Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonet2299
Nu har hon skrivit ett nytt blogginlägg. Ingenting om mannen. Han är inte med på bilderna heller, som han var innan. Hon skriver vid flera tillfällen under inlägget att hon har varit hos sin bästa vän och att hon även haft besök för att få hjälp med jobb och middag. Jason har till och med hjälpt till med middagen varje kväll. Det säger ju ganska mycket. Hade de fortfarande varit tillsammans hade hon inte behövt ta hjälp från någon annan och även åka hemifrån med barnen så mycket.
Hon menar dock att hon kommer vara lyckligast i världen när hon väl får sin bebis och att allt kommer vara som bortblåst trots hennes mående (med andra ord trots hennes relation med Z). Ja, en förlossning är så himla mäktig och känslan när man väl får sitt efterlängtade barn uppe på bröstet efter många månaders väntan är helt obeskrivlig. Dock är det otroligt tufft när man inte delar föräldraskapet med en partner. Hon verkar inte ha någon familjemedlem som hjälper till heller utan enbart hennes allra bästa vänner. Jag undrar om Z kommer vara med på förlossningen. Vad tror ni?
Läste också blogginlägget idag. Reagerade ganska starkt på vad hon skrev och vad som var utelämnat. Även om de inte är ihop längre, varför är han inte där för henne under graviditeten och hjälper familjen? Det är ändå hans familj och hans barn det gäller. Är de så osams att han inte kan vara där för dem även om det är över?
Reagerade mycket på detta också:
"Förlåt för det men har verkligen behövt tänka på mig själv och alla barn och att orka allt som behöver göras trots mitt mående. Gör verkligen mitt bästa för att få ihop allt just nu och det är inte lätt alla gånger".
Tyder på att de inte är ihop mer och att Z verkligen är borta. Hon gör allt själv och det verkar tufft.
Angående frågan om förlossningen. Jag tror inte Z kommer vara med. Han verkar ha varit frånvarande här och hon får dra allt lass själv så nej, varför skulle han vara med där? I så fall om han är utanför och väntar.