2024-12-02, 17:22
Bannlyst
Må fadern brinna i helvetet vad heter barnamördaren
Citera
2024-12-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Ja du har rätt.

Men det är inte registrering - man ser det på minuten det där med avställning. Bilen ställdes av runt den 18 november strax efter att den köpts och besiktigats. Den var alltså avställd vid olyckstillfället - om det var en ljusgrå Renault s modus crossover (MPV).
Var en BMW de krockade med
Citera
2024-12-02, 17:25
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Var en BMW de krockade med

Det är väldigt tunn plåt i dom
Citera
2024-12-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Det är verkligen ett lurigt ställe. Ni från resten av Sverige har nog lite svårt att förstå hur det är på Linderödsåsen. Det är inte ovanligt att temperaturen där är 5 grader lägre än i Malmö och Kristianstad. Jag kan tänka mig att färden startade i Malmö/Lund och att det var en vanlig höstkväll, inte en tillstymmelse till halka. Ishalkan var nog lokal på åsen.

Det är en nybyggd och fin motorväg 110. Många kör dessutom fortare. Just nedförsbacken på norrsidan av åsen är extra farlig i och med att det lutar och det är lätt att öka hastigheten om man inte använder farthållare. Om man har en utgångshastighet på 100km/h uppe på backen så kommer man upp i 130km/h bara genom att trycka ner kopplingen och rulla ner för backen.

Om föraren inte har varit medveten om halkan och låtit hastigheten öka ned för backen och sedan kommer till ett parti med ren blankis, jag då kan det tyvärr sluta så illa och tragiskt. Jag vill inte på något sätt ta bort förarens ansvar i detta. Han kommer nog att bli dömd och oavsett det kommer han att få leva med sorgen och skulden i resten av sitt liv.

Men jag tycker i alla fall att det finns en logik i att olyckan händer just där. Det krävs inte att föraren kör som en idiot för att det ska inträffa. Sen kan han ju ha gjort det ändå, men förhoppningsvis kommer utredningen att visa hur olyckan har skett.

Bra poäng, det är riktigt fina nybyggda motorvägar som känns trygga men linderödsås vädret förlåter icke

Länk till Google maps?
Citera
2024-12-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det är väldigt tunn plåt i dom
Var nog inte därför de omkom, var inte ett träd de fick i huvudet när de satt i bilen
Citera
2024-12-02, 17:31
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det kanske händer en vacker dag. Liemannen flåsar oss alla i nacken… även den bästa.

Nej, allt avgörs på hur du kör.
Citera
2024-12-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Det här kan hända vem som helst, har inget med mannens urpsrung att göra. RIP.

Nej, det kan faktiskt inte hända vem som helst.
Du förminskar det som har skett och du försöker reducera förarens ansvar.

Rätt däcksutrustning, uppmärksamhet på vägens beskaffenhet, anpassad hastighet och korrekt bältade pch skyddade barn hade kunnat reducera konsekvenserna av denna händelse till ett minimum - om den ens inträffat alls.

Man har åkt med idioter som inte märkt att det plötsligt blir tyst i hjulhusen trots att vägen fortfarande ser lika blöt ut.
Jag sträcker upp mitt bälte och föraren kommenterar: "är du åkrädd?"
Vad svarar man? Hur förklarar man från passagerarsätet det som föraren själv borde inse?

"Ja, lite. Släpp av lite, det kan vara halt."

Somliga borde inte köra bil. Så är det bara.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Så då förstår du att man inte behöver köra som en idiot för att köra av vägen, voltade den?

Ja, den voltade och fattade eld. Det gick givetvis för fort.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Huggnora?

Googla.
Citera
2024-12-02, 17:34
Medlem
Citat:
Nej då ska han sitta i fängelse lång tid framöver sedan. Fyfan .
De strängaste straffen för att inte använda bilbarnstol i Sverige är böter. En förare som underlåter att använda bilbarnstol eller annan skyddsanordning för barn under 135 cm kan dömas till penningböter, vanligtvis omkring 600 kronor
Citera
2024-12-02, 17:35
Medlem
Citat:
Hade det varit en Volvo hade dom haft större chans att överleva. En kombi
Om du kastas runt inne i en bil har det ingen betydelse om det är en Ferrari eller en Fiat
Citera
2024-12-02, 17:35
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
De strängaste straffen för att inte använda bilbarnstol i Sverige är böter. En förare som underlåter att använda bilbarnstol eller annan skyddsanordning för barn under 135 cm kan dömas till penningböter, vanligtvis omkring 600 kronor

Ja men nu omkom två barn då snackar vi inte böter din idiot .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in