2004-04-02, 03:57
Medlem
Läste ett recept på skallerorm någonstans. Funderade då på om det var möjligt att äta vanlig Svensk huggorm?
Jag vet att huggorm är fridlyst, och jag har ej tänkt att äta heller, men jag är ändå lite nyfiken.

Någon som vet mer?
Citera
2004-04-02, 07:53
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrypLekar
Läste ett recept på skallerorm någonstans. Funderade då på om det var möjligt att äta vanlig Svensk huggorm?
Jag vet att huggorm är fridlyst, och jag har ej tänkt att äta heller, men jag är ändå lite nyfiken.

Någon som vet mer?
Skulle inte tro att det är någon skillnad, dock är det nog inte så mycket kött på en huggis, skallerormar är mycket större. I Thailand äter man kobra, gärna kungsvarianten.
Citera
2004-04-02, 11:20
Medlem
Nej så mycket kött är det ju inte på dom. Även om det finns tämligen stora exemplar.

Läste om att det fanns speciella ormbarer i Thailand där man bland annat serverade drinkar på ormblod samt ormhjärta som tilltugg. Det skulle jag vilja testa.
Så kanske det blir en resa till Thailand
Citera
2004-04-02, 14:23
Medlem
RIP-Polariss avatar
Har ätit huggorm. Smakar ungefär som kyckling, dock jävligt lite kött på den.
Citera
2004-04-02, 15:30
Bannlyst
fridlysta.. det var som sjutton. jag som har smashat en huggorm. den tittade på mig så jag slog den med en pinne. sen var den inte så kaxig längre.

men snok kanske är mumsigt. du får väl prova dig fram. om du är osäker kan du ju börja med daggmask och sedan avancera uppåt så att säga.
Citera
2004-04-03, 05:23
Medlem
Daggmask låter jag nog bli. Men snok och huggorm kanske jag testar någon dag.
Hittade ett recept på anakonda vilket bör fungera, även om anakondan är betydligt större
Citera
2004-04-03, 10:22
Medlem
Fatty Arbuckles avatar
Jag har hört att daggmaskar är väldigt rika på proteiner. Tricket var visst att man måste krama bajset ur dem och torka resten innan man äter dem(har dock inte smakat).
Citera
2004-04-04, 01:17
Medlem
Vi hade några tvillingar i skolan när jag gick i trean som brukade äta mask på rasterna.

Men det låter inte så lockande. Nej då får det bli orm eller annat för min del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in