2024-12-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han var den enda som körde av och ihjäl sin familj, inte sant?

Vet vi att han körde?
Citera
2024-12-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder
Du menar att det bara är barn över 10 år, som använder barnstol?

Under 10 år läser jag som odefinierbart 8-10 år och inte så små barn så de sitter i barnstol.
Citera
2024-12-02, 14:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Sommardäck dessutom
Förvånar mig inte men hur vet du det?
Citera
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Rör sig säkert om Linderödsåsen. Nog den enda sträckan i Skåne som jag kan komma på som är bergigt, skogigt och med tämligen högt på sina ställen om man åker av. Förmodligen är denna sträcka farligast i Skåne. Smalt är där med och det är också här som lastbilar odyl. alltid kör fast när det av ovanlighetens skull snöar i Skåne. Hur göra vägen säkrare är frågan, men det stora problemet är noga att hastigheten brukar ofta vara snabbare än vad som är lämpligt. Väldigt trevlig sträcka annars i det vanligtvis helt platta Skåne

Va? Dom körde på E22an.. 110 motorväg, minusgrader, halkvarning dessutom
Citera
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Och bmw-dåren är en... ta-daaa, en skäggbabbe 👍☪️
https://www.instagram.com/soseasf?igsh=cG5vamk4Zzh2aDl4
Citera
2024-12-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Elbilar börjar inte lätt brinna vid krock. Tester visar att elbilar är minst lika säkra som förbränningsbilar vid kollisioner, och batterierna tenderar inte att fatta eld tack vare säkerhetssystem som kopplar ur högspänningssystemet vid en krock. Brandrisken i elbilar är generellt sett lägre än i bensin- och dieselbilar, och bränder i elbilsbatterier är mycket sällsynta. Vid en eventuell brand kan dock litiumjonbatterier orsaka termisk rusning, men detta kräver betydande yttre påverkan

Ja det var ironi, sorry..
Citera
2024-12-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Under 10 år läser jag som odefinierbart 8-10 år och inte så små barn så de sitter i barnstol.
Fast det är ju din alldeles egna tolkning av det hela. Det enda som stått, är att barnen är under 10 år. Inget annat!! Tror när det gäller just barn, och anhöriga dessutom inte är underrättade. att journalisterna är medvetet extra vaga i sin beskrivning av ålder (min gissning)
Citera
2024-12-02, 14:08
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Så då har man kört som en idiot menar du, har du någon gång kört på hal is?

Absolut. Jag voltade inte av och mördade min familj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder
Fast det är ju din alldeles egna tolkning av det hela. Det enda som stått, är att barnen är under 10 år. Inget annat!! Tror när det gäller just barn, och anhöriga dessutom inte är underrättade. att journalisterna är medvetet extra vaga i sin beskrivning av ålder (min gissning)

Backade i tråden och hittade regnummer. Om rätt regnummer så borde de barnen sitta i barnstol, bältade med barndyna.
Citera
Medlem
Jag tolkade det också som att barnen inte var bältade och därför hittades utanför bilen, då dom flög ut i kraschen.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vet vi att han körde?

Ja, det nämns även i SVT's senaste inslag.
Citera
2024-12-02, 14:10
Avstängd
online_alwayss avatar
BMW och sommardäck?

Det här är alltså Huggnora åter igen, men tack vare motorväg tog denna fartdåre inte med sig en mötande familj.

Fyfan att det finns såna här på våra vägar fortfarande. Totalt empatilöst att framföra ett fordon bland våra barnfamiljer på ett sånt här sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in