Citat:
Ursprungligen postat av
JagAlskarTjejer
33 cl är alldeles för lite. 33 cl är typ standard på hamburgerställen och så. En del ställen har inte ens större än så.
Jobbig känsla när man har köpt typ en meny och sen är läsken för liten för maten.
Och sen 50 cl plastflaska smakar inte riktigt lika gott tycker jag. Vet inte varför, kanske inbillning, kanske nån konstig psykisk grej. Fattar att det är precis samma dryck.
Den bästa lösningen vore ju 50 cl läskburkar.
Den storleken har bl.a. Monster och många öl.
Så varför finns inte 50 cl läskburkar? Dumt.
Ingen big deal förstås men fattar inte varför det ska envisas med just 33 fucking cl. Vilken idiot har fått bestämma det? Den som kom på idén borde avskedas.
Första fetade. Därför det kanske är lättare att erbjuda ett attraktivt pris?
Andra fetade. För att det finns plastflaskor på 50 cl? För man av någon anledning ansåg att plast var bättre än aluminium? Du vet när man var liten så fanns det 50 cl burkar med Coca Cola, Fanta och Sprite. Kanske andra sorter bara dom jag minns dock. Dom fick man köpa speciella plastgrejer till om man ville återförsluta dom ifall man inte drack upp allt på en gång. Kanske då en plastkork är smidigare?
Varför är 33 cl standard för en läskburk? För att dom små glasflaskorna, om du minns dom, är på 33 cl?
Ja jag skriver små flaskorna för när man var liten fanns det glasflaskor på en liter också. Detta var alltså innan plastens tid.
Som kuriosa så är en liten läskflaska i Danmark på 25 cl. Så varför har vi så mycket mer i våra minsta behållare? Det finns många frågor här i världen som man inte direkt vet svaret på.