Citat:
Ursprungligen postat av
Kallis
Ja, hur gick det här till med att man "missade" barnen?
Att barnen inte hittades förrän timmar efter att räddningstjänsten lämnat platsen, av bärgarna.
Jag utgår från att räddningstjänsten gjorde sitt yttersta, att kollektivet räddningstjänsten fungerade ut i alla finger- och tåspetsar enligt gällande protokoll.
Räddningstjänsten i Kristianstad må få lägga sitt egna pussel, men detta skall lyfts över ytan!
Du kan vara alldeles säker på att det kommer att läggas pussel både i Kristianstad och i Hörby.
Detta är ju såklart ingenting som räddningschefen i Kristianstad går ut och berättar om men du kan ju vara absolut alldeles övertygad om att det här kommer att dessa brandmän få höra genom båda öronen.
Och det gäller även befälet på plats i detta fallet båda befälen.
Brandmännen vet om att de har gjort bort sig kraftigt och jag tror säkert inte att de mår speciellt bra över det här heller därför ser jag ingen större mening att sitta och försöka hänga någon men samtidigt var det ett misstag som en brandman absolut inte får göra.
Det var en fruktansvärt tragisk olycka och vi kommer kanske aldrig få veta exakt vad som händer men det verkar ju som en hastighet har varit ganska hög och om det är så att ett barn som är så pass ungt inte satt fastänt i barnstol så är det ju faktiskt pappan som också kommer att få sig en hel del.
Utöver sin eget samvete såklart
Han var troligen inte mer medvetslös när ambulansen kom till platsen än han hade kunnat säga barnen eller pratar på engelska och säga children.
Och är det sedan också så att brandmännen har gått runt och sopat upp så de brukar göra när allting är färdigställt så är det alltid saker från personbilen som ramlar ut när rutorna krossas så där borde ligga någon form av nallebjörn eller leksak som borde avslöja att det var barn med i bilen.
Därför kan jag tyvärr inte på något sätt frikänna brandmännen från detta misstaget.