Citat:
Jag vill tipsa Pia om att det finns något som heter att 'skriva sig, (alltså folkbokföra sig,) på kommunen'...
Jag kan tyvärr inte tipsa om hur man gör, för det har jag ingen erfarenhet av, men det måste ju gå att få svar på om man vänder sig till sin hemkommun och frågar om hur det går till...
Då blir man ju folkbokförd någonstans, och då borde det ju gå att få öppna bankkonto, m.m., det Pia, enligt sitt inlägg idag på TikTok, hade problem med...
Ev, kan det vara så att man som privatperson inte själv kan göra det utan att det är Skatteverket som gör det om en persons adress inte kan fastställas...
Men det där kan man ju få information om hur det går till om man pratar med sin kommun och/eller pratar med Skatteverket...
Jag kan tyvärr inte tipsa om hur man gör, för det har jag ingen erfarenhet av, men det måste ju gå att få svar på om man vänder sig till sin hemkommun och frågar om hur det går till...
Då blir man ju folkbokförd någonstans, och då borde det ju gå att få öppna bankkonto, m.m., det Pia, enligt sitt inlägg idag på TikTok, hade problem med...
Ev, kan det vara så att man som privatperson inte själv kan göra det utan att det är Skatteverket som gör det om en persons adress inte kan fastställas...
Men det där kan man ju få information om hur det går till om man pratar med sin kommun och/eller pratar med Skatteverket...
Fint av dig, men du kan spara på tipsen till Gräddis. Hon har pengarna men försöker låtsas att det är saker som fördröjer. För det gynnar henne bäst just nu. Hon vill att folkbokföringen går igenom hos Hassan och att han ÄR HENNES KILLLE!! När det snart inte går att ljuga mer gör Hassan så kommer hon resa med honom till Gambia osv. Men just nu måste hon säkra sitt samboskap.
Ser ni inte lögnen? Hon låtsas att hon inte har en adress så därför inte kan starta ett konto, samtidigt som hon nu erkänner samma dygn att hon skrev sig hos Hassan för EN VECKA SEDAN! i kommentarerna på klippet om räntor/banken erkänner hon att hon gett KF ett kontonr. Pengarna är alltså redan utbetalda. KF betalar ut direkt, de frågar inte henne om det är ok först..
En annan grej jag märkte i storyn idag där det står "jag är sambo". Hör ni hur hon säger "han gick med på... eller jag menar han erbjöd att jag kan skriva mig där
SÅ.... hon är lite mer slug än man tror