2024-11-30, 14:02
Medlem
Tycker det räcker med en match avstängning. 10000 i böter varav hälften skall betalas till motståndarlagets ungdomsverksamhet.
Dömd spelare skall också spela 2 följande maycher med ett skrikrosa armband så det syns vilka fjollor de är!
2024-11-30, 17:38
Medlem
TrueCs avatar
Ingen kan förneka hur Brynäs går från klarhet till klarhet. Resten av säsongen kan gå hur som helst, men hur det än går känner man sig så otroligt lugn som Brynäsare. Släpper de in mål bryr man sig inte längre, men bara vet att de trollar till det i slutet.

Sen är det väl klart att de fortfarande kan få en dipp, men de är så jävla grundtrygga att jag har svårt att se hur de ska kunna bli större problem.

Med det sagt är slutspelshockey en annan grej, och där kanske det inte går lika smärtfritt, oavsett ska ingen skugga falla över Brynäs. Fantastiskt roligt att följa den här resan, titta bara tidigt i den här tråden vad folk trodde om hur det skulle gå 😂
2024-11-30, 17:49
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Ingen kan förneka hur Brynäs går från klarhet till klarhet. Resten av säsongen kan gå hur som helst, men hur det än går känner man sig så otroligt lugn som Brynäsare. Släpper de in mål bryr man sig inte längre, men bara vet att de trollar till det i slutet.

Sen är det väl klart att de fortfarande kan få en dipp, men de är så jävla grundtrygga att jag har svårt att se hur de ska kunna bli större problem.

Med det sagt är slutspelshockey en annan grej, och där kanske det inte går lika smärtfritt, oavsett ska ingen skugga falla över Brynäs. Fantastiskt roligt att följa den här resan, titta bara tidigt i den här tråden vad folk trodde om hur det skulle gå 😂

Trodde att nykomlingarna skulle leda serien efter 23 omgångar, och ja, verkar få rätt.
2024-11-30, 18:38
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Trodde att nykomlingarna skulle leda serien efter 23 omgångar, och ja, verkar få rätt.

Det sa du efter omgång 22?
Finns väl ingen som kunde tänka sig att Brynäs skulle ligga i topp!?
2024-11-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ingen kan förneka hur Brynäs går från klarhet till klarhet. Resten av säsongen kan gå hur som helst, men hur det än går känner man sig så otroligt lugn som Brynäsare.
Kan inte ert lag känna samma sak nästa helg? Det vore väl skönt att pusta ut efter alla poäng, tänker jag.

Snälla...?

GG Timrå! Riktigt rolig match med derbykänsla rakt igenom, snortight spelmässigt. Lite för högt tempo för spelarnas bästa ibland - men det ger ju matchen sin underhållande karaktär.

Ni är 10 gånger bättre än HV, men av någon anledning ska vi tydligen förlora mot dem i år. Så nu drabbas ni av det att vi får lite medstuds tillbaka i efterföljande match.
2024-11-30, 18:52
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Till skillnad från er som håller på laget så är jag både medveten om att det har tillkommit nya spelare OCH att det finns motståndare att förhålla sig till.

Det är inte så att lagen som var 30 och 40 poäng bättre än Brynäs sist blivit sämre allihopa, snarare tvärtom. Brynäs har adderat ett par spelare som håller bra nivå men bland topp-8 lagen ifjol så har åtminstone 5 av lagen bättre trupp än i fjol och Leksand, Timrå och Växjö har fortfarande bättre lag än Brynäs enligt mitt sätt att se det, även om deras lag kanske är aningen sämre än i fjol.

Och där bakom kommer Rögle med ett bättre och mer harmoniskt lag i år än förra året och definitivt bättre än Brynäs de med.

Sen kommer naturliga saker som skador mm påverka såklart, vissa lag har redan fått sin beskärda del och det kommer även Brynäs.

Får jag gissa kommer ni 11-12 om det går som förväntat, 9-10 om det går bättre än förväntat och 13-14 om det går sämre än förväntat.

Brynäs ångar på. Slog det laget idag som jag rankar som det bästa laget faktiskt. De börjar alltmer likna en maskin. Även om det kommer!? en eller två dippar innan slutspel

Ja så här såg det ut i kommentarerna om Brynäs! Vilka experter det var som uttalade sig.
Noll koll på nånting ö h t.
2024-11-30, 19:04
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Kan inte ert lag känna samma sak nästa helg? Det vore väl skönt att pusta ut efter alla poäng, tänker jag.

Snälla...?

GG Timrå! Riktigt rolig match med derbykänsla rakt igenom, snortight spelmässigt. Lite för högt tempo för spelarnas bästa ibland - men det ger ju matchen sin underhållande karaktär.

Ni är 10 gånger bättre än HV, men av någon anledning ska vi tydligen förlora mot dem i år. Så nu drabbas ni av det att vi får lite medstuds tillbaka i efterföljande match.

Helt ärligt unnar jag er en vinst! Men bara en 😉

För risken är att går serien för smärtfritt står man inte rustade för slutspel, och har för hög fallhöjd. Vi behöver lära oss hantera lite motgångar också innan dess, annars tror jag att vi faller platt som en pannkaka när det väl är dags att steppa upp
2024-11-30, 19:08
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Först såg Bönderna oslagbara ut de första omgångarna, sedan var Timrå bra, nu tycker många att Brynäs är garanterade att bli ett topplag. Allt inom 12 omgångar. Sanny vänder kappan snabbare än Luleåklacken. Lakers låg 3 poäng bättre förra säsongen, men slutade 2.
Nu anser jag att Lakers saknar någon poängspelare för att dominera helt, den här säsongen, men smålagsfansen bör avvakta till de sista omgångarna innan de anser sig framgångsrika. Brynäs kan fortfarande missa slutspel.

Ännu en så kallad expert ha ha..som hela tiden envisas med att kalla dom för nykomlingar. De har varit i högsta serien sen 1957 förutom förra säsongen. Och nu plötsligt så säger att han trodde de ( Brynäs) skulle ligga i topp efter 23 omgångar, hilarious! 😂 var inte speciellt många som trodde de skulle vara ett topplag, förutom mig själv plus en annan användare.
2024-11-30, 20:45
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Det sa du efter omgång 22?
Finns väl ingen som kunde tänka sig att Brynäs skulle ligga i topp!?

Nej, men nykomlingen postar samma typ av meddelande varannan omgång, tråkigt att förklara samma sak många gånger.
2024-11-30, 22:04
Medlem
BlackQuartzs avatar
Vilket jävla mål av Nygren ikväll. Finns ingen i ligan som skjuter lika hårt. Årets mål för oss som älskar slagskott.

https://x.com/TV4_Hockey/status/1862928911606108510
2024-11-30, 22:49
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Vilket jävla mål av Nygren ikväll. Finns ingen i ligan som skjuter lika hårt. Årets mål för oss som älskar slagskott.

https://x.com/TV4_Hockey/status/1862928911606108510

En riktig tabbe av målvakten.
2024-11-30, 23:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Brynäs är snart klara för nytt kontrakt, inte illa som nykomling. Kul som leksing att ha Brynäs tillbaka, men riktigt så bra behöver det inte gå 😅

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in