Citat:
Ursprungligen postat av
Banankontrakt
.......- Hur är Bomans arbete som bilreparatör och linjearbetare.....
- Hur är Bomans gravsättning i minneslund........
Bakgrund: Ingen tycks förhörts om Bomans aktiviteter kvällen Viola försvann.
NYA uppgifter från boken "Dödsgåtan Viola Widegren" avslöjar att han agerade konstigt dagarna efter Violas försvinnande (se andra inlägg). Detta har alltså inte uppmärksammats tidigare eftersom uppgifterna inte varit kända för allmänheten.
För mer svar behövs grävas. Uppgifter som avviker från det normala kan vara intressanta, de kan indikera att nåt är galet eller skumt.
Det räcker att uppgifterna KAN vara relevanta för att användas i teorier eller spekulationer.
- Värnplikts- och yrkesuppgiften visar att liftarteorin+Boman inte kan avfärdas med argumentet "han kunde nog inte köra bil", och att det inte är osannolikt att han färdades med bil yrkesmässigt på vägarna i de trakterna.
- Gravsättningen i samma stad där de inte delar sista vilan (anonym minneslund och ensam kistgrav) tycks sticka ut. Vad var orsaken? Låg det en mörk hemlighet bakom, t.ex. som hade med Viola att göra?
- Och kommer det att dyka upp andra konstigheter som kan vara relevanta för Violafallet?
Den mest naturliga och närliggande teorin om Violas försvinnande är olycka eller självmord i älven. (Den teorin innehåller också uppgifter som KAN vara relevanta för hennes försvinnande).
Familjen Widegren är utredda mycket grundligt, mer än vad som tidigare varit känt.
Inget tyder på att de ljög eller begick brott mot Viola.
Fler teorier än älven är tex liftarteorin och rymningsteorin.
Boman har det tidigare inte funnits nån teori om. Han har inte heller knappt nämnts i den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Banankontrakt
Nej, det står inte något annat än "Bilreparatör" hur mycket ni än försöker få det till något annat. Jag är helt kapabel att läsa hela värnpliktskortet, men det som diskuterades var ju det ord som var utklippt utan kontext till att börja med.
Det vanliga var att man var ledig på söndagarna. Om du hävdar att han inte var det föreslår jag att du kommer med en källa som styrker det du hävdar.
Tack för inblicken, nu förstår jag att du tror mycket starkt på din förmåga att tolka handstilar.
Kontexten och helheten är viktig, och för mig spelar det i nuläget ingen roll om det står bilrep eller bilop som civil sysselsättning, det räcker att han var "bilförare" i det militära, jobbade med bilar i det civila (som bilförare eller bilreparatör), och att han även var linjearbetare i det civila.
Det var du själv som uttryckte dig tvärsäkert om Bomans söndagsledighet. Jag påpekade bara att akuta servicearbeten kan kräva insatser även på söndagar, dvs att han kanske inte alls var ledig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Banankontrakt
Då är du välkommen att återkomma med ett svar i sak och inte genom personangrepp.
Tips: om du inte vill ha personangrepp så bör du själv inte leverera såna, som i dina tidigare inlägg (t.ex. om läsförståelse).