2024-12-02, 21:37
Medlem
Det är ju tyvärr väldigt vanligt att småbarn inte sitter säkert i bilar. Ofta ser man typ tvååringar sitta helt utan bilstol, framåtvända i framsätet t ex. Eftersom båda hamnat under bilen på någon vänster lär de knappt ens varit fastspända. Eller möjligen att de satt framåtvända i undermåliga stolar och i så fall blev de i princip halshuggna i kraschen, innan branden alltså.
Citera
2024-12-02, 21:38
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Ledsamt att han dog.

Intressant att få höra om han hann avge något vittnesmål alls om det inträffade innan han avled

Han var svårt brännskadad och nedsövd. Omöjligt då och avge vittnesmål
Citera
2024-12-02, 21:44
Medlem
CalzoneItalias avatar
Nu fick jag höra att det inte alls är bekräftat att mannen avlidit. Får nog avvakta på mer info imorgon .

Men det kanske hade varit det bästa om han inte vaknar mer vem fan vill vakna upp ur den mardrömmen och sen leva med att hans tjej och barn är döda
Citera
2024-12-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Pappan också död nu det var väl bra det

Undra om han fick besked om övriga före sin död eller inte. Hoppas inte det.

Jag hoppas att alla fyra familjemedlemmar får det bra i himmelriket.

Det vore intressant att läsa en utredning om hur detta gått till, hur mycket man kan ta reda på. Men den kanske blir sekretessbelagd?
Citera
2024-12-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerPritt
Regnummer skulle kunna vara U*D*U*2*5*5

BMW 530d som ägs av en 29 årig kvinna i Kristianstad som bor med en man född -87

Ja, det är en mörk familj med 2 barn. Ärendet avskrivs
Citera
2024-12-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det ser ut som att regnumret börjar på UDH - då är det inte den renault han hade som var avställd i vart fall.
Rätt tidigt i tråden var det någon som såg en bild från olyckan där hela regnumret syntes, och det var regnumret till BMW skriven på kvinnan
Citera
2024-12-02, 21:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation

Det vore intressant att läsa en utredning om hur detta gått till, hur mycket man kan ta reda på. Men den kanske blir sekretessbelagd?

Har sannolikt micklat med mobilen eller tjafsat med varandra i bilen kombinerat med för hög hastighet.
Citera
2024-12-02, 21:57
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation

Vore ju bra om det lyfts hur snabbt han körde. Vittnen lär väl kunna intyga, och att diskussionen förs om vuxna män med BMWs och brist på respekt för hastigheter. För jag kan inte åka en dag utan att det kommer en idiot i en sån här bil i 200 blås på våra motorvägar.
Citera
2024-12-02, 21:58
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har sannolikt micklat med mobilen eller tjafsat med varandra i bilen kombinerat med för hög hastighet.

Behövs inte om det är is på vägen eller ett däck smäller. Då vill i alla fall jag ligga i 60 km/h hellre än 200.
Citera
2024-12-02, 21:59
Medlem
Dotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niaomi84
Du vet att en stor del av brandkåren i vårt land består av frivillig brandkår och brandvärn. Det vill säga de försörjer sig i huvudsak på annat än att vara brandman.

Deltid och brandvärn (frivillig brandkår).
Citera
2024-12-02, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Behövs inte om det är is på vägen eller ett däck smäller. Då vill i alla fall jag ligga i 60 km/h hellre än 200.

Hastigheten har åtminstone varit på tok för hög.

Bristande omdöme är troligen olycksorsaken, hastigheten ledde till omfattningen.
Citera
2024-12-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hur kan man se det? Du menar om skallarna är krossade?
Om de har rök i lungorna tex, visar på att de andats in rök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in