• 1
  • 2
2024-11-30, 15:54
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
33 cl är alldeles för lite. 33 cl är typ standard på hamburgerställen och så. En del ställen har inte ens större än så.
Jobbig känsla när man har köpt typ en meny och sen är läsken för liten för maten.

Och sen 50 cl plastflaska smakar inte riktigt lika gott tycker jag. Vet inte varför, kanske inbillning, kanske nån konstig psykisk grej. Fattar att det är precis samma dryck.

Den bästa lösningen vore ju 50 cl läskburkar.
Den storleken har bl.a. Monster och många öl.
Så varför finns inte 50 cl läskburkar? Dumt.

Ingen big deal förstås men fattar inte varför det ska envisas med just 33 fucking cl. Vilken idiot har fått bestämma det? Den som kom på idén borde avskedas.
Citera
2024-11-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
33 cl är alldeles för lite. 33 cl är typ standard på hamburgerställen och så. En del ställen har inte ens större än så.
Jobbig känsla när man har köpt typ en meny och sen är läsken för liten för maten.

Och sen 50 cl plastflaska smakar inte riktigt lika gott tycker jag. Vet inte varför, kanske inbillning, kanske nån konstig psykisk grej. Fattar att det är precis samma dryck.

Ingen big deal förstås men fattar inte varför det ska envisas med just 33 fucking cl. Vilken idiot har fått bestämma det? Den som kom på idén borde avskedas.

För liten? Tänker du på max eller mcdonalds så tar jag alltid mellan dricka räcker gott o väl faktiskt
Citera
2024-11-30, 15:57
Medlem
Du är tydligt och uppenbart WT. Jag har inga som helst problem att få 50cl eller mer, där jag äter.
Citera
2024-11-30, 15:59
Medlem
33cl är exakt lagom.

Inte för lite som 25cl glasflaskan och inte för mycket som 50cl.

Läsk är inte nyttigt.

Bättre då med en 50cl riktig juice eller vatten.

Och jo det är inte samma smak med drycker i plast.

Plastflaskor läcker miljontals plastpartiklar in i drycken så man ska aldrig köpa dryck i plastflaska för det gör män mer feminina när mikroplasten stannar i kropen och även sprids till dricksvattnet och naturen =till oss själva i slutändan.
Citera
2024-11-30, 15:59
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
För liten? Tänker du på max eller mcdonalds så tar jag alltid mellan dricka räcker gott o väl faktiskt
Jag tycker att till och med stor är nästan för liten.
Citera
2024-11-30, 16:00
De är inte populära hos mig. Jag föredrar 20 cl.
Citera
2024-11-30, 16:00
Man ska inte dricka direkt ur burken, för då känns det psykologiskt som mycket mindre läsk (glaset alltid halvtomt). Be om att få ett dricksglas så känns det som mer. Räcker till knappt ett och ett halvt dricksglas.
Senast redigerad av LosPadres 2024-11-30 kl. 16:02.
Citera
2024-11-30, 16:02
Medlem
50 cl läsk är fan inte nyttigt, är du törstig drick vatten. Nej plast smakar skit, bästa är glas. Behöver två tre klunkar efter jag ätit.

Läsk är inte en måltidsdryck imo. Hör till chips och godis.
Citera
2024-11-30, 16:07
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

varför finns inte 50 cl läskburkar? Dumt.

Första fetade. Därför det kanske är lättare att erbjuda ett attraktivt pris?
Andra fetade. För att det finns plastflaskor på 50 cl? För man av någon anledning ansåg att plast var bättre än aluminium? Du vet när man var liten så fanns det 50 cl burkar med Coca Cola, Fanta och Sprite. Kanske andra sorter bara dom jag minns dock. Dom fick man köpa speciella plastgrejer till om man ville återförsluta dom ifall man inte drack upp allt på en gång. Kanske då en plastkork är smidigare?

Varför är 33 cl standard för en läskburk? För att dom små glasflaskorna, om du minns dom, är på 33 cl?
Ja jag skriver små flaskorna för när man var liten fanns det glasflaskor på en liter också. Detta var alltså innan plastens tid.
Som kuriosa så är en liten läskflaska i Danmark på 25 cl. Så varför har vi så mycket mer i våra minsta behållare? Det finns många frågor här i världen som man inte direkt vet svaret på.
Citera
2024-11-30, 16:16
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:

Du verkar vara född igår, då 50cl burk fanns på 90-talet. Folk tyckte det var opraktiskt att inte kunna återförsluta en så stor behållare med läsk, därför slutade typ alla aktörer med det.

Läsk på glasflaska är dock godast, du behöver uppgradera till det och ge fan i att referera till Millenial-drickan Monster. Ett satans påfund.
Citera
2024-11-30, 16:17
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker burken är lagom. Såvida jag inte är törstig men då måste jag dricka vatten innan maten. På sommaren brukar jag dock beställa största läsken på BK och dessutom snika mer läsk än jag får. De flesta ställen jag äter på har både burk och flaska.
Citera
2024-11-30, 16:45
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

50cl läskeburkar fanns på 90-talet.
Sedan ersattes de av PET-flaskan som kunde återförslutas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in