2024-12-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Börje ska int sexchatta, skicka kukbilder och andra vidrigheter till barn

Problemet är att det räcker att ETT av dom barn Börje kontaktar är en vilsen tonåring så finns risken att Börje våldtar det stackars barnet

Därför är det rent åt helvete att vi har personer som ständigt kämpar för att stänga ner dumpen, för i slutändan så gynnar det just dom svin som dumpen har bekämpat alla dessa år
Fixa bättre förutsättningar för ungarna då. Lär dem om världen...
De dumpen gör på de sättet de gör skapar mer problem än det löser och det är personer som du som skiter i att det ät fel enligt lag som förstör rättsväsende.

Dumpen skickar in material till polisen om en person som troligen aldrig skulle ha chattat med någon yngre än 18. Nu lägger polis resurser på detta och kommer fram till att det är inget att ta vidare.
Denna individ anmäler Dumpen, så nu lägger de energi på detta.
Någon utövar brott emot denna individ, så nu måste polis lägga energi på detta.
Sedan har vi allt annat runt om som problem för familer och barn.
Men även att de nu lägger energi pga dumpens partner varit i fulspel, så de ska lägga energi där.
Sedan har vi idioterna på telegram som tycker de är så bra och perfekta som polisen högst troligt känner till och måste lägga energi på.

Ser du vad mycket tid och pengar polisen får lägga på dumpen och runt arbete? Som de hade kunnat lägga på vettigare saker som att skydda folket bara för du anser det är ok att Dumpen skapar problem för samhället som aldrig varit något problem annars.

Chris hansen höll på i drygt 3 år och enligt vad jag såg fångade de ca 220 personer. Och fick anklagelser att aktivera personer som aldrig skulle begått brott annars.
En mycket större organisation i usa med mycket högre population har altså runt 40%...
Alltså skapar bägge dessa men framförallt Dumpen ett problem som troligen aldrig existerat för att kunna vara lösningen på problemet....
Citera
2024-12-02, 11:30
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Patrik och Sara jobba? Den var bra. Dom har absolut inte siktet inställt på det.

Försäkringskassan/Arbetsförmedlingen kanske påbjuder torka rövar på äldreboende (absolut inget fel med det) men det är alltid nån sjukdom som kommer ivägen när Sara och Patrik skall börja förvärvsarbeta. Slår aldrig fel det där.

Dumpen-Sara född -74 som moderat har många år kvar till pensionen och vi vet alla att Dumpen kommer säcka ihop snart. Vad fan ska hon pyssla med till pensionen liksom?
Patrik har ju Caymanislands.

De kommer få vika kläder och sortera muttrar ett par år på det stället där de hamnar.
Citera
2024-12-02, 11:31
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Lite kan du säkert räkna ut på egen hand, genom att tänka efter eller googla. Min uppgift här på detta forum är inte att utbilda dig och förse dig med all fakta. Det var ett förslag, som jag tycker lät rimligt, om du inte tycker likadant - så får det väl vara så. Jag tycker i alla fall att gädda är ett bra samlingsbegrepp, som omfattar både pedofiler och den sortens äckliga gubbar Dumpen fiskar upp, men föredrar gärna mer specifika beskrivningar på enskilda gäddor - som t.ex.: återfalls-pedofil, dömd tre gånger för våldtäkt av barn och att ha dödshotat 8-åring om det skulle vara gäddans "historik" inom området.

Hur fan tror du att du har utbildat mig, lilla låginformations fåntratt? Vad svamlar du om? /Ignore
Citera
2024-12-02, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
De kommer få vika kläder och sortera muttrar ett par år på det stället där de hamnar.

Men va härligt! Hur är det med bageri, finns det sådant där med? Jag vill verkligen se DaddyPutte i en bagerimössa och en slickepott i handen som är helt mjölig. Snälla säg att det finns sådant för dom där "skötsamma äldre herrarna"?!
Senast redigerad av blompissare 2024-12-02 kl. 11:41.
Citera
2024-12-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Fixa bättre förutsättningar för ungarna då. Lär dem om världen...

Ja, det gör förhoppningsvis alla föräldrar sitt bästa. Om du är förälder själv så hoppas jag att du uppfostrar dina barn till att aldrig chatta med främlingar i sociala medier. Lärarna i grundskolan går även de ut med sådana allmänna varningar till barnen. Åtgärder för detta är redan väletablerat i samhället, däremot finns det inga sätt att tvinga alla föräldrar att uppfostra sina barn "rätt" på.

Osäkra flickebarn som söker uppmärksamhet, och som på olika sätt blir lurade till att träffa mycket sjuka äldre gubbar som vill begå övergrepp på dem, kommer alltid att finnas - det är ett faktum vi får leva med. Då är Dumpen en bra lösning på att förhindra att de mycket sjuka äldre gubbarna att söka kontakt med flickebarnen. Om flickebarnen inte får uppmärksamhet av äckliga gubbar så kommer de istället, så småningom, få uppmärksamhet av jämnåriga killar - det blir de gladare av än att en gammal gubbe äcklar av sig på dem i sin lortiga bil.
Citera
2024-12-02, 11:42
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Börje ska int sexchatta, skicka kukbilder och andra vidrigheter till barn

Problemet är att det räcker att ETT av dom barn Börje kontaktar är en vilsen tonåring så finns risken att Börje våldtar det stackars barnet

Därför är det rent åt helvete att vi har personer som ständigt kämpar för att stänga ner dumpen, för i slutändan så gynnar det just dom svin som dumpen har bekämpat alla dessa år
Det är bra Bertil, fortsätt att utgå ifrån att världen är som en liten håla med 3000 invånare, där alla känner alla. Men kom inte till mig sen och säg att jag inte varnade dig, lova det Bertil.
Citera
2024-12-02, 11:56
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
För dig är Dumpen din sociala terapi... Finns inte en psykolog i landet som orkat med dig, enligt din egen utsago. Du är tragisk och jobbig som människa. Ingen flickvän eller ens pojkvän kan du få. Ingen vill ha dig.

Du har hittat din gemenskap i Dumpen, där är du accepterad så länge du håller med dem i vått och torrt. Jag tror inte heller att du är särskilt unik inom kretsen kring Dumpen. När man börjar kolla på dem som är aktiva på Dumpen, men även telegram-gruppen. De flesta är inga vanliga Svenssons... Det är en bunt udda, och oftast misslyckade människor.

Jag tror att du och många andra av Dumpens anhängare mår bra av att mobba och trycka ner andra. Det är er egentliga drivkraft. När jag läser vad ni skriver i alla chattar med varandra så är drivkraften skadeglädje. Inte fan är det barns hälsa. Det är förnedring ni söker.
Dessvärre finns de där drivkrafterna hos en stor del av vår lågutbildade, mätta och uttråkade befolkning. Tragiskt är det. Just att det finns så pass mycket anhängare till galenskapen gör detta till ett väldigt intressant fenomen. Tänk en värld där Sara o Putte är de stora förebilderna är ju bara helt skruvat!
Citera
2024-12-02, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Ja, det gör förhoppningsvis alla föräldrar sitt bästa. Om du är förälder själv så hoppas jag att du uppfostrar dina barn till att aldrig chatta med främlingar i sociala medier. Lärarna i grundskolan går även de ut med sådana allmänna varningar till barnen. Åtgärder för detta är redan väletablerat i samhället, däremot finns det inga sätt att tvinga alla föräldrar att uppfostra sina barn "rätt" på.

Osäkra flickebarn som söker uppmärksamhet, och som på olika sätt blir lurade till att träffa mycket sjuka äldre gubbar som vill begå övergrepp på dem, kommer alltid att finnas - det är ett faktum vi får leva med. Då är Dumpen en bra lösning på att förhindra att de mycket sjuka äldre gubbarna att söka kontakt med flickebarnen. Om flickebarnen inte får uppmärksamhet av äckliga gubbar så kommer de istället, så småningom, få uppmärksamhet av jämnåriga killar - det blir de gladare av än att en gammal gubbe äcklar av sig på dem i sin lortiga bil.

Du tror på riktigt att den här typen av tjej som raggar på gamla fula gubbar verkligen finns? Att det finns 14-åringar som tycker Candy Kent är snygg? Eller tycker det är sexigt med syrgastub, flänsost och vuxenblöja?
Du har gått på en nit. Dom finns inte. Inte på riktigt i alla fall.
Citera
2024-12-02, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Även om jag kan tycka att det finns en enögd maniskhet, har B aldrig mobbat eller tryckt ner någon, som många andra här i tråden.

Nja på häxjaktskanalen "gräv" har vi allt fått skymta en annan sida av B. Där det manats på med vålds- och förnedringshandlingar till höger och vänster. Dock är bra att notera att detta varit under översyn från "dirigenten med virknålen" såklart.
Citera
2024-12-02, 12:09
Avslutad
Citat:

Lugn och fin nu. Dumpens värsta fiender är Dumpen själva.
Nedstängningen av sig själva sköter dom med bravur.
Citera
2024-12-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Du tror på riktigt att den här typen av tjej som raggar på gamla fula gubbar verkligen finns? ...
Du har gått på en nit. Dom finns inte. Inte på riktigt i alla fall.

Du har alltså inte koll på statistiken över hur många barn som varje år blir utsatta för sexuella övergrepp av äldre män? De männen - som blir dömda - existerar alltså inte i verkligheten enligt dig?
Herregud .. du lever ju på en annan planet! Då ska vi inte ens börja snacka om mörkertalet där peddonas hot om vad som kommer hända om barnen berättar för någon fungerar, i de fall barnen av rädsla inte ens vågar berätta för sina egna föräldrar. Men sånt "finns inte på riktigt" heller eller enligt dig?
Dina inlägg äcklar mig, jag förstår inte vad du får allt ifrån. Det är ingen logik alls bakom det du skriver
Citera
2024-12-02, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xgbumf
Du har alltså inte koll på statistiken över hur många barn som varje år blir utsatta för sexuella övergrepp av äldre män? De männen - som blir dömda - existerar alltså inte i verkligheten enligt dig?
Herregud .. du lever ju på en annan planet! Då ska vi inte ens börja snacka om mörkertalet där peddonas hot om vad som kommer hända om barnen berättar för någon fungerar, i de fall barnen av rädsla inte ens vågar berätta för sina egna föräldrar. Men sånt "finns inte på riktigt" heller eller enligt dig?
Dina inlägg äcklar mig, jag förstår inte vad du får allt ifrån. Det är ingen logik alls bakom det du skriver

Jag rekommenderar att titta på den kultförklarade intervjun med PysSara och Janne Josefsson. PysSara tar upp just det med statistik. Fast Anna Hedenmo hoppar in och förklarar att PysSara har misstolkat precis allt vad beträffar statistik. Inte lätt när det blir fel.

Detta blev en svår sak att hantera för Dumpen AB på den tiden. Fast PysSara löste det med hot och utfrysning inom de egna leden om det någonsin togs upp till tals igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in