2023-08-15, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Absolut inte. utan ha läst detta rättsfall, så händer det att kvinnor anmäler falskt. Men siffrorna är så höga som vissa vill framhäva. Män anmäler också falskligen brott. Det är inte konstigt.

Ytterligare en användare som kommenterar utan att ens bemödat sig att läsa första inlägget i tråden och de bifogade dokumenten (förundersökningar och domar)...

Du behöver inte dra igång denna diskussion en gång till, vilket Eric99, Maximus999 och J*hn förmodligen vill. Läs förundersökningarna och domarna så inser du att det här inte handlar om falska anmälningar.
Citera
2023-08-15, 08:51
Medlem
Anonfiles.com fungerar för tillfället inte..
Backup länk:
https://gofile.io/d/BWqzgP
Citera
2023-08-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Ytterligare en användare som kommenterar utan att ens bemödat sig att läsa första inlägget i tråden och de bifogade dokumenten (förundersökningar och domar)...

Du behöver inte dra igång denna diskussion en gång till, vilket Eric99, Maximus999 och J*hn förmodligen vill. Läs förundersökningarna och domarna så inser du att det här inte handlar om falska anmälningar.

Jag svarade inte om detta fall. De vanliga falska anmälningar görs oftast av personer som har förminskad mental förmåga oftast dementa gamla damer. Du hittar det varje år i de anmälningar som har gjorts.

Det händer även att oskyldiga döms. Men det är många fler skyldiga som går fria. Det är så mänskliga system fungerar. De är inte perfekta. Får inte den dömda resning så är han skyldig. Man behöver inte tänka längre. Den dömde kan inte få resning på FB utan det får man hos HD. Så det spelar ingen roll vad folk tycker här angående detta fall. Jag är ganska säker att HD inte läser FB.
Citera
2024-04-18, 14:15
Medlem
Nu borde väl fängelsestraffet vara avtjänat till 2/3? Någon som vet hur det gått för honom?
Citera
2024-04-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Nu borde väl fängelsestraffet vara avtjänat till 2/3? Någon som vet hur det gått för honom?
Han verkar bo i Solna numera i alla fall.
Citera
2024-04-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Han verkar bo i Solna numera i alla fall.

Eller är skriven där. På 24 kvm på en adress med flera hundra andra och där det även ligger ett lägenhetshotell

Om jag hade kommit ut från ett långt fängelsestraff för ett brott som inte riktigt ses med blida ögon av allmänheten, och jag dessutom kom från en liten ort så skulle jag skriva mig någonstans och bo någon helt annan stans.
Citera
2024-12-05, 14:14
Medlem
Citat:
Eller är skriven där. På 24 kvm på en adress med flera hundra andra och där det även ligger ett lägenhetshotell

Om jag hade kommit ut från ett långt fängelsestraff för ett brott som inte riktigt ses med blida ögon av allmänheten, och jag dessutom kom från en liten ort så skulle jag skriva mig någonstans och bo någon helt annan stans.

I oktober flyttade han till Sundbyberg. Han verkar ha flyttat runt en del senaste året.
Citera
2024-12-05, 14:23
Avslutad
Citat:
I oktober flyttade han till Sundbyberg. Han verkar ha flyttat runt en del senaste året.

Har han kvar sjuksköterskelegitimationen? Då finns den teoretiska möjligheten att han arbetat som hyr-syrra och helt enkelt skriver sig på den adress uthyrningsbolaget tillhandahåller
Citera
2024-12-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evendock
Har han kvar sjuksköterskelegitimationen? Då finns den teoretiska möjligheten att han arbetat som hyr-syrra och helt enkelt skriver sig på den adress uthyrningsbolaget tillhandahåller

Nej legitimationen drog IVO in
Citera
2024-12-09, 22:10
Medlem
Citat:
Nej legitimationen drog IVO in

Nja, IVO hemställde hos HSAN, Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, att först tillfälligt dra tillbaka hans legitimation efter förhandlingarna i hovrätten i avvaktan på dom (de såg nämligen stora risker till nya brott ifall han släpptes ur häktet). Sedan efter domen drog HSAN in den permanent.

IVO kan föreslå att en legitimation återkallas men det är HSAN som utreder och beslutar.
Citera
2024-12-09, 22:15
Medlem
Citat:

Men då skulle han bryta mot folkbokföringslagen och sedan några år tillbaka kan det leda till fängelse. Då finns det andra åtgärder/vägar som brottslingar brukar använda och som staten tyvärr alltför lättvindigt beviljar.
Citera
2024-12-10, 09:37
Medlem
Citat:
Men då skulle han bryta mot folkbokföringslagen och sedan några år tillbaka kan det leda till fängelse. Då finns det andra åtgärder/vägar som brottslingar brukar använda och som staten tyvärr alltför lättvindigt beviljar.

Risken bli dömd för folkbokföringsbrott är minimal. Men ja det finns andra sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in