2024-11-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brujeria
Hur fungerar det? Är det en gratis tjänst?

Du betalar för den streamingtjänst du vill ha(billigt). Bättre än iptv tycker jag för kan streama på flera enheter samtidigt & låna ut till familj & vänner.
Citera
2024-11-30, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis156
Du betalar för den streamingtjänst du vill ha(billigt). Bättre än iptv tycker jag för kan streama på flera enheter samtidigt & låna ut till familj & vänner.

Men hur funkar det rent "tekniskt" ?

Du får väl inte bara ett vanligt exempelvis VIAPLAY inlogg, som sen är giltigt i ett år?
eller livstid som dom också säljer..

vill inte vara negativ, men det där känns lite shady.
Citera
2024-11-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Men hur funkar det rent "tekniskt" ?

Du får väl inte bara ett vanligt exempelvis VIAPLAY inlogg, som sen är giltigt i ett år?
eller livstid som dom också säljer..

vill inte vara negativ, men det där känns lite shady.

Som jag fick sagt så är det giltig tillsvidare, ingen utgångsdatum. Livstid i det sammanhanget syftas på just det. Shady eller inte så har det funkat utmärkt för mig
Citera
2024-12-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Har bytt isp från Bahnhof och har haft helt utan lagg i 10 dagar hittills på båda mina abbonemang.
Hoppas det håller i sig.

Bahnhof har ändrat någonting i sin routing, funkat perfekt sedan dess
Citera
2024-12-01, 19:30
Medlem
Tja snabb fråga, ni son kör på Tele2 bredband hur funkar det att kolla på IPTV för er? Strular det? Behöver ni köra på VPN? Går nämligen över till Tele2 slutet av december från Bahnhof.
Citera
2024-12-01, 21:06
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RavyBaby
Tja snabb fråga, ni son kör på Tele2 bredband hur funkar det att kolla på IPTV för er? Strular det? Behöver ni köra på VPN? Går nämligen över till Tele2 slutet av december från Bahnhof.

Frugan och jag har Tele2. Det enda som inte fungerar som det ska är filmer via IPTV, ljudet försvinner och bilden fryser. Livesport och livetv fungerar alldeles utmärkt. Vi har 300/100 mbit.
Citera
2024-12-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Frugan och jag har Tele2. Det enda som inte fungerar som det ska är filmer via IPTV, ljudet försvinner och bilden fryser. Livesport och livetv fungerar alldeles utmärkt. Vi har 300/100 mbit.
Okej tack, beställde deras 500/500 så får hoppas det funkar för mig då
Citera
2024-12-03, 16:52
Medlem
Frågan om bredbandsstrypning förefaller ju vara en förklaringsmodell som saknar grund i verkligheten. Sannolikt är det andra bakomliggande orsaker att man har problem.

https://testaiptv.com/artiklar/bredbands-vdn-ger-besked-om-iptv--ligger-i-vart-dna/

Citat:
Ursprungligen postat av RavyBaby
Citera
2024-12-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleblomqvest
Någon som lirar med Tivimate?

Går det kategorisera tv-serier efter mappar? Nu när man går in på tv-series så är det sorterat efter serier (alltid något) men alla avsnitt ligger i samma lista/mapp. Tar ju år och dagar att scrolla den listan.

Dessutom ligger tv-serier under movies, vilket är märkligt. Saknar också mappen "new series" och "new movies" som vi hade på iPlayTV.

Jag installerade om TiviMate för kunde inte uppdatera serier. Då försvann den tabellen (Tv, Filmer, Serier) så nåt är ju fel. Och på spellistan så finns inte serier med längre och inget är ”rätt” som det var innan helgen..
Citera
2024-12-04, 21:26
Medlem
Kan man säga upp ett IP-TV abonnemang och få pengarna tillbaka? Skaffade för två dagar sen men inte alls nöjd med den här leverantören.

Kan de neka?
Citera
2024-12-05, 13:01
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokennorr
Kan man säga upp ett IP-TV abonnemang och få pengarna tillbaka? Skaffade för två dagar sen men inte alls nöjd med den här leverantören.

Kan de neka?

Haha, du tror att en lev. av en olaglig tjänst bryr sig om konsumentlaggar o.s.v?

Det är klart att du kan försöka men ....... nja va

Det är därför man ska börja med att köpa det kortaste möjliga alt. som finns om inte den kostnadsfria testperioden räcker.

/#LOUDmouth#
Citera
2024-12-06, 12:18
Medlem
Trådreglerna i denna är ju massiva, men jag försöker ändå, tecknade 1 mån igår, betalade skiten med bitcoin, är dom skraja att gå vidare nu för tiden, var väl nån razzia relativt nyligen?
Jag har inte fått nått mail med vidare instruktioner m3u länk mm.

Brukar det dröja eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in