman i 18 månader. För en annan kvinna kanske det skulle vara lyxigt och privilegierande att vara fejkman i 18 månader och fullkomlig misär att vara kvinna.

Allt handlar om vilken kultur man lever i, vilket kontext i kulturen man lever i, vad man har med sig för biologiska könsspecifika krämpor osv. Tex. är de allra flesta män i Sverige betydligt mer priviligierade än kvinnorna i afrikanska länder som könsstympas svårt/än afghanska kvinnor som lever under starkt förtryck/än turkiska kvinnor som mördas bara pga. att de är kvinnor osv. Och de flesta kvinnor i Sverige är betydligt mer priviligierade än ukrainska män som offras i kriget/män i krig som ser sina fruar och barn våldtas och skändas och mördas och sedan själva blir torterade till döds osv.

Och en svensk man som har fru och barn och ett bra jobb och en bra inkomst, är mer priviligierad än en svensk ensamstående kvinna med svår PMS och svåra förlossningsskador och som har blivit våldtagen och misshandlad av sin fd. make och får leva på flykt med sina barn undan sin fd. make.

Och en svensk kvinna som har man och barn och ett bra jobb och en bra inkomst är mer priviligierad än en svensk manlig arbetslös incel med prostatacancer som spridit sig till skelettet och som bor i sin vresiga mammas källare.

Som sagt: det går inte att generalisera.

Det vet du inte.

Om vi nu bara ser till Sverige så:

Går man till det rent biologiska, så har förmodligen män det generellt mycket lättare än kvinnor: längre, starkare, slipper ha mens/slipper ha PMS/slipper vara i klimakteriet, är mer stresståliga (och därmed mer harmoniska), kan få barn men slipper riskerna för graviditetskrämpor/graviditetskomplikationer och förlossningsskador. Är i regel mer skyddade mot sexuella övergrepp (men i gengäld mindre skyddade mot misshandel på öppen gata).

Sedan har män sådant som är tuffare för män än för kvinnor. Kvinnor behöver inte inträda rollen som "trygg och macho", hon accepteras ändå. Är en kvinna rädd, förväntas det att även den rädda mannen ska gå in som en skyddande sköld (ingen som tänker på mannens liv och rädsla?), har han hög sexdrift men svårt att få kvinnor och inte har några närmre vänner (så som kvinnor lättare kan ha: nära vänner) så kan han bli en ensam aggressiv incel med psykisk ohälsa. Han har motsägelsefulla krav på sig: vara mjuk men macho. Osv.

Jag skulle nog helst vilja sammanfatta det såhär: "det är synd om människorna".

Jo det sista kan jag hålla med om, fair point. Livet på jorden och att vara människa i dagens samhälle är piss och det är synd om oss alla
Citera
2024-12-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulgubbe
”ibland äv. om feg el. sjåpig (mans)person”.

https://svenska.se/so/?id=144624&pz=7
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Blanda inte in kärringar med incels. En incel är en man.
Du behöver vidga dina kunskaper i svenska språket.
Citera
2024-12-05, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Du har väl inga bevis för att kvinnor har det lättare i livet?
Eller att män vet mer om hur det är att vara kvinna jämfört med vad kvinnor vet om mäns liv?
Du länkar bara en kort videosnutt som fått din hjärna att bli begeistrad?
Men där kan jag hålla med dig; de män som får sin syn på samhället genom random korta klipp på Youtube är det synd om
Bevisen är väl om du bläddrar igenom instagram, kikar på alla 18 åriga tjejer som är på båtar värda miljoner.
Det är ganska mycket till bevis.
Citera
2024-12-05, 22:17
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Var är videon där en man testar att vara kvinna? En kvinna som går genom smärtsamma pms symtom varje månad, en kvinna som går genom graviditet och förlossning med förlossningsskador som inte behandlas rätt, en kvinna som går genom klimakteriet och definitivt inte får rätt behandling. En kvinna som däremellan blir sexuellt trakassera a som tar på sig alldeles för mycket ansvar för familjen för att hennes man inte gör det osv.

Var är den videon?

Jag, som man, kan åtminstone svara för att när det gäller punkten röra sig fritt, har den absoluta majoriteten kvinnor röstat för att begränsa sina egna (egenupplevda) möjligheter till det.

I årtionden.

Att de samtidigt röstat för att majoriteten män kan och faktiskt drabbas av våldshandlingar i det offentliga rummet skiter dem ju i, så...
Citera
2024-12-05, 22:30
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Ja jag är motbeviset.. Mitt liv har inte varit direkt lättsamt. Och det beror på av en del korkade val som jag har gjorde. Mer än så tänker jag inte säga.

Testa att vara man i 18 månader låter länge. Men ibland har jag velat testat på att få vara det för en dag. Vad ni tänker på, hur ni tänker, vill veta hur det känns med att få ett BJ, jag vill veta hur det känns med en runk och bäst av allt.. Bara ställa sig och kissa utan att behöva leta upp ett buskage eller nåt som skyler mitten området.. Och det behöver jag inte 18 månader för. En dag räcker gott och väl.
Du missar poängen. Den är inte att du ska få uppleva vissa enskilda saker som man, utan tvingas möta världen som en man. Hur många fenomen hinner du upptäcka på en dag tror du?
Citera
2024-12-05, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du missar poängen. Den är inte att du ska få uppleva vissa enskilda saker som man, utan tvingas möta världen som en man. Hur många fenomen hinner du upptäcka på en dag tror du?
Nähä ok, då vet jag..
Citera
2024-12-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Var är videon där en man testar att vara kvinna? En kvinna som går genom smärtsamma pms symtom varje månad, en kvinna som går genom graviditet och förlossning med förlossningsskador som inte behandlas rätt, en kvinna som går genom klimakteriet och definitivt inte får rätt behandling. En kvinna som däremellan blir sexuellt trakasserad av klasskamrater och kollegor. En kvinna som inte vågar röra sig fritt för att hon är kvinna. En kvinna som tar på sig alldeles för mycket ansvar för familjen för att hennes man inte gör det osv.

Var är den videon?

Har du missat hela transdebatten? Stick ut huvudet genom ett fönster i 10 min så ser du ngn du kan fråga.
Citera
2024-12-05, 23:40
Medlem
Det här är flashback. Uj, uj vad synd det är om alla män i denna kommunistiska hbqt-woke liberala WEF-judevärld
Och att vara incel på topp. Vilket öde…
Citera
2024-12-05, 23:49
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Det här är flashback. Uj, uj vad synd det är om alla män i denna kommunistiska hbqt-woke liberala WEF-judevärld
Och att vara incel på topp. Vilket öde…

Ja, tack för att du bekräftar tesen. Att det faktiskt är orättvist för män i dagens västerländska samhälle.

Fint gjort av dig. Respekterar verkligen det
Citera
2024-12-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Ja, tack för att du bekräftar tesen. Att det faktiskt är orättvist för män i dagens västerländska samhälle.

Fint gjort av dig. Respekterar verkligen det
Vi riktiga män klarar oss fortfarande bra. Vi har bra jobb, tjänar bra och får ligga hur mycket vi vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in