2024-11-30, 14:17
Bannlyst
Visst att man kan försöka göra som dumpen hänga ut folk för att visa att det är fel moraliskt det dom gör. Även om jag inte håller med, så kan jag förstå idén.

Det är jag inte kan förstå dock är att Sara håller på & leker att attraktionen i sig är onaturlig, någonting man behöver söka hjälp för. Möjligen att man behöver lära sig vad som är moraliskt rätt & fel. Fast enligt henne så verkar det som att det är någonting fel på attraktionen i sig. Där det inte.

Alla djur i det vilda tänder på någon som har uppnått sexuell mognad. Varför skulle människan vara annorlunda? Visst, att vi lever i en civilisation där regler samtidigt moral styr mycket av vad som är accepterat. Fast att förneka någonting så naturligt som att vara attraherad av unga fertila kvinnor vilket de är, är att förneka sanningen samtidigt att vara i en lätt psykos.

Sedan kan de diskuteras hur länge som helst vad som ska vara rätt eller fel. Fast jag tror att om alla verkligen tänker efter så tror jag att vi kan komma överens om att dragningen i sig är inte problemet.
Senast redigerad av Fotbollskillen92 2024-11-30 kl. 14:21.
Citera
2024-11-30, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Flera av de personer som publicerats på hemsidan är tidigare dömda
Jag ser gärna att en 60 årig lastbilschaufför avslöjas på dumpen och på så sätt hindras från att utsätta ett barn för sexualbrott (eller åtminstone försvåras) oavsett om det handlar om våldtäkt, utnyttjande av barn för sexuell posering, sexuellt ofredande eller annat
Huruvida det är allmänintresse eller ej är något som ett domstol får avgöra

Vad gäller eventuella fall där fel personer publicerats så är dom inte dömda men däremot har uppgifter publicerats mot dom som är besvärande för dom

Är det så att uppgifterna inte stämmer så tror jag ETC, Aftonbladet och många andra tidningar är väldigt intresserad av att få uppgifter som talar emot det dumpen hävdar (om inte dumpen själva velat ta till sig dessa uppgifter då jag misstänker att dumpen gärna vill gå till botten om några fel har begåtts)

Dumpens arbete ägnar sig åt wallraffande journalistik för att avslöja personer som inte har rent mjöl i påsen, jag skulle kunna jämföra med valstugereportaget 2002 där politiker avslöjades med besvärande uppgifter och där journalister "skapade" sina nyheter eller när Sveriges radio wallraffade sig in på Sverigedemokraterna på en färja mellan Tallin och stockholm

Skillnaden är att detta är på större skala och berör folk från alla samhällsklasser

Misstänker du verkligen att Dumpen vill gå till botten om några fel har begåtts?
Den lögnen kan du inte ens själv tro på!

Nej dumpen ägnar sig varken åt wallraffande eller journalistik. Om du noterar i dina egna exempel så handlar det om att granska makthavare eller personer på ledande positioner i samhället där det finns ett allmänintresse, vilket är hela syftet med grundlagen dom lutar sig mot. Finns varken allmänintresse eller journalistiskt syfte att hänga ut Bertil 87år pensionär från ingenstansspeciellt på dumpen.

Och nej bara för att du TYCKER att de är allmänintresse gör de inte till allmänintresse.
Citera
2024-11-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Du tar inte ens ansvar för dina egna.

På vilket sätt då menar du?
Citera
2024-11-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Misstänker du verkligen att Dumpen vill gå till botten om några fel har begåtts?

Nej dumpen ägnar sig varken åt wallraffande eller journalistik. Om du noterar i dina egna exempel så handlar det om att granska makthavare eller personer på ledande positioner i samhället där det finns ett allmänintresse, vilket är hela syftet med grundlagen dom lutar sig mot. Finns varken allmänintresse eller journalistiskt syfte att hänga ut Bertil 87år pensionär från ingenstansspeciellt på dumpen.

Och nej bara för att du TYCKER att de är allmänintresse gör de inte till allmänintresse.
Jag håller helt med, läser man lagtexter, regler som övrig media gått med på att hålla sig till, de reglerna är ju lite "Konkurrens på lika villkor".
Så är det ett tvätt rent exempel på övertramp av grundlagsskyddet. Om inget annat visar det ju starkt på hur slappa JK faktiskt är. Det finns lagar och ramar att hålla sig till för att få åtnjuta detta sköna skydd. Med andra ord borde JK vara något stramare med att faktiskt kolla så reglerna följs.

Fine om det sker en eller två gånger, men här har vi ju faktiskt över 500 fall med övertramp.
När skall de börja granska saken? Det är ju ändå deras jobb och område att kolla så reglerna följs.

Man kan förstå deras restriktion om när det rör sig om röster emot makten, men detta är mot folket och satts i system.
Någonstans måste de ju sätta ner foten och säga såhär ser ramarna ut, dessa skall följas.
Citera
2024-11-30, 14:48
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
På vilket sätt då menar du?

Du är delaktig och drivande i de orsaksförlopp som lett till de självmord Dumpen orsakat.

Du tror säkert att du gör gott och är en god människa. Men du lever uppenbarligen i förnekelse och hävdar, lite infantilt får man väl säga, att självmorden är frivilliga handlingar.

På ett banalt sätt är det förstås sant. Ingen har tvingat någon till att ta livet av sig, men det gäller i så fall alla självmordsfall.

Jaja, du lär väl tycka vad du tycker och inbilla dig att du räddar barn genom att heja på vid groomandet av utvecklingsstörda och missbrukare (och en och annan sociopatisk pedofil) oavsett vad jag säger.

Den Durkenheimska kollektiva effervescensen (eller vad det kan tänkas heta på svenska) ger dig nog större tillfredsställelse än kritiskt tänkande och eftertänksamhet.
Citera
2024-11-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jasså, journalisten på ETC noterade och skrev om skiten GRÄV gör, som hon, Katta och Maoma är med i alla håller käft när gruppen gör idioti och straffar anhöriga.

Hade Sara sagt ett ända jävla ord om hur fel de är hade de bugat och prisat henne.
Hon lyser med sin tystnad, hennes "Jag tar avstånd för att..." är bara en ren jävla lögn, hade hon och Dumpen tagit avstånd hade ALLA deras medlemmar och volontärer lämnat gruppen och faktiskt tagit avstånd. Men de gör de inte speciellt inte katta som ÄLSKAR den uppmärksamhet hon får och hur hon hyllas.

Sara hade kunnat tygla gruppen eller iaf försökt, ist håller hon med om och eldar på dem när de diskuterar om PHS rättegången, där syntes det att hon egentligen tycker de gör bra men inte kan säga det. Att hon i hemlighet hade velat detta emot alla hennes också, men att hon är mer fokuserad på pengarna och sitt rykte för att kunna fortsätta dra in pengar. Alltså lura godhjärtade personer.

Du verkar inte ha koll öht för både Sara och Katta har sagt ifrån i den gruppen du syftar på men dom fortsatte trots det och då är det inte så mycket mer dom kan göra tyvärr

Tror du mig inte så kan du kolla äldre inlägg i gruppen

Vad hon eller någon annan tycker kan såklart bara dom själva svara för givetvis
Citera
2024-11-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Det är hopplöst att försöka förklara det där med att orsak och verkan sker i flera led för vissa personer. De fixerar sig vid ett enskilt samband i ett större system och kan inte tänka mer överskådligt än så. De lyckas inte koppla problemen som pedofilens anhöriga upplever till pedofilens behov att få utlösning inuti andras barn. Det är för många led bort och således bortom deras föreställningsförmåga, någonstans på vägen figurerar ju även Dumpen så därför är det såklart i deras huvud "Dumpens fel" alltihopa.

Lycka till med att försöka övertyga personer med begränsad kognitiv slutledningsförmåga att tänka som dig som inte har begränsad kognitiv slutledningsförmåga! Jag beundrar dig som försöker - men tyvärr så kommer du inte att lyckas, det är dömt att misslyckas.

För såna som oss, med en hjärna som fungerar korrekt, så är det glasklart att Dumpen i sambanden måhända är en länk i hela orsakssambandet - men vi ser också att det inte är en nödvändig länk utan den skulle kunna ersätta av vad, eller vem, som helst som leder till att pedofilens intresse av att få utlösning inuti barn blir känd för allmänheten. Således blir källan till alla problem alltid pedofilen själv, hur man än vänder och vrider på saken. Jag har viss förståelse för att personer kan se Dumpen som huvudproblemet - men det har att göra med att jag förstår att det existerar personer som inte kan tänka bättre/längre/djupare än så.

Det är gulligt att du försöker använda stora ord som "kognitiv slutledningsförmåga" men att du måste förklara din egen hjärnan förträfflighet vid ett flertal tillfällen i ditt argument indikerar snarare motsatsen.

Men låt oss testa din kognitiva slutledningsförmåga för sakens skull.

Är det i din bubbla möjligt att tycka att både övergrepp mot barn och Dumpen är dåligt?

För du ser det är den bollplanen dom flesta av dina "meningsmotståndare" här inne spelar på, du är liksom inte ens med i matchen.
Citera
2024-11-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen

Och personer som sexualiserar barn och är beredd att förgripa sig på dom så fort tillfälle ges sitter inte på någon makt menar du?

Det är fortfarande en bedömningsfråga som måste göras i varje enskilt fall
Citera
2024-11-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ja sorgligt nog. En fd kollega på en annan skola som berättade detta.
Mycket allvarligt detta. Ta kontakt med kontot K1989K på @proton.me och prata med honom.
Citera
2024-11-30, 15:11
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Och personer som sexualiserar barn och är beredd att förgripa sig på dom så fort tillfälle ges sitter inte på någon makt menar du?

Det är fortfarande en bedömningsfråga som måste göras i varje enskilt fall
'
Stenkorkat. Din logik innebär att någon som misshandlar en annan är en makthavare. En våldtäktsman är en makthavare. Pust. Samhällskunskap i skolan behöver några miljarder mer i tillskott
Citera
2024-11-30, 15:15
Medlem
Citat:
Jag kan naturligtvis inte ta ansvar för andras handlingar eller är det det du påstår?

Nej de är nog mer ett likgiltighetsuppsåt som passar in på dig lille Bertil.
Citera
2024-11-30, 15:19
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Det är hopplöst att försöka förklara det där med att orsak och verkan sker i flera led för vissa personer. De fixerar sig vid ett enskilt samband i ett större system och kan inte tänka mer överskådligt än så. De lyckas inte koppla problemen som pedofilens anhöriga upplever till pedofilens behov att få utlösning inuti andras barn. Det är för många led bort och således bortom deras föreställningsförmåga, någonstans på vägen figurerar ju även Dumpen så därför är det såklart i deras huvud "Dumpens fel" alltihopa.

Lycka till med att försöka övertyga personer med begränsad kognitiv slutledningsförmåga att tänka som dig som inte har begränsad kognitiv slutledningsförmåga! Jag beundrar dig som försöker - men tyvärr så kommer du inte att lyckas, det är dömt att misslyckas.

För såna som oss, med en hjärna som fungerar korrekt, så är det glasklart att Dumpen i sambanden måhända är en länk i hela orsakssambandet - men vi ser också att det inte är en nödvändig länk utan den skulle kunna ersätta av vad, eller vem, som helst som leder till att pedofilens intresse av att få utlösning inuti barn blir känd för allmänheten. Således blir källan till alla problem alltid pedofilen själv, hur man än vänder och vrider på saken. Jag har viss förståelse för att personer kan se Dumpen som huvudproblemet - men det har att göra med att jag förstår att det existerar personer som inte kan tänka bättre/längre/djupare än så.

Citat:
Barnknullarna förstör inte bara liven för de barn de så gärna vill få utlösning inuti, de förstör dessutom livet för alla sina anhöriga. Tydligen ruinerar de sina anhöriga också, och när de har förstört exakt allt så är de nöjda och begår självmord.

Vad är det med dig, som behöver upprepa det där hela tiden? Alltså det är med att ejakulera i någon? Jag blir inte direkt provocerad, eftersom jag blivit rätt avtrubbad efter att ha läst dumpen chattar, men man kan nästan tro att du går igång lite på det och har ett skevt tändningsmönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in