2024-11-29, 18:18
Medlem
Exakt samma fråga finns på sidan innan. Citerade svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av dixido
Synd på Everydaycard... Vilket kort bör man gå över till nu istället?

Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Jag bytte förra året till Amex Blue Cashback. Ger 1,25 % tillbaka på alla köp, kostar 35 kr/mån men man får ett års gratis månadsavgifter om man blir inbjuden till kortet. Så detta kan man se som en gratis testperiod.

Detta kompletterar jag med ett Bank Norwegian Visa som ger 0,5% tillbaka på alla köp och har inte någon månadsavgift men precis som du säger finns det ett tak. Man behöver även ett kompletterande kort till Amex då Amex inte tas emot överallt.

Amexet är värt att ha om du spenderar mer än 4667 kr per månad ( 35 kr/(1,25%-0,5%) = 4667 ). Då täcker den extra cashbacken upp för månadsavgiften jämfört att vara köra ett kort som ger 0,5% i cashback.
Citera
2024-11-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Jag bytte förra året till Amex Blue Cashback. Ger 1,25 % tillbaka på alla köp, kostar 35 kr/mån men man får ett års gratis månadsavgifter om man blir inbjuden till kortet. Så detta kan man se som en gratis testperiod.

Detta kompletterar jag med ett Bank Norwegian Visa som ger 0,5% tillbaka på alla köp och har inte någon månadsavgift men precis som du säger finns det ett tak. Man behöver även ett kompletterande kort till Amex då Amex inte tas emot överallt.

Amexet är värt att ha om du spenderar mer än 4667 kr per månad ( 35 kr/(1,25%-0,5%) = 4667 ). Då täcker den extra cashbacken upp för månadsavgiften jämfört att vara köra ett kort som ger 0,5% i cashback.

Tack för tipset. Lutar åt Amex kompletterat med Preem-kortet för att maximera cashbacken totalt.
Citera
2024-12-02, 18:49
Medlem
Jag fick ett mail idag från Gekås-kortet (Resurs) där man meddelar att från 1 Feb tar man 2,97% för en "särskilld typ av transaktioner" där man via andra tjänster kan använda sitt kort för att skicka pengar till andra personer inom och utom landet.
Är det någon som vet vilka tjänster dom syftar på?

Skulle det t.ex kunna innebära att man laddar sitt Revolutkonto?
Citera
2024-12-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan81
Jag fick ett mail idag från Gekås-kortet (Resurs) där man meddelar att från 1 Feb tar man 2,97% för en "särskilld typ av transaktioner" där man via andra tjänster kan använda sitt kort för att skicka pengar till andra personer inom och utom landet.
Är det någon som vet vilka tjänster dom syftar på?

Skulle det t.ex kunna innebära att man laddar sitt Revolutkonto?

Sannolikt. Sen säkert även tjänster som Vipps.
Citera
2024-12-02, 22:20
Medlem
Raderat
Senast redigerad av Anonym523 2024-12-02 kl. 22:29.
Citera
2024-12-02, 22:32
Medlem
Vilken är bäst Nordea gold eller remember? Nu har jag everyday card.
Citera
2024-12-03, 12:49
Medlem
Har Handelsbanken Platinum som numer försämrat tillgång till Vip på flygplatser. Något annat prisvärt kort som är bra här hemma med kredit så fakturan kommer i efterhand samt rese och hyrbilsförsäkring? Kanske även tillgång till Vip
Citera
2024-12-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvslag1
Har Handelsbanken Platinum som numer försämrat tillgång till Vip på flygplatser. Något annat prisvärt kort som är bra här hemma med kredit så fakturan kommer i efterhand samt rese och hyrbilsförsäkring? Kanske även tillgång till Vip
Amex Platinum om du måste ha hyrbilsförsäkring, de ger även lounge-acess och reseförsäkring.
Annars Amex Gold som ger lounge-acess (restriktioner på antal besök) och reseförsäkring, dock ingen hyrbilsförsäkring.
Citera
2024-12-04, 10:31
Medlem
Hej,
Jag funderade på att skaffa klarna kortet som inte skall ha valutapåslag ,men inget är ju gratis ,så ger dom bara en sämre växelkurs, jag har ett par större köp online så skulle spara en femhundring om det stämde med inga valutapåslag!?
Citera
2024-12-07, 15:40
Medlem
Hej! Någon som kan rekommendera ett bra gratis kreditkort för resor (bonuspoäng eller cashback) för någon som inte spenderar särskilt mycket? Har kikat på Norwegian-kortet eller SAS Amex Classic, något att ha?
Citera
2024-12-08, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGring0
Hej! Någon som kan rekommendera ett bra gratis kreditkort för resor (bonuspoäng eller cashback) för någon som inte spenderar särskilt mycket? Har kikat på Norwegian-kortet eller SAS Amex Classic, något att ha?
Norwegian är vad det är, ett gratis kort som ger tillbaka 0,5%. De har inga avgifter för kontantuttag vare sig i Sverige eller utomlands (alltså inte ränta heller), men ett rätt saftigt valutapåslag på 1,99% vid användning i utländsk valuta.
Av denna anledning har jag ett påslagsfritt debitkort för användning utomlands.
Citera
2024-12-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGring0
Definiera ”inte spenderar särskilt mycket” så blir det enklare att hjälpa dig. Hur mycket per månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in