2024-12-02, 18:12
Medlem
Är det en trådsanning att det är en BMW 5-serien?

Kan någon länka till källan för det?

Jag tyckte inte bilderna såg ut som en BMW utan snarare en liten Renault som föraren nyss köpt (och ställt av).
Citera
2024-12-02, 18:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Och min poäng består, att det krävs mer än vad du beskriver för att köra av en rak motorväg med sin familj i bilen så att alla omkommer. Det ligger en hund begraven här.
Inte om det går i 110 km/h och ouppmärksamhet etc orsakar en plötslig sladd och bilen går av och runt.
Citera
2024-12-02, 18:15
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Pappan var ju talbar och borde ha upplyst Räddningstjänst/polis/ambulans hur många de var i bilen samt vilka de var. Några bilstolar fanns nog inte och hade alltså inte använts.

Pappan var svårt brännskadad. Inte lätt att prata då om man har enorma smärtor. Blev förmodligen nedsövd omgående i ambulansen.
Citera
2024-12-02, 18:17
Medlem
Många som spekulerar i att det inte har funnits bilbarnstolar.
Men vad är det som säger att det inte fanns?

Bilen voltar och fattar eld mannen och kvinnan tar sig ut med varandras hjälp.
Sedan när dem försöker få ut barnen så tar sig branden än mer, kanske explosionsartat?
Bilen välter när dem precis fått ut barnen och dem hamnar under.
Mannen och kvinnan är redan svårt skadade och bilen övertänd , man försöker vända bilen som brinner men det går inte.

Rimlig teori?
Citera
2024-12-02, 18:19
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Enligt aftonbladet var branden nästan släckt av en privatperson när RT anlände. Så mest troligt ingen större brand.

Korrekt monterad bilbarnstol lossnar inte. Kan inte minnas att jag någonsin läst om en olycka där de i bilbarnstolarna förolyckats men inte de vuxna. Barnen är de som sitter säkrast, och ska sitta säkrast i en bil.

Dessa barn kan omöjligt ha suttit bakåtvända i rätt sorts skydd.

Att RT inte skulle ha tittat i baksätet tror jag inte alls på, att de missade den utanför bilen är inte helt obegripligt, även om det är slarvigt. Men barnet som var kvar i bilen, hamnat i bagaget pga inget skydd?

På denna bilden i länken ser det ut som att det fortfarande brinner, iallafall krafigt rökutveckling.
Då är ju ändå blåljuspersonalen framme.
Så elden var nog inte helt släkt?
https://www.skd.se/2024-12-02/brandman-far-krisstod-efter-dodsolyckan-pa-e22-valdigt-tragisk-handelse/
Senast redigerad av Mazeppa 2024-12-02 kl. 18:21.
Citera
2024-12-02, 18:20
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnowsNothing6666
Många som spekulerar i att det inte har funnits bilbarnstolar.
Men vad är det som säger att det inte fanns?

Bilen voltar och fattar eld mannen och kvinnan tar sig ut med varandras hjälp.
Sedan när dem försöker få ut barnen så tar sig branden än mer, kanske explosionsartat?
Bilen välter när dem precis fått ut barnen och dem hamnar under.
Mannen och kvinnan är redan svårt skadade och bilen övertänd , man försöker vända bilen som brinner men det går inte.

Rimlig teori?

Nej det var förbipasserande som tog ut föräldrarna några barn såg dom inte.
Citera
2024-12-02, 18:21
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordica1
Ja. Och DESSUTOM VAR DE UTE OCH KÖRDE KL 22 MED SMÅBARN på en SCHOOL NIGHT. Det skulle faktiskt aldrig en RIKTIG svensk göra!

Fruktansvärd olycka, kan nog garantera att mannen kommer gå igenom alla sina dåliga beslut den kvällen om och om och om igen, tror inte han kommer behöva er hjälp på den fronten.

Barnen var 1 & 4 år! Man går inte i skolan då.
Citera
2024-12-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder
Jag vet väl precis lika lite att det var noll friktion, som du vet att det var det, eller hur! Men är det svartis, och det släpper. Då spelar skicklighet ingen roll längre. Skickligheten i så fall, är väll att läsa vädret/potentiellt väglag, och köra lugnt redan långt innan det riskerar att släppa.

Jo men hade det varit noll friktion & svartis som du kallar det så hade varenda bil utan dubb legat i diket med din teori.
Citera
2024-12-02, 18:22
Bannlyst
Citat:
Vad har det med någonting att göra?

Att köra med sommardäck är dessutom ett lagbrott från igår, och folk här inne skyller olyckan på "halkan".

Så du har missat hur trafikverket sköter E22 helt o hållet...
Sen hur vet du hur olyckan gick till innan utredning...
Citera
2024-12-02, 18:25
Medlem
CalzoneItalias avatar
Bra att brandmännen får krisstöd . Dom gör en jävla insats och dom är bara människor och är kanske föräldrar själva.

Sluta ge räddningstjänsten ris ge dom ros istället .
Citera
2024-12-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men vi har redan slagit fast att Räddningstjänstens främsta uppgift är inte att leta efter lik.
Du har nog helt missuppfattat vad Flashback är. Människor har olika åsikter kommer med fakta, spekulerar och gissar. Det finns inget vi. Om du har en uppfattning så får du gärna skriva det, men då är det du som tycker det och inte vi.

Detta handlar inte om vad som är deras främsta uppgift. Det handlar om ifall det är deras uppgift, vilket jag tror att det är (men jag vet inte säkert vem som har ansvaret för att leta efter kroppar på en olycksplats). För egen del tycker jag som Räddningstjänsten själva, att detta inte var bra och utredningen får visa om de bör agera annorlunda i framtiden.
Citera
2024-12-02, 18:26
Bannlyst
Citat:
Och min poäng består, att det krävs mer än vad du beskriver för att köra av en rak motorväg med sin familj i bilen så att alla omkommer. Det ligger en hund begraven här.

Olyckan är i en kurva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in