2024-12-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Knepigt beslut. Det blir verkligen upp till bevis för sportchefen och nästkommande tränare. Det sägs ju bli Engelmark men jag är vid det här laget ganska skeptisk till assisterande tränare som hajpas till himlen och tillbaka.

En randanmärkning är att Mattiasson känns som en tränare som hade gått hem på Gamla Ullevi. Han känns "blåvitt" på något sätt. Om det är vad vi behöver låter jag vara osagt...

Samma här!
Citera
2024-12-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Lätt att säga när han lämnat men min känsla av von Heijne, iallafall under tiden i Sirius, är att han är grym på att snacka. Hans scoutöga har hittat otroligt många floppar. Kanske är bättre i en sån roll han har i Hammarby än den han hade i Sirius.

Men det blir ju lätt det där snacket också efter nån lämnat. Nu är Ederströms bäst på allt det där, och lämnar han så kommer man säga att John Swärd egentligen är hjärnan bakom scoutingen.

Det där är våran styrka organisatoriskt. Vi har alltid en tränare eller scout på tillväxt som blir inkörd i systemet utöver dom som styr för tillfället.
Citera
2024-12-02, 16:54
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ronnlof-castegren-chockad-av-mattiasson-beslutet-vill-honom-val/

Hoppas Castegren drar och att en av dom främsta anledningarna är p.g.a. Sirius sparkade tränaren!

"Hur påverkar det här din framtid?
- Det som påverkar är att jag jättegärna, om jag blir kvar, hade velat jobba med "Kitten". Vi hade ett väldigt bra samarbete och har verkligen tagit mig till honom, säger*Rönnlöf Castegren."
Citera
2024-12-02, 18:03
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Det tappet skulle vara riktigt tungt. En av dom mest professionella spelarna vi haft. Men framförallt en fantastisk person.
Verkligen, men han om någon förtjänar att få spela, så jag förstår verkligen att han vill ta den möjligheten. Om det finns två spelare man genuint hade velat se ta ett SM-guld med Bajen så är det Besara och Davor.

En mer lojal, professionell och duktig andramålvakt som köpte sin roll helt och hållet och skötte den med bravur när han väl fick chansen är svårt att hitta. Måste vara en dröm att ha en sådan truppspelare.

Ovanpå det verkar han vara en fantastiskt fin människa!

Bara att önska honom all lycka till i BP och hoppas han gör det riktigt bra!
Senast redigerad av junaz 2024-12-02 kl. 18:26.
Citera
2024-12-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Knepigt beslut. Det blir verkligen upp till bevis för sportchefen och nästkommande tränare. Det sägs ju bli Engelmark men jag är vid det här laget ganska skeptisk till assisterande tränare som hajpas till himlen och tillbaka.

En randanmärkning är att Mattiasson känns som en tränare som hade gått hem på Gamla Ullevi. Han känns "blåvitt" på något sätt. Om det är vad vi behöver låter jag vara osagt...
Åker Mellberg ensam till St. Louis? Jag tog för självklart att han tog Engelen med sig.
Citera
2024-12-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Åker Mellberg ensam till St. Louis? Jag tog för självklart att han tog Engelen med sig.

Engelmark vill ta steget till (ensam) huvudtränare. Och ja, dom har haft delat ansvar i BP och inte varit huvudtränare+ass senaste två åren.

Min erfarenhet av tränare som kommer från delat ledarskap är att det kan bli något helt annat när dom får eget ansvar. Och då syftar jag till Rydström som första året hos oss körde ihop med Jelecak. Då kompromissades det ganska rejält med filosofi och annat, varken hackat eller malet om man så vill. När sen Rydström blev ensam så körde han verkligen en 180 i jämförelse med året innan. Så det ska bli ganska intressant att se vad Engelen står för utan Mellberg bredvid, som jag ändå antar haft en hel del egna preferenser. BP har ju varit ett ganska schizofrent lag stundtals som man inte riktigt vet var man har taktiskt inför en match.
Senast redigerad av frankkk 2024-12-02 kl. 23:11.
Citera
2024-12-03, 09:18
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ronnlof-castegren-chockad-av-mattiasson-beslutet-vill-honom-val/

Hoppas Castegren drar och att en av dom främsta anledningarna är p.g.a. Sirius sparkade tränaren!

"Hur påverkar det här din framtid?
- Det som påverkar är att jag jättegärna, om jag blir kvar, hade velat jobba med "Kitten". Vi hade ett väldigt bra samarbete och har verkligen tagit mig till honom, säger*Rönnlöf Castegren."
Båda ska till Häcken. Punkt.
Citera
2024-12-03, 10:13
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Båda ska till Häcken. Punkt.
Är det inte jobbigt att försöka låtsas som att ens klubb är stor och att alla ska dit?
Sanningen är att Häcken tar det dom får och ska vara glada så länge dom håller sig kvar i högsta serien.
Citera
2024-12-03, 10:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Är det inte jobbigt att försöka låtsas som att ens klubb är stor och att alla ska dit?
Sanningen är att Häcken tar det dom får och ska vara glada så länge dom håller sig kvar i högsta serien.
Vi har gått igenom detta många gånger nu din mupp.

Häcken är på 20-talet tvåa bakom MFF. Dom är våran enda konkurrent.
Citera
2024-12-03, 10:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Vi har gått igenom detta många gånger nu din mupp.

Häcken är på 20-talet tvåa bakom MFF. Dom är våran enda konkurrent.
Och du fortsätter muppa dig. Häcken är Göteborgs BP och alla hade hellre sett Örgryte i högsta serien.

Och det är en liten blipp i historian. Annars är ni ingenting.

Och att du anser att ni Malmös enda konkurrent är bull.. Ni var en uppstickare som ingen riktigt bryr sig om.
Senast redigerad av Free12 2024-12-03 kl. 10:31.
Citera
2024-12-03, 11:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Och du fortsätter muppa dig. Häcken är Göteborgs BP och alla hade hellre sett Örgryte i högsta serien.

Och det är en liten blipp i historian. Annars är ni ingenting.

Och att du anser att ni Malmös enda konkurrent är bull.. Ni var en uppstickare som ingen riktigt bryr sig om.
Häcken är det näst mest framgångsrika laget på 20-talet. Det är rena fakta. Jag skiter högaktningsfullt i om "dina känslor" säger något annat. Det är bara MFF som ligger före Häcken i nuläget, historia är ganska ointressant när man talar nutid.
Citera
2024-12-03, 13:45
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Häcken är det näst mest framgångsrika laget på 20-talet. Det är rena fakta. Jag skiter högaktningsfullt i om "dina känslor" säger något annat. Det är bara MFF som ligger före Häcken i nuläget, historia är ganska ointressant när man talar nutid.

Passa dig, snart kommer gnagarna och är det något de kan så är det att prata om 100 år gamla lotteriframgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in