Citat:
Ursprungligen postat av
Honkenbonken
OBS
Vi vet alla att det gått åt helvete med Sverige men frågeställningarna var:
Varför har politikerna inte velat se saker för vad de är?
Varför har politikerna medvetet förstört så mycket i just Sverige?
Jämför man med grannländerna så är Sverige mest extremt i många frågor, invandring, brott,dålig skola,sjukvård osv..osv.
Varför sticker Sverige ut så mycket och varför?
Jag tror det började med Palme vad tror ni?
1. Varför har politikerna inte velat se saker för vad de är?
Kan i skrivande stund inte komma på några tydliga enskilda orsaker till att det varit och är så.
Billström sa 2013 att många kommunchefer sagt till honom att det var på väg att gå åt skogen och volymen på invandringen behövde skäras ner rejält. Reinfeld tog honom i örat och sa att så fick han inte gå runt och prata.
Det måste således finnas en grundläggande tro hos politiker att invandring, i vilken form det än är, är något bra. Samma mönster kan man se hos Centerpartisterna, f.d skånska kommunalrådet J Cato och tidigare partiledaren A Lööf.
En orsak till att dagens politiker fastnat i tanketräsket att invandring är bra kan hänga samma med nynazisternas härjningar på 70 och 80-talet när de var ute och "bankade grodor".
Avståndstagandet från det beteendet och rädslan för ett nytt 30-tal gjorde att politikerna gjorde invandrare till deras skyddslingar.
Man kunde dessutom vinna godhetspoäng genom att visa hur mån om invandrare man var.
Att man i första hand skulle se till de svenska väljarnas bästa, det glömde man bort.
2. Varför har politikerna medvetet förstört så mycket i just Sverige?
Förmodligen av skälen jag nämner i första frågan.
3. Varför sticker Sverige ut så mycket och varför?
Ja dit det bär det bär det och svensk media har effektivt sett till att sätta munkavle på alla som vågat ifrågasätta vad sjutton vi håller på med.
Det blev rätt pinsamt i studion när J Ruist vägrade vika ner sig i Aktuellt-intervjun.
https://www.youtube.com/watch?v=xddf9trcQ8M
4. Jag tror det började med Palme vad tror ni?
Nja invandring har vi haft sedan urminnes tider.
Ohämmad import av bidragstagare är däremot ett nytt fenomen.
Palme ville ha viss "kulturberikning" men han var också bestämd med att det finns gränser för vad som är möjligt.
”Du kan dra olycka över oss om för många kommer hit” var Palmes bud till invandrarminister Anna-Greta Leijon när assyrier sökte sig till Sverige.
Jag tror att det är mer att likna vid att bli medberoende till en alkoholist.
Inledningsvis hoppas man att det ska ordna sig utan att man gör något väsen av det hela. En bit längre fram vet man inte hur man ska göra, för man borde ha sagt ifrån för länge sedan. När det sedan blir ohållbart då har man gett upp. Det finns inget hopp om förändring/förbättring.