2024-12-02, 19:34
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Skrev fel, det var inte aftonbladet som skrev att branden var släkt när RT anlände utan expressen. Och visst ryker det mycket på vissa bilder.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-barn-och-en-kvinna-doda-efter-krasch-pa-e22-i-kristianstads-kommun/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR18uUSf5g8BH1piwlmNnHUL PdgXeH0tqUZVSIdIhsfMpoX_e3u82JLMcXA_aem_2sxG7p6HsK PqnkAZSsPnkA

Brandbiten låter mildare hos expressen än aftonbladet ser jag nu.

Det ryker länge efteråt även om branden är släckt. Prova släcka en liten brasa bara så ser du att det kommer ryka bra länge efter släckning .
Senast redigerad av CalzoneItalia 2024-12-02 kl. 19:48.
Citera
2024-12-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cliffanger
Tragisk och onödig olycka på alla sätt.
Hade vägarna saltats preventivt och ordentligt som det gjordes för tjugo år sedan hade detta aldrig hänt

Man måste framföra sitt fordon efter de förutsättningar som råder just för tillfället.
Inte dom som fanns för 20 år sedan.
Citera
2024-12-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det har aldrig tidigare i historien brunnit bilar vid krockar i höga hastigheter eller vad föranleder denna vilda gissning?

Var inte en så vild gissning vid tiden om du frågar mig. Infon som fanns var att bilen brunnit och av någon anledning inte hittats i baksätet av räddningstjänsten. Låter som rätt klantiga brandmän eller att det inte fanns så mycket kvar. Nu har ju bilder förekommit där bilen inte ser så skadad ut men liggandes på taket. Nu är väl frågan ännu mer hur dom inte kunde ha hittats?
Citera
2024-12-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det ser ut som att regnumret börjar på UDH - då är det inte den renault han hade som var avställd i vart fall.
Var olycksbilen en BMW var den nog skriven på frugan.
Citera
2024-12-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Som jag skrev i tidigare inlägg. Jag har pendlat E22:an tidigare. Jag gick på E22:an vid Ronneby mot jobbet i Malmö. Det är verkligen varierande väglag under färden i vinterväglag. Snö, svartis och dimma. Det är stora höjdskillnader och varierande klimat. Från kustklimat till inlandsklimat. Där till skall vi tillägga olycksorsaker som vilt och baltiska lastbilschaufförer. Det var drygt 20 mils pendling enkel resa, där man fick sitta på helspänn.

Den sträckan pendlade du väl inte dagligen?
Citera
2024-12-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
Mel*d *bdul**l heter mannen. Bilen är en BMW 530 diesel med kraftig motor på 245 hästar.
Antagligen på tok för hög fart ledde till att han raderade sin familj.
Det var hennes bil han körde alltså.
Citera
2024-12-02, 19:54
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Så du har missat hur trafikverket sköter E22 helt o hållet...
Sen hur vet du hur olyckan gick till innan utredning...

Nej, men det är rätt tröttsamt att skylla på vägen, räcket eller halkan igen.
Citera
2024-12-02, 19:55
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Föraren död så ingen utredning?

Blir alltid utredning. Åtal väcks ju inte om föraren avlider...
Citera
2024-12-02, 19:56
Medlem
Jag vet inte om och hur det är fastslaget att det var han som körde hennes bil. Det kan ju ha varit hon som körde.

Uppgiften måste komma från någon av de som var där tidigare - men då är frågan om de verkligen såg honom på förarplats eller om det är något man antar eftersom han är mannen i familjen.

Han lär ju inte gjort några större utläggningar om det eftersom han var svårt skadad och hade annat modersmål vad jag kan förstå.

Han kanske förtvivlat försökte förklara att barnen är där medans de sövde honom i ambulansen.
Citera
2024-12-02, 19:58
Medlem
Mazeppas avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/dodsolyckan-pa-e22-darfor-missade-raddningstjansten-barnen-i-bilen

Det brann jättemycket. Hela bilen var i stort sett övertänd när vi kom fram till platsen.

Barnen hade inte överlevt oavsett om man hade sett dom direkt efter släckningsarbetet.
Citera
2024-12-02, 20:00
Medlem
Bilen var övertänd ja, men barnen var ju inte i bilen enligt uppgift.

Den ena beskriv ligga under bilen och den andra en bit ifrån bilen
Citera
2024-12-02, 20:01
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Det var hennes bil han körde alltså.

Hur vet man att det var han som körde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera