2024-12-03, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Som om de på något sätt skulle vara en förmildrande omständighet
Om du står för den policyn står du även för att det är okej att ge sig på anhöriga.
Sök vård sjuka människa!

Det där är lika dumt som att säga att om man är mot dumpen så är man pedofil

Klart som fan ja int e för att folk ger sig på anhöriga
Citera
2024-12-03, 08:38
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
Det är varken första eller sista gången i den civiliserade västvärldens historia som människor med makt skräms av "revolutionära" idéer likt behovet av att skydda barn mot grooming och andra sexuella övergrepp. För lite mer än hundra år sedan blev kvinnor i England som kämpade för sin rösträtt satta i fängelse, men idag är könsdiskriminering olagligt.

För majoriteten av oss är det självklart att barn ska få vara barn. Vi har ingen annan önskan än att alla barn ska få växa upp i en trygg och säker omgivning, vilket borde vara en självklar rättighet. Tyvärr visar över 500 chattar med fiktiva barn på att verkligheten är radikalt annorlunda.

Enligt en kartläggning av Stiftelsen Allmänna barnhuset utsätts 1 av 5 barn för sexuella övergrepp. Vi som vuxna misslyckas med att skydda en femtedel av alla barn runt oss. Vårt rättssystem är uppbyggt på att barnen först ska utsättas för sexuella övergrepp innan de kan skyddas genom att förövaren åtalas och lagförs, men inte ens då skyddas våra barn eftersom endast 4.2% av anmälda sexualbrott mot barn ledde till en fällande dom förra året.

Det stormar runt Dumpen och det ylas om att vuxna människor som sexchattar med barn ska få behålla sin anonymitet. Samtidigt står tusentals utsatta barn traumatiserade för livet och bortglömda av myndigheter, media och rättsväsendet. En grupp barn som fylls på mer och mer för varje dag.

Barnkonventionen ska vara lag sen 2020, där står det att barnens bästa ska komma först. Hur rimmar det med att barn bli groomade och våldtagna medan de som jobbar för att förhindra det blir polisanmälda?

Är du helt från vettet? Aldrig i helvete att 20% av barnen skulle vara utsatta för sexuella övergrepp. Helt jävla verklighetsfrånvänt. Du menar att var femte människa du möter står för sexuella övergrepp mot barn?

Tror du själv på det?
Citera
2024-12-03, 09:27
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
Det är varken första eller sista gången i den civiliserade västvärldens historia som människor med makt skräms av "revolutionära" idéer likt behovet av att skydda barn mot grooming och andra sexuella övergrepp. För lite mer än hundra år sedan blev kvinnor i England som kämpade för sin rösträtt satta i fängelse, men idag är könsdiskriminering olagligt.

För majoriteten av oss är det självklart att barn ska få vara barn. Vi har ingen annan önskan än att alla barn ska få växa upp i en trygg och säker omgivning, vilket borde vara en självklar rättighet. Tyvärr visar över 500 chattar med fiktiva barn på att verkligheten är radikalt annorlunda.

Enligt en kartläggning av Stiftelsen Allmänna barnhuset utsätts 1 av 5 barn för sexuella övergrepp. Vi som vuxna misslyckas med att skydda en femtedel av alla barn runt oss. Vårt rättssystem är uppbyggt på att barnen först ska utsättas för sexuella övergrepp innan de kan skyddas genom att förövaren åtalas och lagförs, men inte ens då skyddas våra barn eftersom endast 4.2% av anmälda sexualbrott mot barn ledde till en fällande dom förra året.

Det stormar runt Dumpen och det ylas om att vuxna människor som sexchattar med barn ska få behålla sin anonymitet. Samtidigt står tusentals utsatta barn traumatiserade för livet och bortglömda av myndigheter, media och rättsväsendet. En grupp barn som fylls på mer och mer för varje dag.

Barnkonventionen ska vara lag sen 2020, där står det att barnens bästa ska komma först. Hur rimmar det med att barn bli groomade och våldtagna medan de som jobbar för att förhindra det blir polisanmälda?

Sanslöst att ni arvtagare till dem som var ute och "knackade bögar" för ett par decennier sedan jämför detta med kvinnans frigörelse 🤣
Citera
2024-12-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netey
Googlade lite och enligt polisen så är Kik tydligen ”Ett paradis för pedofiler” - det är ju inte en app jag frivilligt skulle använda, med den beskrivningen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dlEz71/har-konfronteras-natpedofilen

Helt i nivå med Aschbergs värdighet att elda på sin agenda att leta fel överallt förutom hos pedofilerna själva - ena dagen är det fel på Kik och andra dagen är det Dumpen som är problemet. Aschberg är en obehaglig människa
Citera
2024-12-03, 09:55
Bannlyst
Det har arbetats febrilt inom hela Dumpenkoncernen inatt. Vartenda video verkar ha plockats bort och sedan lagts upp på nytt utan anknytning till Rumble.

Kan tänka mig att PysSara stormade in hos administratören a.k.a "dirigenten" med en påse med vit okänt pulver och fick upp en redig fart på den gamla tanten. Verkar ha kört hela natten nonstop. Undrar om "dirigenten" fortfarande är uppe i varv, brukar ge lite sömnrubbningar när man åker upp i sådan fart.

Hur ser det ut på häxjaktskanalen "gräv"? Någon som har tagit sig en vända där efter PysSara körde ut "rensordern"? Där borde vara rena paradiset för valfri gädda att samla bevismaterial till något förtalsåtal.
Citera
2024-12-03, 10:02
Bannlyst
när internet var nytt, inte minst för mig, dvs mitten på 90-talet, så hade jag som nöje att gå in i olika online chatrum, och utge mig för att vara "en kåt minderårig tjej".

ett annat nyupptäckt intresse var datorvirus. som om av en tillfällighet hade jag lyckats hitta ett sätt att utöva dessa intressen samtidigt. dvs jag lurade "gäddan" att ta emot en fil, som på ett eller annat sätt öppnade upp en bakdörr i personens dator.

Men jag växte rätt snart upp från det beteendet. det första minne jag har i det här var att man ringde gratisnumret för "heta linjen" från telefonkiosker. och "heta linjen" har sin intressanta historia med, finns en viss koppling till den sk gryningspyromanen och som av en slump även ett hat och hämndbegär till auktoriteter.
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-03 kl. 10:05.
Citera
2024-12-03, 10:05
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
när internet var nytt, inte minst för mig, dvs mitten på 90-talet, så hade jag som nöje att gå in i olika online chatrum, och utge mig för att vara "en kåt minderårig tjej".

ett annat nyupptäckt intresse var datorvirus. som om av en tillfällighet hade jag lyckats hitta ett sätt att utöva dessa intressen samtidigt. dvs jag lurade "gäddan" att ta emot en fil, som på ett eller annat sätt öppnade upp en bakdörr i personens dator.

Men jag växte rätt snart upp från det beteendet. det första minne jag har i det här var att man ringde gratisnumret för "heta linjen" från telefonkiosker.

När internet var nytt ville jag testa ett brute force-hackingprogram. Jag kom in i 2 datorer i USA. I den ena lämnade jag en lapp där det stod att jag bara var nyfiken på att hacka och jag lyckades hacka din dator med bara ett enkelt program och vill varna dig. I den andra hittade jag djurporr och var elak nog att låtsas att jag var en anonym vän som hade hittat hans bilder och var djupt chockad
Citera
2024-12-03, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det har arbetats febrilt inom hela Dumpenkoncernen inatt. Vartenda video verkar ha plockats bort och sedan lagts upp på nytt utan anknytning till Rumble.

Kan tänka mig att PysSara stormade in hos administratören a.k.a "dirigenten" med en påse med vit okänt pulver och fick upp en redig fart på den gamla tanten. Verkar ha kört hela natten nonstop. Undrar om "dirigenten" fortfarande är uppe i varv, brukar ge lite sömnrubbningar när man åker upp i sådan fart.

Hur ser det ut på häxjaktskanalen "gräv"? Någon som har tagit sig en vända där efter PysSara körde ut "rensordern"? Där borde vara rena paradiset för valfri gädda att samla bevismaterial till något förtalsåtal.
Borde inte vara svårt att påvisa hur länge något legat på Rumble :-) Taskigt läge alltså... nu kan ju gäddorna bara anmäla till vanlig polis, inget skydd av utgivningsbevis för det där.
Citera
2024-12-03, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare

Men jag växte rätt snart upp från det beteendet. det första minne jag har i det här var att man ringde gratisnumret för "heta linjen" från telefonkiosker. och "heta linjen" har sin intressanta historia med, finns en viss koppling till den sk gryningspyromanen och som av en slump även ett hat och hämndbegär till auktoriteter.

Alltid intressant att få höra om hur karriärstegen ser ut inom fiskerinäringen. Bilden börjar klarna rejält för dom flesta av oss läsare nu med all fiskeriinformation vi blivit delgivna den sista tiden.
Citera
2024-12-03, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Borde inte vara svårt att påvisa hur länge något legat på Rumble :-) Taskigt läge alltså... nu kan ju gäddorna bara anmäla till vanlig polis, inget skydd av utgivningsbevis för det där.

Eller så jobbar dom med sitt beteende istället så dom kommer vidare
Att skuldbelägga dumpen för deras egna vidriga beteende kommer liksom inte trolla bort problemen
Citera
2024-12-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Eller så jobbar dom med sitt beteende istället så dom kommer vidare
Att skuldbelägga dumpen för deras egna vidriga beteende kommer liksom inte trolla bort problemen
Du fattar fortfarande inte att det inte är antingen eller? Har det begåtts brott mot gäddor, så är de lika berättigade till upprättelse som någon annan. Det betyder inte att de skiter i att jobba med sig själva.
Citera
2024-12-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Är du helt från vettet? Aldrig i helvete att 20% av barnen skulle vara utsatta för sexuella övergrepp. Helt jävla verklighetsfrånvänt. Du menar att var femte människa du möter står för sexuella övergrepp mot barn?

Tror du själv på det?

Det finns en studie ifrån 2016 som hävdar detta vilket har tagits upp tidigare i tråden. Dumpen ser alltid till att få sista ordet när det relateras till den studien då majoriteten av förövarna själva är minderåriga typ högstadieelever. Det är alltså klumpiga pojkar som druckit folköl och gjort tafatta närmanden eller vad säger du Sara?

Anna Hedemo satte Dumpen på plats angående denna studie så hela publiken hos Publicistklubben tittade ner i golvet. Tyckte nästan lite synd om Sara för det var så jäkla hårt.

Det finns några odågor i tråden t ex Bertil, MeggieClearly som fortfarande inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in