2024-11-29, 10:46
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Miljöpartiet är extremt splittrat internt mellan de som vill att partiet helt ska fokusera på miljöfrågor och de som vill sitta i en rödgrön regering med S. Det här märks av väldigt tydligt i kommuner och landsting och när diskussionen om språkrör eller partiledare kommit upp. MP är en ideologisk röra på många sätt.

Så mitt grundtips är att "efterfesten som spårade ur" har använts av hennes politiska motståndare för att komma åt henne. Jag vet inte på vilken sida hon stått men det är nog där man ska leta.

Jag är hundraprocentigt övertygad om att du har rätt. Naturligtvis hade detta hanterats på ett mindre brutalt sätt om det inte handlat om interna maktkamper. Att hemlighålla vad som hänt och därigenom orsaka ändlösa spekulationer är en tveksam skadehantering, men kanske fungerar för MP, som ligger så väl till hos de flesta journalister. Det lär ju knappast bli Aftonbladet eller Expressen som kommer att gå ut med vad som verkligen hände, om det nu någonsin kommer att avslöjas. Partiet chansar uppenbarligen på att detta skall blåsa över.

Det vimlar knappast av tunga miljöpartister på Flashback, så jag tvivlar på att sanningen någonsin kommer fram i den här tråden.
Citera
2024-11-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Öhh nej? Hon hade kunnat sitta kvar som vilde i två år till.

Varför gör hon inte det då och varför tog det två veckor innan hon fick sparken?
Här ligger en hel hög med gravade hundar.
Citera
2024-11-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag är hundraprocentigt övertygad om att du har rätt. Naturligtvis hade detta hanterats på ett mindre brutalt sätt om det inte handlat om interna maktkamper. Att hemlighålla vad som hänt och därigenom orsaka ändlösa spekulationer är en tveksam skadehantering, men kanske fungerar för MP, som ligger så väl till hos de flesta journalister. Det lär ju knappast bli Aftonbladet eller Expressen som kommer att gå ut med vad som verkligen hände, om det nu någonsin kommer att avslöjas. Partiet chansar uppenbarligen på att detta skall blåsa över.

Det vimlar knappast av tunga miljöpartister på Flashback, så jag tvivlar på att sanningen någonsin kommer fram i den här tråden.
Skulle det vara så vore forumet värdelöst!
Citera
2024-11-29, 11:09
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Varför gör hon inte det då och varför tog det två veckor innan hon fick sparken?
Här ligger en hel hög med gravade hundar.
Teoretiskt kan det exempelvis vara så att det tar tid att fatta svåra beslut, och att hon över tid insåg att oavsett övertrampets art så skulle det kosta väldigt mycket för henne och anhöriga om hon valde att sitta kvar. Allt är inte svartvitt, och som jag skrev tidigare bör man vara medveten om hur smutsig internpolitik kan vara. Otrohetsaffärer (inkl honey traps) är ett bra exempel på hur man kan manövrera ut någon på privatmoraliska skäl, oavsett kompetens som politiker och oavsett om det har någon praktisk betydelse för någon annan än familjen.
Citera
2024-11-29, 11:12
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde

Grapevine vet du.
Citera
2024-11-29, 11:17
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis så är det. Jag tror knappast att det var en gigantisk grej som en del vill göra gällande (annars hade det blivit polissak), utan att det handlar om politiska intriger och att någon (eller några) vill ha bort henne. Antingen vill någon ha hennes plats, eller så är det någon som tävlar om samma plats med Elin.

Hon var väl kandidat för språkrörsposten? Då får man många fiender som letar efter saker att sänka en. Även i ett "godhetsparti" som Miljöpartiet.

Kanske. Samtidigt undrar jag varför hon även lämnar sin riksdagsplats, hon hade ju ändå kunnat kassera in riksdagsarvode som politisk vilde. Det ligger ändå nära till hands att misstänka att hon åtminstone har gjort något som är verkligen pinsamt för henne, om inte något som går att använda för att pressa henne att avgå.
Citera
2024-11-29, 11:20
Medlem
TheKhurgans avatar
Det måste varit en annan kvinna hon tafsat på.
Ingen normal man skulle ju anmäla en tjej som var för närgången. Man skulle antingen sätta på henne, eller be henne sluta.
Men inte fan skulle man gå och gråta ut hos partitoppen.

Så en annan kvinna.
Eller en riktigt jävla mes till man. Sådana finns det väl ganska många av i MP iofs.

Men det ligger säkert interna konflikter bakom, som bottnar i konflikten miljö/invandring/sitta i regering med S.
Citera
2024-11-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Så mitt grundtips är att "efterfesten som spårade ur" har använts av hennes politiska motståndare för att komma åt henne. Jag vet inte på vilken sida hon stått men det är nog där man ska leta.

Jag är inne på detta också. Det skulle förklara varför det tog 14 dagar innan nåt hände. Kugghjulen å skvallret inom partiet behövde tid för att inse att de kunde utnyttja hennes snedfylla till att bli av med henne. Hade det var nåt olaglig så hade där funnits en polisanmälan dagen efter å hon hade gått på dagen.
Citera
2024-11-29, 11:25
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Jag skulle höja från rimligt till troligt.

Om hon har blivit petad genom rävspel så ser jag en eventuell fortsättning på detta.

Längre fram när hon har en annan ”civil” sysselsättning och inte är nåbar för tidigare partikamrater, kommer hon kanske att gå ut med sin version av det hela, i vilken hon sågar några partimedlemmar jäms med fotknölarna.
Citera
2024-11-29, 11:26
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Kanske. Samtidigt undrar jag varför hon även lämnar sin riksdagsplats, hon hade ju ändå kunnat kassera in riksdagsarvode som politisk vilde. Det ligger ändå nära till hands att misstänka att hon åtminstone har gjort något som är verkligen pinsamt för henne, om inte något som går att använda för att pressa henne att avgå.

Du får tänka på att hon är statsvetare med inriktning mot hållbarhet. Elin kommer inte ha några problem att tjäna pengar så länge hon håller sig väl med kontakter då hållbarhet är en megatrend inom det offentliga. Däremot så kan det skada henne om hon sitter kvar trots att partiet vill bli av med henne - hur många som arbetar i det offentliga tror du inte drar sig med öronen minuten då de hör "politisk vilde"? De vill inte köpa konsulttjänster av en sådan för att det riskerar att göra sig ovän med den politiska ledningen.

Elin kanske ger upp pengar kortsiktigt, men långsiktigt så skulle hon riskera en brakförlust i att sitta kvar.
Citera
2024-11-29, 11:27
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det verkar ha varit flera inblandade vilket kanske tyder på droger.

"”Vad som har hänt i detalj kommer vi inte gå in på av respekt för de inblandade”, skriver Hirvonen i en kommentar till TT."

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-pa-efterfest/

Känns mer som att det handlar om något sexuellt och man vill inte hänga ut personen som först var med på det men sen tyckte det blev för mycket och då blev hon istället avsatt.
Så vem är mannen hos MP som blev avsugen?
Gissning men låter mer som något sånt än droger.
Citera
2024-11-29, 11:29
Medlem
Kosmos.s avatar
Av erfarenhet kan jag säga att kvinnor kan vara rätt så gränslösa i beteende mot män på arbetsplatser, med flörtande, ta på och sexuella anspelningar.. Just för att de vet att generellt så kommer de undan med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in