Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Miljöpartiet är extremt splittrat internt mellan de som vill att partiet helt ska fokusera på miljöfrågor och de som vill sitta i en rödgrön regering med S. Det här märks av väldigt tydligt i kommuner och landsting och när diskussionen om språkrör eller partiledare kommit upp. MP är en ideologisk röra på många sätt.
Så mitt grundtips är att "efterfesten som spårade ur" har använts av hennes politiska motståndare för att komma åt henne. Jag vet inte på vilken sida hon stått men det är nog där man ska leta.
Jag är hundraprocentigt övertygad om att du har rätt. Naturligtvis hade detta hanterats på ett mindre brutalt sätt om det inte handlat om interna maktkamper. Att hemlighålla vad som hänt och därigenom orsaka ändlösa spekulationer är en tveksam skadehantering, men kanske fungerar för MP, som ligger så väl till hos de flesta journalister. Det lär ju knappast bli Aftonbladet eller Expressen som kommer att gå ut med vad som verkligen hände, om det nu någonsin kommer att avslöjas. Partiet chansar uppenbarligen på att detta skall blåsa över.
Det vimlar knappast av tunga miljöpartister på Flashback, så jag tvivlar på att sanningen någonsin kommer fram i den här tråden.