• 1
  • 2
2024-11-30, 15:37
Moderator
evilhoneys avatar
Tripp- och rusrapporter --> Psykedeliska substanser
/Moderator
Citera
2024-11-30, 22:25
Medlem
TjackOhejs avatar
Sluta lalla runt med dom där minidoserna.
Citera
2025-01-05, 12:33
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efftece
Hej

som rubriken lyder så har jag haft en del problematiska trippar på diverse psykadelika, inga höga doser.
Syra, mdma och svamp (psilosybin "golden teacher" tror jag den hette).

Inte allt samtidigt utan vid olika tillfällen och tagit dem separat.

Jag är nybörjare på detta och har blivit övertalad att testa och tänkte väl att what the hell folk har mycket bra att säga om det så varför inte testa.
Har också hört och läst om dosering och att setting är väldigt viktigt och kan påverka trippen. Har följt alla generella råd, dvs gör det med personer du är trygg med, mysig setting, bra stämning och eventuell musik för att förhöja.

Men min upplevelse på alla tre ovan nämnda substanser är minst sagt en besvikelse då jag har fått ett genomgående tema som är återkommande. Därför ville jag ställa en fråga och se om någon upplevt samma eller kan ha en aning om vad det kan bero på även om det kan vara svårt att svara på.

Jag får upplevelsen att jag snear till på dessa substanser fler än en gång från ingenstans kan tyckas. Jag blir irriterad, otålig och arg och det är jävligt svårt att försöka ändra stämningen till det bättre sen för mig. Blir en tråkig upplevelse för mig men också att förstöra stämningen för andra.

Tog ungefär 0.6g svamp delat på tre doser ungefär lika stora, först jätteglad och skratt och flams, kändes nice. Sen när det sätts på musik (psykadelisk, typ artbat m.m.) snear jag totalt och får sån ilska i mig så att det bara brinner i hela kroppen. Sådär som när man skulle kunna tappa det totalt och slå sönder saker. Tar oftast ungefär 1-2 timmar innan det lägger sig.
Jag blir liksom irriterad och otålig så jag kan inte slappna av och njuta. Känner liksom "nä nu får den här skiten ta och gå över så man kan bli normal igen"

Jag blir liksom arg och inåtvänd, sjukt onice.

Har fått ungefär samma upplevelse av mdma och syra.

Doser m.m.
Svamp cirka 0.6g
Syra 50-75
Mdma 300mg

Jag är 191 och väger cirka 92kilo, låg kroppsfett.

I vardagen är jag liksom inte en person som bär på massa frustration som kanske kan vara det naturliga att man misstänker. Jag brukar sällan rusmedel eftersom jag generellt njuter mest av livet som nykter / opåverkad. Däremot har jag ett jävla temperament även i normalt tillstånd men inte på det sättet att det inte går över utan kommer fort och går fort snarare.

Tycker mest att det är lite synd eftersom man hört så mycket bra och hur trevliga rus man kan få.

Svårt att ge ordentligt med detaljer utan att skriva en hel roman men är det någon som har upplevt något liknande eller har någon aning om vad det kan bero på?

Läst och självt upplevt att för lite svamp skapar irritation,ångest,depression.
Citera
2025-01-06, 03:23
Medlem
Tagit en hel del svamp och som andra varit inne på så är det ofta mer ångest/oro på lägre doser.

Uppgången är långsammare och ”trippen” fastnar i mellanläge så att säga. Det kan fortfarande vara nice och lärorikt men samtidigt känner man ofta ”fan kan inte detta bara ta slut” typ..

Högre doser ger iaf för mig snabbare uppgång (=problem/ångestfri). Och sedan bryter man igenom och innan man vet ordet av det (nästan) så befinner man sig i rymden.

Vill du vara försiktig så minst 1.5, vågar du så ta mer ändå (ger iaf mig mindre ångest/ingen som helst ångest), testa 2-3 gram. Tror inte du kommer ångra dig 😀
Citera
2025-01-22, 04:41
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Tagit en hel del svamp och som andra varit inne på så är det ofta mer ångest/oro på lägre doser.

Uppgången är långsammare och ”trippen” fastnar i mellanläge så att säga. Det kan fortfarande vara nice och lärorikt men samtidigt känner man ofta ”fan kan inte detta bara ta slut” typ..

Högre doser ger iaf för mig snabbare uppgång (=problem/ångestfri). Och sedan bryter man igenom och innan man vet ordet av det (nästan) så befinner man sig i rymden.

Vill du vara försiktig så minst 1.5, vågar du så ta mer ändå (ger iaf mig mindre ångest/ingen som helst ångest), testa 2-3 gram. Tror inte du kommer ångra dig 😀

Instämmer också här, vid låga doser så klamrar sig egot fast och kämpar emot drogen då det är ett så pass främmande tillstånd, vid en stabil men fortfarande relativt låg dos(typ 1,5g som nämns är inte helt galet.)

Du behöver fråga dig varför du intar psykedelia, det låter lite som att du blir övertalad till det även om det säkert finns en egen nyfikenhet bakom det också.

Det är dock lätt att lura sig själv att tro att man har rätt omständigheter bara för att man läst på om det, det gäller att ta en titt på sig själv när man tar psykedelia.

Bestämmer du dig för att ta det igen, se till att göra det när det inte finns något tjat eller ”tvång” bakom det, det ska vara något du vill göra - och om du gör det, höj dosen ett snäpp eller två.

//Tripp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in