2024-12-02, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nä, men eftersom du nu tydligen vet hur man googlar så borde du kunna finna svaret själv.

USA och Sydkorea hävdar att de har bevis för nordkoreanska trupper i Ryssland. Inte i Ukraina utan i Kursk.
Ryssland och NK har först förnekat det, nu gör de det inte. Men de bekräftar heller det inte. NK har sagt att om det skulle finnas NK trupp I Ryssland så vore det inte olagligt.

Jag har för mig att du fick nåt liknande svar tidigare, men det svaret kanske inte var till dig.
Så, det är vad jag hittade på en snabb sökning. Du kan ju gärna gräva vidare i det hela. Hittar du några uppgifter som går att bekräfta så är det ju intressant för tråden, oavsett vad du hittar.
Men är det officiella nk eller ryssuppgifter du går på så kan nog inte de anses som mer trovärdiga än USA eller SK källor. Tvärtom faktiskt, om du frågar mig

Många sätter nog ändå tilltro speciellt till Sydkoreas uppgifter. De påstår sig ha identifierat en nordkoreansk officer som befinner sig i Ryssland.
Så du får nog leva med att många utgår ifrån att nordkoreansk trupp finns i Kursk.

Enastående. En historiker som inte kan dra egna slutsatser.

Det förstår ju alla som är intelligentare än IQ-fiskmås (och som inte skryter med en ofullständig examen) att det fanns ett rationellt skäl till varför det var så otroligt jävla bråttom att få till det där angreppsavtalet mellan ryzzhelvetet och Nordkorea. Det var ju liksom ingen slump.

Bajs-putin har fått slut på den krigsmakt han hade 2022, han har fått slut på värnpliktiga, han har fått slut på Wagner-soldater, han har fått slut på fängelskunder, han har fått slut på Alkoholister och HIV-smittade, han har fått slut på mentalsjuka och efterblivna. Han har fått slut på sandnegrer, eritreaner, Iranier, irakier. Han har fått slut på lättlurade idioter från det piss-ryzka rikets alla konstiga hörn.

Och samtidigt vågar han inte mobilisera.

Så vad gör man då? Man betalar det fattigaste och lägst stående folkslaget med ris och olja för att offra sina "elitsoldater". Ingen raketforskning direkt.

Varför bara 12000? Man skickade upp en testballong, för att se hur omvärlden reagerar. Nu kommer det att dröja ett tag innan man skickar in nästa 25000-50000 Norkoreaner.
Citera
2024-12-02, 15:48
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68

Det förstår ju alla som är intelligentare än IQ-fiskmås (och som inte skryter med en ofullständig examen) att det fanns ett rationellt skäl till varför det var så otroligt jävla bråttom att få till det där angreppsavtalet mellan ryzzhelvetet och Nordkorea. Det var ju liksom ingen slump.

Bajs-putin har fått slut på den krigsmakt han hade 2022, han har fått slut på värnpliktiga, han har fått slut på Wagner-soldater, han har fått slut på fängelskunder, han har fått slut på Alkoholister och HIV-smittade, han har fått slut på mentalsjuka och efterblivna. Han har fått slut på sandnegrer, eritreaner, Iranier, irakier. Han har fått slut på lättlurade idioter från det piss-ryzka rikets alla konstiga hörn.

Så vad gör man då? Man betalar det fattigaste och lägst stående folkslaget med ris och olja för att offra sina "elitsoldater". Ingen raketforskning direkt.

Varför bara 12000? Man skickade upp en testballong, för att se hur omvärlden reagerar. Nu kommer det att dröja ett tag innan man skickar in nästa 25000-50000 Norkoreaner.

Nu var jag inte ute efter att dra egna slutsatser utan bara redovisa de källor jag hittade vid en sökning.
Mina slutsatser i frågan liknar väl ungefär det du skriver.
Varför kallar du mig historiker? Jag har inte någon ofullständig examen heller eftersom jag aldrig studerat historia annat än för mitt eget nöje.
Citera
2024-12-02, 15:53
Medlem
Citat:
Det står ordagrant:

Eller menar du att det är bara döda som räknas? Att det var rätt åt alla ukrainare som bara blev lemlästade eller tappade synen i något av ryzzfittornas alla vidriga bombdåd?

Så kan man ju också tycka. Om man är fullkomligt vidrig i hela huvudet.

Dessutom brukar de nämna att det verkliga antalet tros vara betydligt högre eftersom ingen vet hur många rysktalande ryssarna har dödat eller lemlästat i Donbas mer än att det handlar om tusentals.
Citera
2024-12-02, 15:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Nu var jag inte ute efter att dra egna slutsatser utan bara redovisa de källor jag hittade vid en sökning.
Varför kallar du mig historiker? Jag har inte någon ofullständig examen heller eftersom jag aldrig studerat historia annat än för mitt eget nöje.
Jag skulle tro att med "historikern" så avses Arnstad. Den riktiga Arnstad kallar sig för historiker men har i själva verket inte fullföljt sin utbildning. Hans copy-cat här verkar vara lika vårdslös med fakta och historia som den riktige.
Citera
2024-12-02, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Nu dyker det ju upp påståenden med länkar i tråden om att det inte finns Koreaner i Kursk. Vad tror du själv?

En av med finesserna med internet är att man kan få reda på hur saker ligger till utan att man behöver åka för att se själv. Kräver förstås att man har omdöme att sortera bort dumheterna. Som de sa förr: "Det men inte har i huvudet får man lov att ha i benen istället"

Citat:

Citat:

Missförstår du mig med flit?

https://www.friatider.se/henrik-arnstad-jag-har-ingen-kandidatexamen-i-historia
Citera
2024-12-02, 15:55
Medlem
Citat:
Tveksam till om det blir förhandlingar, jag tror snarare det blir kapitulation. Ryssarna har tidigare framfört krav vid tre tillfällen. Villkoren för Ukraina alltid sämre ju längre kriget lider. Dessutom har ryssarna sagt att de inte förhandlar med Ukraina, jag tror det var efter Kursk. Någon slags överenskommelse måste det ju ändå bli, men frågan är vem som har mandat att förhandla på den Ukrainska sidan.

Jag håller med, tror också mest på kapitulation från Ryzzk sida.

Kul att se att du bytt sida, hoppas du får betalt ändå.

Och att du inte ramlar ut från något fönster.
Citera
2024-12-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Den här tråden handlar väl inte om nazism? Det är de ukrainska nazisterna som kallar sig för nazister, jämte resten av världen.

Hur många är det? Något hundratal?
Citera
2024-12-02, 15:56
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Inte mycket verklighet här utan mest önsketänkande.

Sorgligt nog också en oförmåga att hänga med i de pågående geopolitiska förändringarna vilket leder till stort mått av verklighetsflykt alternativt förnekande av en uppenbar verklighet.
Den geopolitiska förändring som skett är att Ryssland kallas inte längre för stormakt.
Bara en stat som, liksom Nordkorea, har kärnvapen.
Citera
2024-12-02, 15:57
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Den här tråden handlar väl inte om nazism? Det är de ukrainska nazisterna som kallar sig för nazister, jämte resten av världen.
Det här var ett vrickat påstående. De som är nazister kallar sig själva för nazister?? Goddag yxskaft på den.

Precis, tråden handlar inte om nazism men ändå tar ni upp den fantasin i tid och otid.
Citera
2024-12-02, 16:01
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
...men frågan är vem som har mandat att förhandla på den Ukrainska sidan.

Hur är det där ens en fråga?

Och kom nu inte med TASS tolkningar av Ukrainas konstitution.
Citera
2024-12-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Bäst de skyndar sig då så inte linjerna i Kursk blir frysta tror du dassriket Ryssland skulle acceptera det ha ha? Skulle vara ganska roligt om Trump som är ert enda hopp säger att Ryssland får behålla det de håller nu och Ukraina behåller det de håller nu inklusive Kursk får se hur bananas ni rysstrol kommer att gå då.
Ja det är ju därför dom strider hårt för att ha något att förhandla om.
Citera
2024-12-02, 16:12
Medlem
Det spekuleras mycket kring Vladimir Vladimirovich Putin här i tråden.
Men när Vladimir Putin kandiderar till president 2030 då har han styrt Ryssland längre än någon annan sedan Peter den store. Vid tiden för valet 2036 kommer Putin att vara 83 år. Då är han säkerligen mycket nöjd med sitt livsverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in