2024-11-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En beskrivningen som passar bra på gäddorna/pedofilerna.
Beror på vilket håll man ser det ifrån.

Dumpenhatarna verkar jävligt ivriga på att göra livet surt för S&P

Att dom verkar känna mer hat mot grundarna av dumpen än vad dom känner mot gäddornas handlingar är för mig en gåta
Senast redigerad av Bertil87 2024-11-28 kl. 18:12.
Citera
2024-11-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

Att dom verkar känna mer hat mot grundarna av dumpen än vad dom känner mot gäddorna handlingar är för mig en gåta
Eftersom du vill bryta ner allt till så svarta och vita saker det går. Att saker måste vara motsatta.

Vi tar det simpelt, SoP har förstört mången liv.
Gäddorna har potentiellt.

Ena är garanterad och andra är en variabel. Vilken väger mest?
Citera
2024-11-28, 18:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Att dom verkar känna mer hat mot grundarna av dumpen än vad dom känner mot gäddornas handlingar är för mig en gåta
Ja, samma här.
Det är ofattbart.
Men samtidigt är det intressant att ta del av hur de tänker och känner.
Citera
2024-11-28, 18:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Eftersom du vill bryta ner allt till så svarta och vita saker det går. Att saker måste vara motsatta.

Att gäddorna ger sig iväg till en mötesplats efter att ha sexchattat och skickat kukbilder till barn väger mest.
Ser ni inte allvaret i detta?
Citera
2024-11-28, 18:22
Medlem
Semperexians avatar
Om någon satte i system att utpressa folk som Patrik och Sara och gömde sig bakom en hjältegloria och hundratusentals hejade på med fradgande saliv hängande ur mungipan, mord i blicken och hjälteförklarade dom skulle jag tycka lika illa om dom, vare sig jag gillar eller hatar PoS. Det är nämligen svårt att inte se att en hel del vill bara ventilera sitt samlade hat och se blod, och det är obehagligt. Många har samlats kring en grupp som det är socialt accepterat att hata och vill bara bränna en häxa.

Dessutom har jag som tidigare nämnt känt 2 pedofiler. Båda två hade psykiska problem, en av dom började medicinera sig i tonåren för att inte begå brott mot barn, men om han hade provocerats såsom PoS gör, så hade han möjligen kunnat trilla det trots att han slagits mot sin sjukdom i hela sitt vuxna liv. Eftersom han redan hatade den sidan av sig själv hade han varit en klar självmordskandidat i det läget. Men Dumpenfolket hade bara skrattat och sagt, rätt åt honom. Och det vore äckligt att se.

Jag gillar inte mördare heller, men för det tycker jag inte man ska kunna göra vad som helst mot dom och samtidigt gotta sig i det. Det perspektivet har varit en grund i västerländsk rättstänk sedan Upplysningen.
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-28 kl. 18:34.
Citera
2024-11-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Finns fler gäddor som åkt dit av dumpens peddomorsa, t ex norrmännen och skögget på avenyn.

Ja vad kan det vara 2-3 st av 500+ gäddor? Riktiga pedofiler skall Dumpen hänga ut ja men inte runka upp svagbegåvade och förstöra deras familjer vilket är fallet till 99% idag.

Citat:
En beskrivningen som passar bra på gäddorna/pedofilerna.
Beror på vilket håll man ser det ifrån.

Inte ditt självömkande tack. Börjar inte ditt nattpass snart? Så på med nattmössan och in i dimman. Gammal kärring där bäst före datum gått ut liksom. Sjukt irriterande!
Citera
2024-11-28, 18:30
Medlem
Citat:

Gäddorna ville förgripa sig på barn
Dumpen var där och stoppa dom och gav dom en läxa dom sent kommer glömma

Dom anhöriga får tillomed stöd från dumpen att gå vidare
I särskilda fall kan tillomed gäddan få stöd om det kan hjälpa familjen att komma vidare

Hellre att en gädda får det lite jobbigt ett tag än att ett barn blir utsatt för övergrepp
Citera
2024-11-28, 18:30
Medlem
Citat:
Att gäddorna ger sig iväg till en mötesplats efter att ha sexchattat och skickat kukbilder till barn väger mest.
Ser ni inte allvaret i detta?
Allt jag hörde va WOOOSH och poängen flög över ditt förstånd.

Förstår du allvaret i att SoP MEDVETET förstör folks liv?
Förstår du allvaret i att SoP drivit MINST 12 personer i graven?

Förstår du att det material Dumpen presenterat inte innehåller något barn? och att oavsett vad du anser hänt eller varför så har inget barn skadats enligt de som SoP har producerat.
Så det är bara en hypotes om att de förstört någons liv. SoP HAR förstört folks liv. Allra främst barns liv har de förstört... BARN har råkat illa ut PGA SoP. Förstår du det, barn har farit illa på grund av deras agerande, du kan skylla ifrån de hur mycket du vill, det är direkt anledning till deras publicering och sättet de gjort den på.

"Men buhu, du e inte snäll mot Sara, om inte de hade buhu"
Jaha? Vad sägs om "Om inte Sara hade gjort så hade inte"?

Om Sara hade ändrat sätt att agera på så hade det kunnat skydda barn, men hon vägrar ända sätt.
Den näst senaste som tog sitt liv hade barn, hur tror du deras liv blir? växa upp utan pappa och vetskapen att han tog sitt liv. Kanske tror att det är deras fel...

Det hela är fullt med nyanser men ni är så smal synta att ni bara ser 2. (Svart och vitt)
Bara för folk pratar emot SoP betyder inte det att de pratar för något annat.
Citera
2024-11-28, 18:39
Medlem
Citat:
Gäddorna ville förgripa sig på barn
Dumpen var där och stoppa dom och gav dom en läxa dom sent kommer glömma

Dom anhöriga får tillomed stöd från dumpen att gå vidare
I särskilda fall kan tillomed gäddan få stöd om det kan hjälpa familjen att komma vidare

Hellre att en gädda får det lite jobbigt ett tag än att ett barn blir utsatt för övergrepp
Ja, vi har förstått att du vill se familjer förstöras, barn bli av med sina föräldrar.
Det har vi förstått, du vill hellre att riktiga barn far illa vid än fiktiva barn.

Det har vi förstått. FIKTIVA BARNS RÄTTIGHETER!
Citera
2024-11-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ja, vi har förstått att du vill se familjer förstöras, barn bli av med sina föräldrar.
Det har vi förstått, du vill hellre att riktiga barn far illa vid än fiktiva barn.

Det har vi förstått. FIKTIVA BARNS RÄTTIGHETER!

Nu lägger du ord i munnen på mig
Jag vill INTE att gäddorna tar sina liv

Jag vill att dom tar ansvar för sina handlingar och söker hjälp
Citera
2024-11-28, 18:47
Medlem
Citat:
Gäddorna tror att det är riktiga barn som de har sexchattat med och skickat kukbilder till.
Gäddorna tror att det är riktiga barn de skall träffa när de tar sig till mötesplatsen för att träffa ett barn.
Det är mycket illa.

Stackars fantasibarn
Citera
2024-11-28, 19:06
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Varsågod, det var mig ett sant nöje!

Det där var intressant och synes till större del spegla persongalleriet bland uthängda på dumpen.se. Män som inte är särdeles glada i livet, ur spår i tillvaron. Där blottas de med hög socioekonomisk status också, men i förgrunden träder bilden fram av ett antal tilltufsade individer som famlar efter bekräftelse av egentligen vemsomhelst - och får den med råge av Dumpenfiskarna som med väl billiga knep duperar dem.

I minoritet bland befolkningen är de som sexuellt lockas av barn, så i den bemärkelsen är de statistiskt ”ovanliga”. Om vi sedan tittar på ”true pedophiles” med den medicinska definitionen är de än färre.

Angående hajpen i amerikansk media under 90-talet är det onekligen så, att det har sedan dess skett ett skifte vad gäller allmänna attityder i frågan. Vi ser den utvecklingen även i Sverige, bland annat med successivt skärpt sexlagstiftning under 2000-talet och införandet av barnkonventionslagen. Helt enkelt en tidsanda och ett samhällsklimat som i tilltagande grad riktar blickarna mot barns rättigheter och skydd samt ökat fokus på barnperspektiv i alla möjliga formella och informella sammanhang.

Som ett skyltfönster i vilket mången trasdocka ställs ut till beskådan för alla som passerar ligger Dumpen därmed rätt i tiden; uttolkar folkmoralen, exploaterar kollektiv avsky mot dem som låter sig förföras av fiskarnas gäckande hunger och exponerar dessa män som ett led i ett övergripande opinionsbildnings- och lobbyarbete gentemot menighet och överhet:

Dumpen som en ideologisk förlängning och accentuering av de senaste decenniernas sociala tendens i fråga om generella värderingar och förhållningssätt i ämnet sexualbrott mot barn.
Att övergrepp mot barn och unga, on och off line är ett stort problem och jag har problem med de i den här tråden som jag upplever försöker på något sätt legitimera övergrepp där ungen är mer än blöjbarn, börjat få pubeshår eller fyllt femton. Åldern ger inte fritt fram heller. Oavsett om det finns värre förövare så går det inte att förneka att hur unga utsätts av empatistörda män på nätet är problematiskt och skadligt.

Att få smaka på den digitala skampålen är knappast idealiskt. Men då samhället inte agerar utifrån en djup problematik har det blivit resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in