2024-12-02, 22:30
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Armenien redo att samarbeta med ICC. Ett till land som Putte inte kan åka till

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-armenia-wymierza-cios-w-rosje-w-tle-nakaz-aresztowania-putin,nId,7867945

Citera
2024-12-02, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Överger sina ställningar? Man har nyligen gått in i staden sedan några dagar tillbaka. Det pågår troligtvis full stadskrigföring från gata till gata där nu.

https://deepstatemap.live/en#13/47.9900825/37.2715120

Tyvärr går det bara att check:a en bråkdel av all bullshit som postas här, men det är ju alltid något. Om det är några som överger sina ställningar så är det väl ukrainarna i så fall.

"Staden"? På kartan ser det ut som 4 tvärgator, 24 hus, 2 cykelvägar och en gångstig. Kan inte bo 100 människor där ens.
Citera
2024-12-02, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Armenien redo att samarbeta med ICC. Ett till land som Putte inte kan åka till

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-armenia-wymierza-cios-w-rosje-w-tle-nakaz-aresztowania-putin,nId,7867945

Visst får man citera?

Citat:
De armeniska myndigheterna är redo för ett nära samarbete med Internationella brottmålsdomstolen, rapporterade presstjänsten vid utrikesministeriet i Jerevan. Som framhållits skulle syftet med verksamheten vara bl.a. anpassa gällande lagstiftning till internationella rättsliga standarder. Samtidigt är tribunalen i Haag den institution som åtalar Rysslands president Vladimir Putin.
Citera
2024-12-02, 22:40
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
2022:

Ytterligare ett av dina stolle-statements.

Jaha. Så, då är du dubbelglad nudå? Eller t o m trippelglad?

Inte en droppe pizz-ryzk olja och ändå kostar bensinen vid pump under 17 spänn litern. Tre liter för femtiolappen med andra ord.

Verkar inte bättre än att din nostradamus-profetia kom av sig lite. Är inte bensinen t o m billigare än 2022?

Vem tror du det är som får betala för vad kriget kostar att föra? Energipriserna blir absolut högre när vi inte kan importera från Ryssland. Att bensinen faktisk blivit billigare vid pumpen vet du lika väl som jag att det beror på att vissa pålagor tagits bort. Betyder förstås att det blir ett hål någon annan stans som får fyllas på med en pålaga på någonting annat.

Jag får för övrigt tacka för uppmärksamheten.
Citera
2024-12-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag refererade till "Reporting from Ukraine". Själv läste jag inte innehållet men jag är ganska övertygad om att Ukrainas taktik är att förstöra så mycket ryska trupper som möjligt, inte att hålla samhället. Detta är mycket kostsamt för Ryssland.
Nu har Järnkansler Scholtz också utlovat stor hjälp med början nu i december. Krigsmaterial, för Ukraina har en hel del brigader beredda men saknar vapen.

Det har varit kostsamt för Ryssland att ligga i offensivt läge sedan i princip i somras. Anfallskrig kostar, men vill de ta Donetsk så finns det inga genvägar runt det. Dessutom stressas de av läget i Syrien. Zoomar vi ut lite så är tredje världskriget nu snart ett faktum, även om det inte ännu har passerat gränsen där de stora blocken officiellt är i krig med varandra. Ukraina, Israel, Libanon, Ryssland, Nordkorea, Syrien. Vi får hoppas att Trump lägger en våt filt över konflikterna och släcker branden innan det utvecklas till en skogsbrand.
Citera
2024-12-02, 22:45
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Vem tror du det är som får betala för vad kriget kostar att föra? Energipriserna blir absolut högre när vi inte kan importera från Ryssland. Att bensinen faktisk blivit billigare vid pumpen vet du lika väl som jag att det beror på att vissa pålagor tagits bort. Betyder förstås att det blir ett hål någon annan stans som får fyllas på med en pålaga på någonting annat.

Oljepriset har sjunkit stadigt sedan år 2022. Ner ca 40 % https://tradingeconomics.com/commodity/crude-oil
Citera
2024-12-02, 22:45
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jämfört med vad då?

Du menar att du vet alla möjligheter Ukraina har haft vid olika tidpunkter, vilka möjligheter de har nu och slutligen, vilka möjligheter de har i framtiden.
Vet du allt detta?
Eller spelar du bara dum?

Jag syftar helt enkelt på de ultimatum Ryssarna ställt på Ukraina. De har i den ordning de presenterats hela tiden blivit hårdare. Så länge de inte tagit det som bjudits så kan de förstås hoppas på någonting bättre. Sannolikheten för någonting bättre är dock inte så stor.
Citera
2024-12-02, 22:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad

Oljepriset idag är på 71 dollar fatet, tror du att Putin får det för sitt ?

Likaså, om du inte har noterat det..så kommer det att bli : "-drill, drill Baby drill !" I Usa framöver. Går inte över natten förstås.., men det kommer inte att saknas något bränsle i pumpen på mååånga år..
Citera
2024-12-02, 22:46
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Det är en intressant bakgrund.
Det som får en att undra hur saker hänger samman, är Patrushevs klavertramp i det öppna mötet Putin hade om Ukraina. Där Putin sätter Patrushev på plats.
Såg märkligt ut.
Du tänker väl på Sergej Narysjkin som i tevesända mötet inte visste vad som skulle kommuniceras.
Citera
2024-12-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
"Staden"? På kartan ser det ut som 4 tvärgator, 24 hus, 2 cykelvägar och en gångstig. Kan inte bo 100 människor där ens.

Det är en liten stad som tidigare hade en befolkning på kring tjugotusen invånare.

Citat:
As of the 2001 Ukrainian census, the town had a population of 21,516, which decreased to 18,220 in 2022. The majority of the population identifies as ethnic Ukrainian, but is vastly Russian-speaking.

Staden har ekonomisk betydelse för Ukraina:
Citat:
A major thermal power plant is located in Kurakhove, the Kurakhivska Thermal Power Plant, part of the DTEK energy company, owned by Rinat Akhmetov. The power plant heavily influenced the city's history.

The Shevchenko deposit of the city holds one of the largest reserves of lithium in Ukraine. It received attention due to rising demand for lithium globally.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2024-12-02 kl. 22:50.
Citera
2024-12-02, 22:48
Medlem
Citat:
Det har varit kostsamt för Ryssland att ligga i offensivt läge sedan i princip i somras. Anfallskrig kostar, men vill de ta Donetsk så finns det inga genvägar runt det. Dessutom stressas de av läget i Syrien. Zoomar vi ut lite så är tredje världskriget nu snart ett faktum, även om det inte ännu har passerat gränsen där de stora blocken officiellt är i krig med varandra. Ukraina, Israel, Libanon, Ryssland, Nordkorea, Syrien. Vi får hoppas att Trump lägger en våt filt över konflikterna och släcker branden innan det utvecklas till en skogsbrand.

Jag ser gärna att Ryzzland brinner upp.

Med alla Ryzzar kvar i landet.

Fatta vad lugnt och fridfullt det skulle bli.

Fatta vad Ukraina skulle fira.
Citera
2024-12-02, 22:53
Medlem
Citat:

Skönt med världskrig. Ser fram emot att USA bombar er pissryssar till stenåldern en gång för alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in