2024-12-05, 15:56
Medlem
Nu får det fan vara nog med bög-pedofiler i C! Vet inte om man ser förbi oroväckande beteende bara för att inte vilja verka homofobiska. Någon som onanerar öppet på tunnelbanan lär även ha syndat förut.
Citera
2024-12-05, 15:56
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Om Roslagsbanerunkaren var på Efterlyst för typ 3 månader sedan, ett jag program jag inte ser, men många gör det. Då har ju Centerpartiet lyckats mörka det här rätt bra? Så han var nära att komma undan med det. Borde vara en hel hög människor som känner till saken, och sett vem det är på Efterlyst, men tiger om den.

Nja. Gurra kan faktiskt ha blivit identifierad alldeles nyligen. Jag gissar att Centerpartiet agerade direkt här.
Citera
2024-12-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Min kommentar. Ja, det här borde vara slutet på centerpartiet. Ingen vettig kan vara med för då kommer dom genast misstänkas. Dags att avveckla partiet.

Hade varit intressant att få reda på varför pedofiler dras till detta partiet. De finns säkert pedofiler i andra partier också givetvis. Men de är väl 9-10 personer nu som avslöjats på lika många år.
Citera
2024-12-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombalaya
Varför grips han inte?

Skulle tippa på att han redan har frihetsberövats, erkänt och släppts i väntan på rättegång. Ingen mening att hålla honom häktad om han inte ens behöver få fängelse (finns fängelse i straffskalan men inte ”per automatik”)
Citera
2024-12-05, 15:58
Medlem
Man undrar ju hur många pedofiler det finns i C som sköter det diskret och inte upptäcks? Det som kommer fram kan bara vara toppen på ett isberg.
Citera
2024-12-05, 15:59
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Jag tar avstånd från alla typer av övergrepp. Poäng är att det inte begicks några övergrepp under den tiden de var ett par och ändå måste Federley få skulden.

Är man skyldig att göra bakgrunskoll på kärlekspartner?

Om man har barn - självklart ska man det. Det ingår i gott föräldraskap.
Citera
2024-12-05, 15:59
Medlem
storpotatens avatar
Har det framkommit varför det är partiet som agerar och inte polisen?
Citera
2024-12-05, 16:00
Medlem
Europes avatar
Citat:
Dömd, sonat sitt brott och frågan är då om det inte räcker? Vad kräver Din moral?

Nu visste ju ingen om detta - vem gör bakgrunskontroll på en kärlekspartner?

Federley visste mycket väl sin partners bakgrund med barnvåldtäkterna, trots att han först ljög om motsatsen. Partnern var dessutom villkorligt frigiven, det vill säga hade inte helt avtjänat sitt straff, när de blev ihop.
Citera
2024-12-05, 16:01
Medlem
Citat:
Jag tar avstånd från alla typer av övergrepp. Poäng är att det inte begicks några övergrepp under den tiden de var ett par och ändå måste Federley få skulden.

Är man skyldig att göra bakgrunskoll på kärlekspartner?

Som offentlig person och folkvald politiker så måste man i alla fall vara medveten om att man faktiskt är just en offentlig person och att man faktiskt kommer att bli synad i sömmarna. Och det gäller alla folkvalda; är man representant för ett parti i tekniska nämnden i Malå kommun så kan det tyckas rätt litet, men till och med på en sådan post klassas man som en offentlig person.
Det kan man tycka vad man vill om, men gillar man inte det så är ingen person i samhället tvingad att engagera sig i politiken.
Citera
2024-12-05, 16:03
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpotaten
Har det framkommit varför det är partiet som agerar och inte polisen?

Sexuellt ofredande är oftast ett straff som ger böter. Är ju inte så att nationella insatsstyrkan rycker ut för att nån centerpartist ryckt lite i slangen på pendeltåget. Han får en kallelse i brevlådan.
Citera
2024-12-05, 16:03
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Du kan knappast veta vad dessa 2 pervon sysslade med innan det uppdagades.
Citera
2024-12-05, 16:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Expressen har skrivit att det är han på bilden från efterlysningen och frontar med just den bilden.
Jag har sett det nu. Hade blivit djävligt förbannad annars. Mailade faktiskt till dom och ifrågasatte varför det var så kryptiskt. Sen om det hjälpte eller om dom behövde samla mot får vi inte veta. Hade varit skandal om dom skyddade värsta sorten av pedofil. Knappast en engångsföreteelse och vem vet hur många som är drabbade. Nu borde dom själva döpa om den breda mitten till Pedofilpartiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in