Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Haha, att bara se era stackares förvirrade världssyn är tragiskt.
putin har mördat flera ur den ryska oppositionen,
han försökte mörda Zelensky i början på kriget
han har nu sagt att även det ukrainska parlamentet kan bli ett mål för attack...
Men du påstår att han inte mördar politiker??
vad ska man tro om din bildning?
Varför påstår du saker som alla vet inte stämmer?
Det är din världssyn och kunskap som är förvirrad! Berätta vilka i opposition som har dödats av Putin, fram med bevis nu. Var det Biden som gav order till att försöka döda Trump? Du ser hur jävla enkelt det är om man tänker. Navalnyj dog i ett fängelse och hur bryr jag mig egentligen inte om men mannen var inget hot mot Putins makt med sina <5% av valkoren och då mest ryska råskinn men väst gjorde ju sken av det, främst CIA (som i Ukraina). Han hade många fiender inte minst efter att han startade "Anti-Corruption Foundation". Ta reda på vem högerextremisten egentligen var och vad han gjorde och skapa något i en annan tråd om det.
Yevgeny Prigozhin hade också extremt många fiender inte minst inom militärstaber. Han var vän med Putin och kritiserade inte honom utan höga generaler. Politikern Yushenkov hade fiender inom FSB efter att han jagat dom om tjetjenska bombningar. Anna Politkovskaya var en journalist som grävde djupt, även hon om tjetjenien. Jag kan lista fler men inga av dom var ett hot mot Putins makt och hans valresultat. Det dom har gemensamt är att alla retat skumma figurer i samhället och samma sak sker till exempel i USA, människor dör där med på skumma sätt.
När försökte Putin döda Zelensky? Vad har du drömt ihop det? Zelensky fick garantier från förra israeliska premiärministern Naftali Bennett som varit i Moskva för att prata med Putin att Putin inte hade några planer på att döda honom. Zelensky var så förbannat rädd i början men det löste väl sig med kokain och Bennetts garantier.
Den ukrainska oppositionsledaren Viktor Medvedtjuk fick fly Ukraina efter två mordbräder mot hans hem och sedan fängelse. Presidenten Viktor Yanukovych fick också fly efter statskuppen 2014 i Kiev. Många, många rysslandsvänner i Ukraina har blivit mördade.
Varför påstår du saker som du inte har några som helst bevis för? Jag skulle ju kunna påstå samma saker om våra politiska ledare i väst att dom ligger bakom mord och mycket annat. Se skumma typer som Macron, Boris, Erdogan, Biden osv.
Putin och Ryssland anser inte att parlamentet och presidenten i Ukraina är legala utan att ett nytt val för folket hålls. Deras perioder har redan löpt ut men dom sitter kvar i den fantastiska "demokratin" Ukraina. Putin och militärledningen har sagt att man kan komma att slå till mot beslutsfattande center. I Kiev tror dom att det är parlamentet och presidentposten så dom har nu lämnat dom platserna och gömmer sig. Så mycket för luftförsvaret.
Så läs nu på mer om Ryssland, Ukriana och konflikten.