Citat:
Ursprungligen postat av
SatanBaraAtillZ
Vad är det du inte kan frikänna dem från som var så hemskt?
Utgången hade inte blivit annorlunda.
Jag kan inte frikänna brandmännen på grund av deras oerhört dåliga slarv när det gäller att genomsöka olycksplatsen.
Utgången hade blivit till samma självklart att personerna hade avlidit men att de låter de ligger där och att sedan bärgaren får upptäcka det det är tyvärr inte godkänt någonstans.
De aktuella brandmännen på denna olycksplatsen vet också om att de har gjort ett väldigt slarvigt arbete och detta får de bära med sig i resten av livet.
Jag har inte på något sätt insinuerat att det någon tingsrätt som ska döma dem för slarv i arbetet men att det kommer att bli ändringar när det gäller genomsök på olycksplatsen det kan du vara absolut säker på.
Komma införas nya rutiner.
Och detta är räddningstjänstens arbete och inte polisens arbete även om jag tycker att polisen är en enda stor lekplats för alla oduglingar. Så var inte detta deras ansvar och inte deras arbetsuppgift heller.
När det händer trafikolyckor generellt sett så brukar det vara brandmännen och ambulansen som letar och städar upp efter kroppsdelar på
Olycksplatsen.