2024-11-30, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Du skrev kluster B, där BPD ingår. Snittet är högre, och om vi inte har som teori att snittet för HPD m. fl. är lägre än snittet så har du fel. Det räcker med att en av personlighetsstörningarna har en korrelation med högre snitt-IQ för att snittet för kluster B-störningar ska vara högre än snittet för övriga befolkningen.

Jag vet inte varför du börjar tantsvamla om Putin.

Jag syftade såklart inte på borderline.
Citera
2024-11-30, 11:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag syftade såklart inte på borderline.

Men du Jenny9, du skrev ju kluster B, det inkluderar BPD.
Citera
2024-11-30, 11:29
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Tyvärr är ju du och ett par till inte intresserade av att föra en ärlig och saklig debatt.

Men av ren nyfikenhet, kan du ge exempel på "skillnader till mäns fördel" och att "alla fördelar för kvinnor" ses som "absoluta sanningar"?
Du ska fan inte prata om ärlig debatt.

Män, som vi redan sagt, har bättre spatial förmåga, hittar bättre. De är även i topp när det gäller de intelligentaste, då de har en plattare kurva, vilket gör att männen är antalsmässigt fler, hela tiden, på den övre delen och skillnaden i antal ökar desto högre upp man kommer, men även på den nedre halvan. I snitt ligger de även några snäpp över. De är även färre män i mitten. Medelintelligenta. Där är kvinnor fler. Kvinnor leder när det gäller läsförståelse t.ex. Jag menar även att de är bättre på att läsa innantill. Att de är bättre på att plugga inför prov, t.ex.

Sen är det stora skillnader hur män och kvinnor tänket och agerar, men det har inte bara med det här att göra, men som påverkas av deras hjärnor, då det finns biologiska skillnader mellan dem, men även olika mängder hormoner och signalsubstanser påverkar hur de agerar och är till viss del könsbundet.

Så vad har du nu tänkt komma med. Håller du med eller inte?.
Citera
2024-11-30, 11:34
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Att kvinnor som grupp kostar mer bevisar att kvinnors behov inte är tillgodosedda. Gruppen föräldrar + barns behov är däremot väldigt väl tillgodosedda.

Nej, det bevisar att kvinnor inte kan tillgodose sina egna behov i samma grad som män. Och så är det ju, av naturen.

En man har inga större problem med att rå om sig själv vare sig i vår moderna samtid eller uråldrigt historiskt. Det kan inte kvinnor i samma grad av en hel uppsjö av skäl, bland annat graviditet, förlossning och omhändertagande av spädbarn - hon tvingas förlita sig på att en man genererar resurser och tillgodoser hennes behov (ser till att hon har mat, har skydd från faror, har tillgång till sanitet och vård m.m.). Tidigare skedde det genom exempelvis äktenskap som många kvinnor ofrivilligt fick finna sig i, och nu sker det istället via statsapparaten som män i snitt betalar in pengar till och kvinnor i snitt får pengar av. Det är inget konstigt, utan är helt i linje med hur naturen skapat oss och våra biologiska förutsättningar - och det ska vara precis så. Det tramsiga blir bara när det kommer kärringar likt dig själv som försöker inbilla både sig själv och andra att män och kvinnor egentligen är helt ekvivalenta och identiska.
Senast redigerad av Stig-Britt 2024-11-30 kl. 11:41.
Citera
2024-11-30, 11:37
Avslutad
Citat:
Men du Jenny9, du skrev ju kluster B, det inkluderar BPD.

Ok, jag ska försöka förklara på en 5 årings nivå. I kluster B ingår antisocial personlighetsstörning, borderline personlighetsstörning, histrionisk personlighetsstörning och narcissistisk personlighetsstörning.

När det talas om dominans och kluster b så syftas det på antisocial och narcissistisk personlighetsstörning.

Jag svarade alltså på detta inlägget, #1096, där användaren gubbsvamlade om dominans och intelligens.
Citera
2024-11-30, 11:38
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Sen är det stora skillnader hur män och kvinnor tänket och agerar, men det har inte bara med det här att göra, men som påverkas av deras hjärnor, då det finns biologiska skillnader mellan dem, men även olika mängder hormoner och signalsubstanser påverkar hur de agerar och är till viss del könsbundet.

The Stanford neuroscientists used big-data artificial intelligence techniques to determine the fingerprint of every one of those 1,500 young adults and then compared females with males. Did females differ from males? Was there overlap? The results were astonishing.

...

These findings strongly suggest that what’s going on in a woman’s brain at rest is significantly different from what’s going on in a man’s brain at rest.

...

They found particular patterns of connectivity within male brains that accurately predicted cognitive functions such as intelligence. However, that male model had no predictive power for cognitive functions in women.

Conversely, they found particular patterns of connectivity within female brains that accurately predicted cognitive functions such as intelligence among women. However, that female model had no predictive power for cognitive functions in men.

These findings strongly suggest that the determinants of cognitive functions in male brains are profoundly different from the determinants of cognitive functions in female brains.
https://www.psychologytoday.com/intl/blog/sax-on-sex/202405/ai-finds-astonishing-malefemale-differences-in-human-brain

Intressant läsning!
Citera
2024-11-30, 11:40
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ok, jag ska försöka förklara på en 5 årings nivå. I kluster B ingår antisocial personlighetsstörning, borderline personlighetsstörning, histrionisk personlighetsstörning och narcissistisk personlighetsstörning.

När det talas om dominans och kluster b så syftas det på antisocial och narcissistisk personlighetsstörning.

Jag svarade alltså på detta inlägget, #1096, där användaren gubbsvamlade om dominans och intelligens.

Såhär skrev du (på tal om att föra ärlig debatt):

Citat:
Kluster B personlighetsstörningar dominerar. De är varken mer eller mindre intelligenta än genomsnittet.

Jag har redan visat att det är fel. Kluster B-personer är mer intelligenta än snittet. Om du vill exkludera BPD så kan ju du säga det, så kan du kolla om du har rätt. Jag kan inte lista ut att du menar allt utom BPD när du skriver kluster B. Om det nu var det du menade.
Citera
2024-11-30, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du ska fan inte prata om ärlig debatt.

Män, som vi redan sagt, har bättre spatial förmåga, hittar bättre. De är även i topp när det gäller de intelligentaste, då de har en plattare kurva, vilket gör att männen är antalsmässigt fler, hela tiden, på den övre delen och skillnaden i antal ökar desto högre upp man kommer, men även på den nedre halvan. I snitt ligger de även några snäpp över. De är även färre män i mitten. Medelintelligenta. Där är kvinnor fler. Kvinnor leder när det gäller läsförståelse t.ex. Jag menar även att de är bättre på att läsa innantill. Att de är bättre på att plugga inför prov, t.ex.

Så vad har du nu tänkt komma med. Håller du med eller inte?.

Jodå jag har all rätt att bemöta ditt oärliga sätt att debattera på.

Vem i denna tråden har förnekat detta?

Vem har förnekat att det finns hormonella skillnader mellan män och kvinnor?
Citera
2024-11-30, 11:47
Medlem
Stig-Britts avatar
Mer intressant läsning om nya upptäckter:
A new study by Stanford Medicine investigators unveils a new artificial intelligence model that was more than 90% successful at determining whether scans of brain activity came from a woman or a man.

...

“Hotspots” that most helped the model distinguish male brains from female ones include the default mode network, a brain system that helps us process self-referential information, and the striatum and limbic network, which are involved in learning and how we respond to rewards.

...

First, they created a deep neural network model, which learns to classify brain imaging data: As the researchers showed brain scans to the model and told it that it was looking at a male or female brain, the model started to “notice” what subtle patterns could help it tell the difference.

...

“This is a very strong piece of evidence that sex is a robust determinant of human brain organization,” Menon said.

...

The team then wondered if they could create another model that could predict how well participants would do on certain cognitive tasks based on functional brain features that differ between women and men. They developed sex-specific models of cognitive abilities: One model effectively predicted cognitive performance in men but not women, and another in women but not men. The findings indicate that functional brain characteristics varying between sexes have significant behavioral implications.
https://med.stanford.edu/news/all-news/2024/02/men-women-brain-organization-patterns.html
Citera
2024-11-30, 11:48
Avslutad
Citat:
Nej, det bevisar att kvinnor inte kan tillgodose sina egna behov i samma grad som män. Och så är det ju, av naturen.

En man har inga större problem med att rå om sig själv vare sig i vår moderna samtid eller uråldrigt historiskt. Det kan inte kvinnor i samma grad av en hel uppsjö av skäl, bland annat graviditet, förlossning och omhändertagande av spädbarn - hon tvingas förlita sig på att en man genererar resurser och tillgodoser hennes behov (ser till att hon har mat, har skydd från faror, har tillgång till sanitet och vård m.m.). Tidigare skedde det genom exempelvis äktenskap som många kvinnor ofrivilligt fick finna sig i, och nu sker det istället via statsapparaten som män i snitt betalar in pengar till och kvinnor i snitt får pengar av. Det är inget konstigt, utan är helt i linje med hur naturen skapat oss och våra biologiska förutsättningar - och det ska vara precis så. Det tramsiga blir bara när det kommer kärringar likt dig själv som försöker inbilla både sig själv och andra att män och kvinnor egentligen är helt ekvivalenta och identiska.

Jag har aldrig påstått att män och kvinnor är biologiskt lika. Du fortsätter att plocka saker ur arslet.

Historiskt sett har kvinnor behövt skydd av män från andra män. I en värld utan män hade kvinnor inte behövt män för sin överlevnad.
(Nej jag hatar inte män)

I övrigt så syftade jag på att kvinnor som grupp kostar samhället mer pga att finansieringen och forskningen på kvinnors hälsa och specifika tillstånd/sjukdomar är gravt eftersatta. Vilket kostar samhället åtskilliga miljarder helt i onödan.
Senast redigerad av Jenny9 2024-11-30 kl. 11:52.
Citera
2024-11-30, 11:50
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
I en värld utan män hade kvinnor inte behövt män för sin överlevnad.
(Nej jag hatar inte män)

PS. Så skriver en kvinna som levt hela sitt liv i skydd av män, och inte behövt möta naturens faror.
Citera
2024-11-30, 11:52
Avslutad
Citat:
Såhär skrev du (på tal om att föra ärlig debatt):

Jag har redan visat att det är fel. Kluster B-personer är mer intelligenta än snittet. Om du vill exkludera BPD så kan ju du säga det, så kan du kolla om du har rätt. Jag kan inte lista ut att du menar allt utom BPD när du skriver kluster B. Om det nu var det du menade.

Ok, för 3e gången - jag syftade såklart inte på borderline.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in