Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-29, 20:00
Medlem
Gitarrvalpens avatar
Hej,

Hur mycket skulle det kosta att spela in teater från våra skattebetalda scener.

Det är ingen retorisk fråga.

Människor ute i landet skulle också få ta del av den finkultur i Stockholm som ändå är gemensamt skattefinansierad tillsammans med sveriges television.
Citera
2024-11-29, 20:08
Medlem
Upphovsrätt
Citera
2024-11-30, 00:14
Avstängd
pn222jws avatar
TS har rätt... vi får hålla tillgodo med meningslösa riksdagsdebatter...zzzzz. Inte okej.
Citera
2024-11-30, 04:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gitarrvalpen
Hej,

Hur mycket skulle det kosta att spela in teater från våra skattebetalda scener.

Det är ingen retorisk fråga.

Människor ute i landet skulle också få ta del av den finkultur i Stockholm som ändå är gemensamt skattefinansierad tillsammans med sveriges television.

Jo, frågan är retorisk eftersom både Dramaten och Kungliga Operan har play föreställningar
Citera
2024-11-30, 07:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Man behöver inte göra något producerat utan bara sätta upp en kamera nedsänkt från taket från en vinkel där man ser hela scenen likt att man hade en plats i salongen.
Sen är det bara att sälja abonnemang eller enstaka pay per wiev sändningar.
Alla inkomster borde vara bra inkomster.

Skulle säkert kunna tänka mig att köpa någon då och då om det är någon föreställning som jag skulle velat se men inte haft möjlighet att besöka.
Citera
2024-11-30, 09:53
Medlem
Gitarrvalpens avatar
Tack för svaren!

Även om det finns upphovsrättsliga frågor att diskutera, tycker jag att skådisarna ska kunna bjuda på att det läggs ut på nätet en månad eller så.

Jag kommer i håg när ZTV för ~25 år sen sände en hel helg från Hultsfredsfestivalen. Det var både jättebra tv, men även en kulturgärning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in