2024-12-04, 19:24
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag försöker förstå hur man kan sakna 48,000 soldater när självaste tyrannen KGB-Putin sagt att man "avancerar" långsamt enbart för att värna om ryska soldaters liv.

Dessutom ska ej förglömmas alla 1000-tals afrikaner, nepaleser, kubaner etc som saknas då de lämnats av ryssarna för att ruttna på potatisåkrarna i Ukraina.

Du brukar vara så noggrann med källor. Har du någon sådan angående dessa påståenden?
Vad jag vet så består "Africa Corps" av max 2 000 man inkl Wagnersoldater så då får jag inte riktigt ihop det med att tusentals ligger på åkrarna?
Kubaner är det enligt västkällor max 400 pers.
Citera
2024-12-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Tack för den länken.
Det är intressant att journalister från statlig brittisk media kan arbeta i Ryssland men rysk media är blockerade i EU. Det är väl vi som ska vara för pressfrihet och yttrandefrihet?
Såg att det fanns amerikanska journalister som ställde frågor till Putin nyligen. Förmodligen otänkbart med en rysk journalist som ställer frågor till Biden.
En reflektion om hur kriget i Ukraina ändrar våra värderingar.

Tucker Carlsson är i Moskva och ska göra en intervju med Lavrov.
Hoppas vi får se en rysk journalist göra en intervju med Blinken nån dag.
Hoppas du på riktigt att en Blinkenintervju ska sändas i Russia 1?
Oavsett så är sannolikheten noll komma noll…
Citera
2024-12-04, 19:29
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Tack för den länken.
Det är intressant att journalister från statlig brittisk media kan arbeta i Ryssland men rysk media är blockerade i EU. Det är väl vi som ska vara för pressfrihet och yttrandefrihet?
Såg att det fanns amerikanska journalister som ställde frågor till Putin nyligen. Förmodligen otänkbart med en rysk journalist som ställer frågor till Biden.

Nu håller du på med dina pajaslögner igen.

Ditt sverigehat, Natohat och förakt för frihet & demokrati verkar ha ge dig en störd syn på verkligheten. Ingen hindrar fri rysk media från att verka i fria och demokratiska länder. Meduza hade en lång intervju med Trumps man Kurt Volker häromdagen.

Ryska skurkregimens hårt kontrollerade lögnfabriker som styrs direkt av diktaturen är ju givetvis sanktionerade men det visste du redan, käre proryss och diktaturvurmare.

‘Putin only understands force’ Former U.S. special envoy for Ukraine negotiations Kurt Volker on how Trump could seek to end the war
https://meduza.io/en/feature/2024/11/27/putin-only-understands-force
Citera
2024-12-04, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ryska manualen har postats i tråden. Här finns den med översättning till engelska. Ryssarna borde skicka ut liknade manual till alla avskum, drägg och skithögar som helt misslyckat sprider ryska lögner på flashback så vi kunde bli av med den svagbegåvade ohyran.

x.com/PStyle0ne1/status/1862858485697851852

Ryska skurkregimen verkar ha ackrediterat CNN:s Fredrik Pleitgen. Tysken (som är bra) har kommit med rapporter från Moskva senaste dagarna. Här är hans fulla intervju med skurken Sergei Ryabkov.

CNN's Fred Pleitgen sat down for a wide-ranging exclusive interview with Sergei Ryabkov, Russia's deputy foreign minister.

Watch CNN’s full interview with Russia’s Deputy Foreign Minister
https://www.youtube.com/watch?v=DvJKRbeAYvU

Modigt. Jag skulle inte göra det. Begriper inte hur man vågar sätta sin fot i ryzzhelvetet, oavsett roll eller uppdrag. En ackreditering som journalist är ju inte ens värt papperet det är skrivet på, i pissryzzland. Säg fel saker så är det 15 eller 20 år i fängelse. Om du inte blir skickad till fronten för att bli gruppvåldtagen analt och oralt i röven av "73:e mekaniserade infanteribrigaden". Innan dom lägger ner dig på rygg för att slå sönder skallen på dig för att sprida ut din hjärnsubstans med hjälp av en 20kgs slägghammare.
Citera
2024-12-04, 19:38
Medlem
Citat:
Du brukar vara så noggrann med källor. Har du någon sådan angående dessa påståenden?
Vad jag vet så består "Africa Corps" av max 2 000 man inkl Wagnersoldater så då får jag inte riktigt ihop det med att tusentals ligger på åkrarna?
Kubaner är det enligt västkällor max 400 pers.

Fortsätt med huvudräkningen så kommer du upp till minst 1000 ska du se. Det är inte jag som skrytit om att ha rekryterat massor med utlänningar vid rekryeteringskontoren i ryssland. Utländska medborgare stod ju i kö utanför rekryteringskontoren för att ansluta sig till ryska styrkor, enligt dina vänner på ryska medier.
Citera
2024-12-04, 19:47
Medlem
Citat:
Tack för den länken.

Skillnaden är att endast ett fåtal är intresserade av att ta del av ryzka lögner.
Självklart blir putte glad när en nyttig idiot som tucker kommer och ger putte en kanal att framföra sin propaganda.
Citera
2024-12-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Skillnaden är att endast ett fåtal är intresserade av att ta del av ryzka lögner.
Självklart blir putte glad när en nyttig idiot som tucker kommer och ger putte en kanal att framföra sin propaganda.

Tucker är ingen journalist utan en avlönad propagandist som säljer sig som en prostituerad. Orban och hans skurkregim i Ungern är bara en i raden som köpt prostitutionstjänster av Tucker.
Citera
2024-12-04, 19:57
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Hoppas du på riktigt att en Blinkenintervju ska sändas i Russia 1?
Oavsett så är sannolikheten noll komma noll…

Kan väl sändas på X eller Youtube?
Citera
2024-12-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Modigt. Jag skulle inte göra det. Begriper inte hur man vågar sätta sin fot i ryzzhelvetet, oavsett roll eller uppdrag. En ackreditering som journalist är ju inte ens värt papperet det är skrivet på, i pissryzzland. Säg fel saker så är det 15 eller 20 år i fängelse. Om du inte blir skickad till fronten för att bli gruppvåldtagen analt och oralt i röven av "73:e mekaniserade infanteribrigaden". Innan dom lägger ner dig på rygg för att slå sönder skallen på dig för att sprida ut din hjärnsubstans med hjälp av en 20kgs slägghammare.

Han är där för att diktaturen vill få ut sitt budskap. Även massmördaren Saddam Hussein hade västerländska journalister på hotelll i Bagdad när det blåste som mest.
Citera
2024-12-04, 20:08
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Fortsätt med huvudräkningen så kommer du upp till minst 1000 ska du se. Det är inte jag som skrytit om att ha rekryterat massor med utlänningar vid rekryeteringskontoren i ryssland. Utländska medborgare stod ju i kö utanför rekryteringskontoren för att ansluta sig till ryska styrkor, enligt dina vänner på ryska medier.

Mina vänner! Du är så rolig!
Du vet väl att rysk media inkl journalister är förbjuden i EU?

Du skrev tusentals liggandes på åkrarna så då får jag nöja mig med minst 1000 och ditt ord istället för en pålitlig källa.
Har du någon källa på ditt nya påstående att utländska medborgare stod i kö utanför rekryteringskontoren i ryska medier?
Citera
2024-12-04, 20:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Mina vänner! Du är så rolig!
Du vet väl att rysk media inkl journalister är förbjuden i EU?
Menar du att jag bryter mot någon lag när jag tittar på rt eller youtube-klipp från ryska stats-TV?
Källa?
Citera
2024-12-04, 20:14
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
...
meet with Putin to “discuss all the issues of the global order at the highest level.

https://mstdn.social/@noelreports/113594219039317869

Stor humor att Putin anser sig ha mandat att tillsammans med Trump diskutera "issues of global order at the highest level"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in