2024-11-29, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Om de begår förtal eller inte är upp till en domstol att avgöra

Nej, dumpen kommer troligtvis inte lägga ner för att EN lagändring kommit till plats utan det krävs mer än så vilket dom själva dessutom sagt

Att informera barn fungerar ju jättebra men problemet är att alla barn är inte trygga och alla barn har inte trygga vuxna omkring sig

Och jag har svårt att se att dumpen skulle ha begått utpressning, möjligen förtal men knappast utpressning och jag ser fram emot hur Bodström i så fall ska kunna bevisa det

Det är så underhållande o se sektmedlemmarna rapa något om och om igen som Sara tutar i dom som "om polisen gjorde detta skulle Dumpen kunna lägga ner" för att sen helt sonika byta ben o va helt fine med att hon helt plötsligt ändrar sig o säger "det kommer dom inte göra de kommer krävas mer"
Det är sånt löjligt typexempel på hur en manipulativ psykopat beter sig o ni bara sväljer grej efter grej som hon tummar på
Plötsligt en dag kommer ni stå där o inse hur blåsta ni har blivit o fråga er själva hur fan ni kunde gå på allt detta.

Men snälla sluta va så obildad, Bodström behöver inte bevisa någonting. Förundersökningen drivs av polisen, och de är en åklagare som kommer avgöra om åtal väcks när förundersökningen är klar.
Så fort anmälan lämnats in skulle Bodström kunna dragit till Bahamas for all we care för han har absolut INGET med förundersökningen att göra.
Han kommer på sin höjd vara målsägandebiträde under själva rättegången, men de är fortfarande en åklagare som kommer ställa pundarna mot väggen.
Citera
2024-11-29, 01:53
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Du förstod inte jämförelsen? 😁
Citera
2024-11-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Jaså. Har du testat att ringa dit?
.

Nej jag har inte ringt Sara. Skulle du ringa henne nu så svarar hon glatt, telefonnumret finns på Dumpen.

Saras telfn är tillgänglig dygnet runt, hon tror hon sover med BRIS jävla hotline under kudden. Nej Patrik och Sara kan ta sovmorgon för inget ändras.

Tiggerinumret på Dumpen går inte att missa!

Jag har swishat genom åren och den där kärringen tackar aldrig. Man möts av ”Personuppgift skyddad”.
Jag kommer ringa Skatteverket samma sekund som hon blir av med sekretessnarkeringen.
Citera
2024-11-29, 05:17
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan

Jag är ledsen men jag tror inte jag kan skriva tillräckligt långsamt för att du ska hänga med i så fall.
Citera
2024-11-29, 06:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tror du kan ha rätt där också. De underliggande mekanismerna hos både gäddor och de som viger sin tid till att förgöra gäddorna är tyvärr något vi troligen alsrig får insikt i.

Läste just det här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwBlWa/forslaget-forbjud-sex-med-stor-aldersskillnad

Det känns spontant som en förnuftig linje. Det skulle ju även utöka dumpens damm för fiske.
Tack för länken.
Jag blev glad när jag läste det.
Allt måste göras för att förhindra äldre att utnyttja unga.
Hoppas förslaget går igenom.
Citera
2024-11-29, 07:17
Bannlyst
Citat:
Tror du kan ha rätt där också. De underliggande mekanismerna hos både gäddor och de som viger sin tid till att förgöra gäddorna är tyvärr något vi troligen alsrig får insikt i.

Läste just det här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwBlWa/forslaget-forbjud-sex-med-stor-aldersskillnad

Det känns spontant som en förnuftig linje. Det skulle ju även utöka dumpens damm för fiske.

Det blir en svår nöt för Dumpen AB. Jag tänker framförallt då på DaddyPutte. Om detta slår igenom så kommer DaddyPutte torska direkt när han blir frisläppt från anstalten och ska tömma sina blåballar.
Citera
2024-11-29, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tack för länken.
Jag är övertygad om att det kommer skapa debatt i alla fall. Det är är en motion som skulle skydda unga utan att i någon avsevärd grad inskränka rättigheter eller friheter. Visst kommer säkert vissa par i kläm, men det sker redan med 15-årsgränsen.
Produktivt förslag från våra lagstiftare.
Citera
2024-11-29, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det blir en svår nöt för Dumpen AB. Jag tänker framförallt då på DaddyPutte. Om detta slår igenom så kommer DaddyPutte torska direkt när han blir frisläppt från anstalten och ska tömma sina blåballar.
Å ena sidan är det ett förslag som ökar skydd för unga, precis som Dumpen vill. Å andra sidan ger det dumpen ett betydligt större utbud av potentiella gäddor.
Ska bli intressant att se hur de reagerar, om de ens gör det.
Citera
2024-11-29, 08:20
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Jag är övertygad om att det kommer skapa debatt i alla fall. Det är är en motion som skulle skydda unga utan att i någon avsevärd grad inskränka rättigheter eller friheter. Visst kommer säkert vissa par i kläm, men det sker redan med 15-årsgränsen.
Produktivt förslag från våra lagstiftare.

Det är i sig inte annorlunda från "Romeo och Julia"-lagar som USA har för att komma kring det faktum att det finns 16 åringar som dejtar 18 åringar, trots eventuell 18 årsgräns i den specifika delstaten. Nu får man väl säga att det finns praxis i Sverige kring 15-årsgränsen att man tar hänsyn till om ungarna ligger nära i ålder (dvs en 15-åring som har sex med sin 14-åriga partner blir inte dömd).
Citera
2024-11-29, 08:54
Bannlyst
Citat:
Å ena sidan är det ett förslag som ökar skydd för unga, precis som Dumpen vill. Å andra sidan ger det dumpen ett betydligt större utbud av potentiella gäddor.
Ska bli intressant att se hur de reagerar, om de ens gör det.

Jag har svårt att se att Dumpen AB finns kvar så pass långt framåt som det handlar om, vid eventuell genomförande av lagstiftning.

Förresten hur ser det ut för sidoverksamheterna inom koncernen Dumpen AB? Till exempel häxjaktskanalen "gräv"?

Står den gamla autistiska skökan fortfarande med en virknål och dirigerar där inne? Så står NMR och stampar aggressivt till takten med högra foten. Samtidigt som skinkryttarna vickar rytmiskt på rumpan och psykisarna skriker högt i falsett som melodi.

Hörde att PruttSara fick sina 10 alias röjda så hon trädde fram och gjorde sig själv till superadmin. Flyger DaddyPutte fortfarande under radarn där inne med något alias? Så han kan smyga runt med droppande snok och slicka sig om truten till all bögporr som serveras för allmän beskådning.

Någon som har lite koll på läget?
Citera
2024-11-29, 10:21
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tack för länken.
Det där kan sig vara en hit. Jag tycker det verkar smart.

Det är så förändringar sker, snarare än att nojsa runt på snusksidor där ensamma flensostgubbar hänger.
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2024-11-29 kl. 10:24.
Citera
2024-11-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Självklart är det inte svartvitt. Det finns garanterat gäddor här som kastar skit på Dumpen, för konstigt vore det annars. Men det är också garanterat en del gäddor som pratar gott om Dumpen med anledning av att dom vill gå under radarn.

Din kommentar är ologisk - hur kom du fram till att gäddor som pratar gott om Dumpen på flashback går "under radarn"? Det var något av det sjukaste jag läst idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in