Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Men välj då att utrycka dig rätt då, du skrev att vi har åsiktsfrihet, då är ju åsiktsfriheten inte total om det inte är okej att säga sex med barn är okej. Fatta. Åsiktsfriheten är selektiv och att outa folk kan vara brott trotts åsiktsfrihet.
Det är nog snarare du som ska välja att inte läsa in saker som jag inte skriver.
Jag var tydlig med att jag tyckte att det var rätt att inte outa personer som skriver i en grupp om Dumpen. Som kontrast till det valde jag dessutom att ge exempel på vilka jag istället tycker är OK att outa: vidriga pedofiler som groomar småflickor. Det exemplet hade ingenting med åsiktsfrihet att göra.
Det är svårt att vara mycket tydligare än så om man inte ska bli långrandig och bli beskylld för att
skriva romaner.
Det är svårt att uppfylla kraven i denna tråd. Man ska tydligen vara extremt kortfattad, men samtidigt ska man förvänta sig att bli vantolkad eftersom man inte är tydlig nog. Bestäm er. Antingen lär ni er att tolka vad man skriver, eller så får ni stå ut med inlägg som innehåller fler än 20 ord.
Nu har jag flera gånger förklarat vad jag menade - är det överstökat nu? Eller ska ni fortsätta argumentera mot det som jag trots allt aldrig menade?