2024-12-03, 21:03
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag vill tipsa Pia om att det finns något som heter att 'skriva sig, (alltså folkbokföra sig,) på kommunen'...

Jag kan tyvärr inte tipsa om hur man gör, för det har jag ingen erfarenhet av, men det måste ju gå att få svar på om man vänder sig till sin hemkommun och frågar om hur det går till...

Då blir man ju folkbokförd någonstans, och då borde det ju gå att få öppna bankkonto, m.m., det Pia, enligt sitt inlägg idag på TikTok, hade problem med...

Ev, kan det vara så att man som privatperson inte själv kan göra det utan att det är Skatteverket som gör det om en persons adress inte kan fastställas...

Men det där kan man ju få information om hur det går till om man pratar med sin kommun och/eller pratar med Skatteverket...

Fint av dig, men du kan spara på tipsen till Gräddis. Hon har pengarna men försöker låtsas att det är saker som fördröjer. För det gynnar henne bäst just nu. Hon vill att folkbokföringen går igenom hos Hassan och att han ÄR HENNES KILLLE!! När det snart inte går att ljuga mer gör Hassan så kommer hon resa med honom till Gambia osv. Men just nu måste hon säkra sitt samboskap.
Ser ni inte lögnen? Hon låtsas att hon inte har en adress så därför inte kan starta ett konto, samtidigt som hon nu erkänner samma dygn att hon skrev sig hos Hassan för EN VECKA SEDAN! i kommentarerna på klippet om räntor/banken erkänner hon att hon gett KF ett kontonr. Pengarna är alltså redan utbetalda. KF betalar ut direkt, de frågar inte henne om det är ok först..

En annan grej jag märkte i storyn idag där det står "jag är sambo". Hör ni hur hon säger "han gick med på... eller jag menar han erbjöd att jag kan skriva mig där SÅ.... hon är lite mer slug än man tror
Citera
2024-12-03, 21:05
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Aj, det börjar bli en mer och mer farlig situation för Hassan där han kan fastna i juridiskt strul gällande att avhysa henne och värsta fall förlora lägenheten(?)
Någon med juridisk koll får gärna granska detta gällande vad som gäller (i princip vad Hassan riskerar att ha tanten skriven där).

För Hassans del är det VÄLDIGT bra OM hon INTE är gravid. För en tant med barn brukar ju sluta med garanterad vräkning för gubben om det visar sig att hon har råd.
Och det får en onekligen att undra om hon egentligen inte önskar/planerade att bli gravid.
"Att få tag på en lägenhet i Stockholm är ju inte så lätt likssom" "Och jag trivs bra här" *snurr snurr med håret*
Citera
2024-12-03, 21:11
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Aj, det börjar bli en mer och mer farlig situation för Hassan där han kan fastna i juridiskt strul gällande att avhysa henne och värsta fall förlora lägenheten(?)
Någon med juridisk koll får gärna granska detta gällande vad som gäller (i princip vad Hassan riskerar att ha tanten skriven där).

För Hassans del är det VÄLDIGT bra OM hon INTE är gravid. För en tant med barn brukar ju sluta med garanterad vräkning för gubben om det visar sig att hon har råd.
Och det får en onekligen att undra om hon egentligen inte önskar/planerade att bli gravid.
"Att få tag på en lägenhet i Stockholm är ju inte så lätt likssom" "Och jag trivs bra här" *snurr snurr med håret*

Skriver hon sig där kommer det bli väldigt svårt att kunna avhysa henne, och om han nu själv har pratat med skatteverket och bekräftat att hon ska skrivas på hans adress så är dom alltså sambos
Och jag har svårt att tro att Pia och Hassan har skrivit något samboavtal.
Summa kardemumma: Det är kört för Hassan om han plötsligt vill bli av med kärringen, och polisen kan inte komma dit och kasta ut henne på lösa grunder, det krävs mer rättsliga åtgärder då.

Idioten för skylla sig själv nu.
Snart är båda vräkta och en ny hyresgäst får ta över lägenheten.
Senast redigerad av biljardballe 2024-12-03 kl. 21:16.
Citera
2024-12-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

En annan grej jag märkte i storyn idag där det står "jag är sambo". Hör ni hur hon säger "han gick med på... eller jag menar han erbjöd att jag kan skriva mig där SÅ.... hon är lite mer slug än man tror

Reagerade också på det, om det skulle bli domstol av det hela så kommer hon GARANTERAD använda detta klipp som en del av sin bevisning.

Får se om hon kan få ett erkännande direkt av Hassan gällande detta eller något annat som kan styrka hennes position hos Hassan...
Det som slog mig nu, när jag skrev detta. Är inte detta en del av hennes plan: "är du min kille"
https://www.youtube.com/watch?v=fsGNSeIwuiM&t=15s

Lol, detta är ju därför hon försökt framställa sig så snäll och rar hela veckan.. Hon vill åt lägenheten och garantera sitt boende. I kombination på det så låser hos fast Hassan att de visst är ett par / sambos och att hon faktiskt bor där... Och en del av bevisningen är de klipp hon lägger upp på nätet. Gärna där Hassan erkänner / säger saker som kan vändas emot honom i en ev. tvist.

Vad tror ni?
Någon med juridiska kunskaper bör verkligen kolla in detta.
Citera
2024-12-03, 21:14
Medlem
Citat:

Han riskerar ffa att inte kunna få hjälp med avhysning av polisen när hon stökat eftersom hon är skriven där och har rätt att bo där. Dvs han kommer om hon fortsätter som innan sannolikt att bli av med sitt hyreskontrakt i förlängningen pga störningar.

När de juridiskt räknas som sambor innebär det även också att han behöver krångla med bodelning via tingsrätten och bodelningsförrättare via tingsrätten för att upphäva samboskapet om hon vägrar flytta. Därefter kan han be kfm om hjälp med avhysning.

Helt teoretiskt finns en liten risk att han blir av med kontraktet på hyresrätten och hon får ta över den om hon skulle anse ha större behov av den. Det är dock inte aktuellt alls i dagsläget

Så. Jättesuperdumt av Hassan att bli sambos på papper med
Citera
2024-12-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma

Helt teoretiskt finns en liten risk att han blir av med kontraktet på hyresrätten och hon får ta över den om hon skulle anse ha större behov av den. Det är dock inte aktuellt alls i dagsläget

Men om hon skulle vart gravid / föda barn så skulle behovet av att ta över lägenheten blivit något helt annat?
Citera
2024-12-03, 22:45
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Men om hon skulle vart gravid / föda barn så skulle behovet av att ta över lägenheten blivit något helt annat?

Ja. Men det kommer aldrig att hända åtminstone. För damen är i menopaus, nu 50 och alkoholberoende.
Kanske haft sin sista mens förra månaden.

Snart kommer vallningar, nattsvett och kanske ännu fler lynneskast?

Välkommen till Klimakteriet Pia Nyberg!
Även Du, Hela Huddinges Snyggaste.
Citera
2024-12-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Han riskerar ffa att inte kunna få hjälp med avhysning av polisen när hon stökat eftersom hon är skriven där och har rätt att bo där. Dvs han kommer om hon fortsätter som innan sannolikt att bli av med sitt hyreskontrakt i förlängningen pga störningar.

När de juridiskt räknas som sambor innebär det även också att han behöver krångla med bodelning via tingsrätten och bodelningsförrättare via tingsrätten för att upphäva samboskapet om hon vägrar flytta. Därefter kan han be kfm om hjälp med avhysning.

Så. Jättesuperdumt av Hassan att bli sambos på papper med

Förstår inte hur Hassan kunde gå med på det. Hon kommer försöka få lägenheten till sig själv när de börjar bråka igen snart. Han riskerar att bli av med både bidrag och boende framöver efter att hon skrivit sig som sambo. Har inte han vuxna barn, varför ingriper inte dom och talar vett med honom? Fattar han ens vad han utsätter sig för?
Citera
2024-12-04, 02:37
Medlem
Så iskall när hon skaffade bevis på att de är ett par. "Är jag hos min kille? "Ja, vi säger väl det."

Hon kan uppenbarligen planera för sin framtid. Och det kan iskalla sociopater.
Citera
2024-12-04, 02:58
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdjur
Varför skriver du ett tips till henne här, istället för direkt till henne?
För att försvara struten för en gångs skull, så vet vi alla att Pia läser här.
Citera
2024-12-04, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Förstår inte hur Hassan kunde gå med på det. Hon kommer försöka få lägenheten till sig själv när de börjar bråka igen snart. Han riskerar att bli av med både bidrag och boende framöver efter att hon skrivit sig som sambo. Har inte han vuxna barn, varför ingriper inte dom och talar vett med honom? Fattar han ens vad han utsätter sig för?

Polisen kan till och med få för sig att kasta ut honom ur lägenheten för att han lever om. H. kan få kontaktförbud.
Citera
2024-12-04, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag vill tipsa Pia om att det finns något som heter att 'skriva sig, (alltså folkbokföra sig,) på kommunen'...

Jag kan tyvärr inte tipsa om hur man gör, för det har jag ingen erfarenhet av, men det måste ju gå att få svar på om man vänder sig till sin hemkommun och frågar om hur det går till...

Då blir man ju folkbokförd någonstans, och då borde det ju gå att få öppna bankkonto, m.m., det Pia, enligt sitt inlägg idag på TikTok, hade problem med...

Ev, kan det vara så att man som privatperson inte själv kan göra det utan att det är Skatteverket som gör det om en persons adress inte kan fastställas...

Men det där kan man ju få information om hur det går till om man pratar med sin kommun och/eller pratar med Skatteverket...

Hon är inte intresserad av dina förslag. Hon har nu bevis på att Hassan är hennes kille. De har försökt skaffa barn. Han har varit med och köpt g-test. Hon är skriven där.

Nästa är att H. får kontaktförbud. Så har hon lätt fixat en bostad som den iskalla onda sociopat hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in