2024-11-30, 21:11
Medlem
Det låter, undrar t ex hennes frågeställningar på Instagram, som att hon och Z har ett väldigt tumultartat förhållande där de hotar med att görs slut stup i kvarten blandat med passion. Någon annan som fått samma bild?

Om det stämmer, hur tänker man med alla barnen? Jag förstår inte riktigt.
Citera
2024-12-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Okej, är inne på hennes blogg. Det hon skriver låter minst sagt oroväckande. Hon mår dåligt och har ett tungt lass att bära. Hon gör allt hemma, både med hem och barn och lite till. Man undrar verkligen var hennes man är.

Dock skrev hon 22 november:
"Pappan i huset gjorde massor med ärenden ute i snöstormen, skottade, hämtade in ved – ja listan kan göras lång. Så jag och Kenzo läste bok efter bok efter bok efter bok".

Och 20 november skrev hon:
"Hans pappa städade, fixade och ordnade det mesta här hemma under tiden så det var vääääldigt skönt. Otroligt skönt att leva med en man som faktiskt är väldigt pedantisk och ser det mesta när det kommer till stök, smuts och sådana saker. Hade blivit så stressad annars just för att jag inte är kapabel till att springa runt som vanligt med hemmets alla måsten".

Så hur man ska tolka allt vet jag inte. Är det inte sant att han är hemma och gör detta när hon skriver det? Eller är han fortfarande borta i perioder och lämnar familjen med allt trots hennes mående? Känns som att något inte stämmer i alla fall.

Känner jag Gabriella rätt så håller hon en fasad när det gäller vissa saker, som till exempel hennes relation med sin man. Hon kommer nog inte svara ärligt på frågor gällande honom. Kanske för att hon har en önskan att allt kommer bli bra mellan dem, eller så känner hon sig för svag för att berätta om detta nu. Hon är dock verkligen en kämpemamma. Trots att hon mår så dåligt som hon gör tar hon sig ändå tiden att hitta på saker med barnen och fortsätta med alla vardagsmåsten, även om det betyder att hon är ensam i det.
Nej, vet ni. Det är verkligen många saker som inte låter bra i det hon berättar på bloggen och på sin instagram. Jag hoppas hon får den hjälp hon behöver. Det känns så jobbigt att läsa gång på gång. Samtidigt vill man ju ha ett svar på den eviga frågan - är det slut mellan henne och Z eller inte? På ett eller annat sätt smutskastar hon honom fastän hon inte nämner hans namn direkt. Det gör ju att vi läsare skyller på honom när hon berättar att hon är ensam i allt hon gör, fastän hon är gift. Är det kanske det hon vill?
Citera
2024-12-02, 07:19
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet2299
Känner jag Gabriella rätt så håller hon en fasad när det gäller vissa saker, som till exempel hennes relation med sin man. Hon kommer nog inte svara ärligt på frågor gällande honom. Kanske för att hon har en önskan att allt kommer bli bra mellan dem, eller så känner hon sig för svag för att berätta om detta nu. Hon är dock verkligen en kämpemamma. Trots att hon mår så dåligt som hon gör tar hon sig ändå tiden att hitta på saker med barnen och fortsätta med alla vardagsmåsten, även om det betyder att hon är ensam i det.
Nej, vet ni. Det är verkligen många saker som inte låter bra i det hon berättar på bloggen och på sin instagram. Jag hoppas hon får den hjälp hon behöver. Det känns så jobbigt att läsa gång på gång. Samtidigt vill man ju ha ett svar på den eviga frågan - är det slut mellan henne och Z eller inte? På ett eller annat sätt smutskastar hon honom fastän hon inte nämner hans namn direkt. Det gör ju att vi läsare skyller på honom när hon berättar att hon är ensam i allt hon gör, fastän hon är gift. Är det kanske det hon vill?

Ja, och det blev ju inte bättre nu när hon berättade att hon fått tid för igångsättning samtidigt som hon berättar om allt hon pysslar med och allt hon måste hinna med. Hon och barnen har pyntat granen och varit ute och lekt 2 timmar, hon ska till MVC och vill fixa hår och naglar och sånt, finns jobb att göra och hon ska slå in alla julklappar, hon ska ordna rummen hemma som är kaos, och så skriver hon "jag får träffa min lilla bebis", inget om att "vi", alltså inklusive mannen, får träffa bebisen. Mannen exkluderas i nästan i princip allt.
Citera
2024-12-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Ja, och det blev ju inte bättre nu när hon berättade att hon fått tid för igångsättning samtidigt som hon berättar om allt hon pysslar med och allt hon måste hinna med. Hon och barnen har pyntat granen och varit ute och lekt 2 timmar, hon ska till MVC och vill fixa hår och naglar och sånt, finns jobb att göra och hon ska slå in alla julklappar, hon ska ordna rummen hemma som är kaos, och så skriver hon "jag får träffa min lilla bebis", inget om att "vi", alltså inklusive mannen, får träffa bebisen. Mannen exkluderas i nästan i princip allt.

Nu har hon skrivit ett nytt blogginlägg. Ingenting om mannen. Han är inte med på bilderna heller, som han var innan. Hon skriver vid flera tillfällen under inlägget att hon har varit hos sin bästa vän och att hon även haft besök för att få hjälp med jobb och middag. Jason har till och med hjälpt till med middagen varje kväll. Det säger ju ganska mycket. Hade de fortfarande varit tillsammans hade hon inte behövt ta hjälp från någon annan och även åka hemifrån med barnen så mycket.
Hon menar dock att hon kommer vara lyckligast i världen när hon väl får sin bebis och att allt kommer vara som bortblåst trots hennes mående (med andra ord trots hennes relation med Z). Ja, en förlossning är så himla mäktig och känslan när man väl får sitt efterlängtade barn uppe på bröstet efter många månaders väntan är helt obeskrivlig. Dock är det otroligt tufft när man inte delar föräldraskapet med en partner. Hon verkar inte ha någon familjemedlem som hjälper till heller utan enbart hennes allra bästa vänner. Jag undrar om Z kommer vara med på förlossningen. Vad tror ni?
Citera
2024-12-02, 17:14
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet2299
Nu har hon skrivit ett nytt blogginlägg. Ingenting om mannen. Han är inte med på bilderna heller, som han var innan. Hon skriver vid flera tillfällen under inlägget att hon har varit hos sin bästa vän och att hon även haft besök för att få hjälp med jobb och middag. Jason har till och med hjälpt till med middagen varje kväll. Det säger ju ganska mycket. Hade de fortfarande varit tillsammans hade hon inte behövt ta hjälp från någon annan och även åka hemifrån med barnen så mycket.
Hon menar dock att hon kommer vara lyckligast i världen när hon väl får sin bebis och att allt kommer vara som bortblåst trots hennes mående (med andra ord trots hennes relation med Z). Ja, en förlossning är så himla mäktig och känslan när man väl får sitt efterlängtade barn uppe på bröstet efter många månaders väntan är helt obeskrivlig. Dock är det otroligt tufft när man inte delar föräldraskapet med en partner. Hon verkar inte ha någon familjemedlem som hjälper till heller utan enbart hennes allra bästa vänner. Jag undrar om Z kommer vara med på förlossningen. Vad tror ni?

Läste också blogginlägget idag. Reagerade ganska starkt på vad hon skrev och vad som var utelämnat. Även om de inte är ihop längre, varför är han inte där för henne under graviditeten och hjälper familjen? Det är ändå hans familj och hans barn det gäller. Är de så osams att han inte kan vara där för dem även om det är över?

Reagerade mycket på detta också:
"Förlåt för det men har verkligen behövt tänka på mig själv och alla barn och att orka allt som behöver göras trots mitt mående. Gör verkligen mitt bästa för att få ihop allt just nu och det är inte lätt alla gånger".

Tyder på att de inte är ihop mer och att Z verkligen är borta. Hon gör allt själv och det verkar tufft.

Angående frågan om förlossningen. Jag tror inte Z kommer vara med. Han verkar ha varit frånvarande här och hon får dra allt lass själv så nej, varför skulle han vara med där? I så fall om han är utanför och väntar.
Citera
2024-12-02, 20:34
Medlem
Jag undrar varför hon tog mördar-namnet Possler egentligen. Har hon ens koll?
(FB) Mord i Enhörna
Citera
2024-12-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagunitasMaximus
(FB) Mord i Enhörna
Förmodligen för att hon vill visa tillhörighet till sin make genom att ta även hans efternamn.
Citera
2024-12-03, 06:29
Medlem
Jensan09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagunitasMaximus
(FB) Mord i Enhörna
Kollade för skojs skull på Sveriges befolkning 2000 och hennes man verkar vara son till ena tvillingen Dick.
Citera
2024-12-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensan09
Kollade för skojs skull på Sveriges befolkning 2000 och hennes man verkar vara son till ena tvillingen Dick.

Zebastian hette även han Dick i förnamn tidigare.
Citera
2024-12-03, 12:35
Medlem
Nu har Zebastian raderat många bilder på sig och Gabriella från hans Instagram konto. Även en reel som var dedikerad till henne på deras 1 års dag är raderad. Han har slutat följa henne igen. Nu har även hon slutat följa honom. Hon hade igår 3727 foton och idag enbart 3710. Bilderna på honom är raderade. Det är officiellt.
Senast redigerad av Hallonet2299 2024-12-03 kl. 12:41.
Citera
2024-12-03, 13:12
Medlem
Hur orkar de vara så ”dramatiska” som föräldrar och vuxna människor? Känns som att de beter sig som några 15 åringar.
Citera
2024-12-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittiotrea
Hur orkar de vara så ”dramatiska” som föräldrar och vuxna människor? Känns som att de beter sig som några 15 åringar.

De gifte sig alldeles för tidigt. Innan de lärde känna varandra på djupet. Jag tror att han har vissa sidor som hon också fått se nu som hon inte vill gå ut med pga för personligt. Dessutom är han de minsta barnens pappa så jag vet med säkerhet att hon inte vill outa honom på det sättet.
De var alldeles för förälskade för att bara vilja gå skilda vägar helt plötsligt. Något måste absolut ha hänt mellan dessa två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in