Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-23, 23:15
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ja, det var han, men klandrar honom inte, när programmet startade var det betydligt svårare att söka på internet. Den tekniska utvecklingen har helt förändrat förutsättningarna för den livlinan, men TV4 har inte lyft ett finger på 20 år för att möta förändringen. Denna tävlande med livlina var de enda, eller åtminstone nästan de enda på många år som använt denna livlina som det är tänkt, och de ska de ha heder av, till skillnad från TV4.
Är inte svårt alls att sätta vännerna i ett rum utan tillgång till internet eller andra hjälpmedel, men de har totalt struntat i det i två decenier.

Ja, de borde definitivt fixa till den livlinan. Men har man möjlighet så ska man självklart utnyttja det, den fyller ju funktionen som en extra säker livboj och är helt enligt regelboken. Däremot hoppas jag TV4 informerar alla tävlande om det, känns lite orättvist annars.
Senast redigerad av Mino44 2024-11-23 kl. 23:56.
Citera
2024-11-24, 22:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ja, det var han, men klandrar honom inte, när programmet startade var det betydligt svårare att söka på internet. Den tekniska utvecklingen har helt förändrat förutsättningarna för den livlinan, men TV4 har inte lyft ett finger på 20 år för att möta förändringen. Denna tävlande med livlina var de enda, eller åtminstone nästan de enda på många år som använt denna livlina som det är tänkt, och de ska de ha heder av, till skillnad från TV4.
Är inte svårt alls att sätta vännerna i ett rum utan tillgång till internet eller andra hjälpmedel, men de har totalt struntat i det i två decenier.

Betydligt svårare? Postkodmiljonären började 2005, inte 1985.
Citera
2024-11-24, 23:22
Medlem
Släng in mig, ett genie med Superb allmänbildning så kommer miljonen vara min.
Citera
2024-11-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Betydligt svårare? Postkodmiljonären började 2005, inte 1985.

2000 började Vem vill bli miljonär. Men visst, de skulle gjort något åt den livlinan redan 2005.

För en referens grundades Google 1998 och Wikipedia 2001. Det fanns visserligen sökmotorer innan google, som Yahoo, Altavista, m.m, men inte lika kraftfulla.
Citera
2024-11-25, 14:54
Medlem
Denna unga herren som sitter nu har fått vidriga frågor. Första gången någonsin jag bommar 2 frågor irad på 20-30k
Citera
2024-11-25, 19:14
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
NO-läraren som bara klarade av att återupprepa alternativen på vilket som är det vanligaste grundämnet i universum
”Alla” med någon koll på naturvetenskap vet ju att stjärnor till största delen består av väte som sedan omvandlas till helium och tyngre grundämnen och att väte därmed är det vanligaste grundämnet i universum.

Såg precis det här avsnittet då jag tittar ikapp några jag inte sett. Det här visar ju lite på statusen i den svenska skolan när inte ens en NO-lärare har koll på något så grundläggande. No pun intended.
Citera
2024-11-25, 22:27
Medlem
CyberIngmars avatar
Brittiska Vem vill bli miljonär? Har en fråga om Sverige. Vilket företag är inte från Sverige: Kopparbergs, Spotify, Lidl, H&M. Frågan var under 10000 pund. Hon valde fel

För den nyfikna var det avsnitt 5. Jeremy Clarkson är programledare.. Avsnitt 6 gav en fråga om Stieg Larsson och Millenium- böckerna. Vilken är inte en bok av Stieg Larsson.

https://movies123-online.me/tv-show/who-wants-to-be-a-millionaire-season-41/COc26gmT/hWMzAYDO/HdkmgjK4-watch-free.html

Jag saknar det ursprungliga upplägget. Ren frågesport, avsaknad av Postkodlotteriets trams.
Citera
2024-11-29, 19:33
Medlem
Den frågan gick rätt in i farstun för kulturknutten i stolen

Oasis var ju aslätt
Citera
2024-11-29, 19:35
Moderator
Dr Kings avatar
Klant-Jakob höll på att blanda ihop subjekt (hon) och objekt (sushi)
Tur för honom att han ändrade sig för jag tror inte en ring en vän livlina hade blivit förvirrad eftersom frågan inte är så lätt googlingsbar.
Senast redigerad av Dr King 2024-11-29 kl. 19:38.
Citera
2024-11-29, 19:38
Medlem
Oj vad han vände där . Först skulle han inte under några omständigheter chansa utan ringa en vän men sedan chansade han ändå.

Snygg chansning dock
Citera
2024-11-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Klant-Jakob höll på att blanda ihop subjekt (hon) och objekt (sushi)
Tur för honom att han ändrade sig för jag tror inte en ring en vän livlina hade blivit förvirrad eftersom frågan inte är så lätt googlingsbar.
Till hans eventuella försvar är dom geometriska termerna jättelätta att blanda ihop.

Jag var grym på grammatik när jag gick i skolan , men idag har jag i stort sett glömt allting
Citera
2024-11-29, 19:40
Medlem
Hur kan livlinan vara så långsam på att googla? "Fyren Öja" hade räckt att googla så får du upp rätt svar som första resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in