Citat:
Ursprungligen postat av
boorly
Samtliga bilder Chrippa använder sig av i sin YouTube-video är snarlika med resultaten man/jag får när jag skapar AI-genererade bilder.
AI har svårt att omfamna ALLT, och man kan enkelt se var den har missat. Jag säger inte att det är så, men det är nästan för likt för att inte vara skapat med AI.
36:45 in i videon - zooma in på namnet bredvid krysset. EXAKT, då menar jag EXAKT, så blir det när AI inte lyckas generera all text man bett om.
37:59 in i videon - zooma in mycket på
”telefonens” klocka i vänsterhörnet, samt Dynamic Island som den mittenfiguren kallas.
Jag stöter på detta varje dag vid användning av olika AI-genereringar.
1. När jag skapar bilden från början och textar vad AI skall generera.
2. När jag använder AI för att ”enhanca” alltså förstora/förbättra en befintlig bild. Då har den svårt att särskilja varje bokstav om texterna är lite suddiga, och skapar därmed dessa konstiga tecken.
Mina misstankar lutar starkt åt något av ovanstående alternativ då jag har ett vältränat öga för detta. Kanske är det inte ”fejkat” utan endast ”förstorat”. Men att AI är inblandat, ja, det känner jag mig rätt så trygg i.
Sov gott!
Är din teori alltså att hela skärmdumpen är AI-genererad, inklusive statusfält, meddelanden och bilder, som ett enda stort stycke?
1. Varför skulle man ens göra så? Det är betydligt enklare att bara använda en riktig skärmdump och ersätta själva innehållet genom att klippa och klistra.
2. Det skulle omöjligt kunna bli så där bra, med tanke på bilderna och texterna inne i skärmdumpen.
3. Det finns ingen AI-bildgenerator som är kapabel att återskapa Rasks exakta tatueringar, tavlor, lakan, och nakna kropp med sådan precision. Med de kommersiella modellerna skulle du inte ens kunna generera något liknande halvnaket, utan skulle då behöva vända dig till lokala modeller, och om någon är villig (och tekniskt kompetent) att ta det så långt så tror jag nog att den personen också kan se till att lösa en trovärdig skärmdump.