2024-11-19, 11:19
Medlem
Jonhvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Vidal
Nu tror jag du hörde något annat, bor några hundra meter ifrån och ja här vibrerade det och small då mitt sovrum är mot stället det hände, men resten av familjen märkte det inte ens. Kista är ju över 5 km ifrån

Jag bor också i Kista och hörde/kände smällen mycket väl. Inte ens 5 min gick så flög helikoptern över oss och riktning mot Vällingby, i samma veva så kom det en notis i Aftonbladet.
Citera
2024-11-19, 11:51
Medlem
Runkebys avatar
Kom igen GOL bröder droppa namnet nu 🤣
Citera
2024-11-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitalarbralatin
Det är Ängsullsvägen 143.
Även grannfastigheten har fått småskador.
Där bor, eller är skrivna:
Andrea* Ol**on 25år *=s
A*exander *arsson O*sson 31 år *=l
Citera
2024-11-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Vidal
Vet du vilka som bor där? Ingen barnfamilj förhoppningsvis
En familj som heter Olsson med två vuxna söner.
Citera
2024-11-19, 13:26
Medlem
Så varför skedde detta? Gissar på att det är den yngste som är involverad i nåt. Den äldre har nåt callcenter-företag.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonhv
Jag bor också i Kista och hörde/kände smällen mycket väl. Inte ens 5 min gick så flög helikoptern över oss och riktning mot Vällingby, i samma veva så kom det en notis i Aftonbladet.
Kista ligger 9km bort så smällen måste ha varit stor som fan om ni hörde den ända dit bort. Hoppas på många döda så snuten får lite att göra.

Edit. Ingen blev ens skadad. Besviken.
Senast redigerad av HORSVERIGE 2024-11-19 kl. 14:13.
Citera
2024-11-19, 17:02
Medlem
grape-snow-cones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Så varför skedde detta? Gissar på att det är den yngste som är involverad i nåt. Den äldre har nåt callcenter-företag.
Callcenter är väl bland det skummaste man kan hålla på med? Kolla på firman som sålde sossarnas lotter, jobbade nästan bara folk med koppling till gängkriminalitet där.
Citera
2024-11-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitalarbralatin
Det är Ängsullsvägen 143.
Även grannfastigheten har fått småskador.
Stämmer adressen? Finns ju inga som helst tecken på skador på fastigheten eller närliggande. Varken på fram eller baksida. Däremot många som går och letar var det smällde.
Citera
2024-11-19, 19:38
Medlem
nitalarbralatins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonsense
Stämmer adressen? Finns ju inga som helst tecken på skador på fastigheten eller närliggande. Varken på fram eller baksida. Däremot många som går och letar var det smällde.

Dumheter! Fönster till gillestuga utblåst, vardagsrumsfönster delvis borta, splitterskador på fasad. Kollade själv vid lunchtid. Tror knappast att glasmästare hunnit fixa det ännu.

Även nr 141 har skador.
Citera
2024-11-20, 20:35
Medlem
Ja det är väldigt få skriverier om det här fallet.
blivit en vardag. Ingen bryr sig när det smäller ... ush
Citera
2024-11-22, 11:22
Medlem
nitalarbralatins avatar
Den här tråden dog verkligen ut snabbt.
Hur kan det komma sig? Flashbackarna brukar ju ofta bidra med fakta och spekulationer.
Citera
2024-12-05, 12:37
Medlem
Ingen som hört något om detta?
Citera
2025-08-11, 16:26
Medlem
Solna TR B 11265-24, åtalad Lio* Dubra*i Sacir* (n, n, i) född 09.

X har innehaft en skarp handgranat utan att ha rätt till det.
Det hände den 18 november 2024 på Ängsullsvägen 145, Vällingby, Stockholms stad. Brottet är att anse som grovt eftersom varan med hänsyn till dess effekt, konstruktion eller utformning har varit av särskilt farlig beskaffenhet, hanteringen eller överföringen har skett i en sådan miljö att varan typiskt sett kan befaras komma till brottslig användning och gärningen annars har varit av särskilt farlig art.

X har kastat eller placerat och detonerat en handgranat på altanen utanför målsägandenas bostad, vid radhus i ett tättbebyggt område, vilket orsakat en explosion.
Senast redigerad av luddfilter 2025-08-11 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in