2024-11-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paprikasvans
Jobbat inte Johanna på expressen? Har gjort?😅 Camilla har blivit ny krönikör på expressen. Kan de ha blivit kollegor?🤷‍♀️
Intressant om det är där skon klämmer, jobbig sits! Hoppas Camilla kommer lyfta detta förbud, JB är en sådan som borde granskas mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnamedsans
Jag är en släkting till Gustav som måste ventilera lite när det här kom upp. Det är mycket snack inom släkten, och konflikter också kan jag säga. Vi är flera som tycker att Gustavs beteende är gränslöst. Han gör allt för att hämnas på Johanna efter att hon lämnade. Han har skrattat åt hur han ska krossa Johanna på släktmiddagar i ren hämnd. Det finns också en historia med en tidigare flickvän som har anklagat honom för misshandel. Under den tiden uppträdde han flera gånger på ett sätt som fick mig att känna obehag.

Dessutom vet alla anhöriga att Gustav och Johanna bodde i lägenheten själva. Hans mamma bor i en fin villa med sin egen man. Det är absurt att de tror att någon ska köpa historien att svärmor bor med sin son och hans familj. Vi är många som har tröttnat på dessa människor och hur de försöker manipulera allt och alla.
Johanna har ju gång på gång ventilerat offentligt via sina kanaler och insinuerat saker, samt utmålat sig som offer.

Tystnaden från exet tycker åtminstone jag är mer förtroendeingivande, och det är nog många som har samma åsikt.

Du nämner att det var Johanna som lämnade också? Det ser ju inte heller bra ut för hennes trovärdighet, eftersom bilden hon ger utåt är att hon blev dumpad (se alla hundratals videos där hon gråter).

OFF TOPIC: Kul att det händer lite i denna underskattade tråd
Citera
2024-11-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Intressant om det är där skon klämmer, jobbig sits! Hoppas Camilla kommer lyfta detta förbud, JB är en sådan som borde granskas mer.

Johanna har ju gång på gång ventilerat offentligt via sina kanaler och insinuerat saker, samt utmålat sig som offer.

Tystnaden från exet tycker åtminstone jag är mer förtroendeingivande, och det är nog många som har samma åsikt.

Du nämner att det var Johanna som lämnade också? Det ser ju inte heller bra ut för hennes trovärdighet, eftersom bilden hon ger utåt är att hon blev dumpad (se alla hundratals videos där hon gråter).

OFF TOPIC: Kul att det händer lite i denna underskattade tråd

Det var minst 7 år sedan Johanna jobbade på Expressen, så det är nog snarare att hon och Camilla fram tills för typ 1 år sedan var "vänner" som är fallet här. Men det märktes ett skifte när Bloggbevakning plötsligt började skriva kritiskt om Johanna, från att hon varit helt förskonad.

Jättekul att personen i Gustafs "släkt" bekräftar att Johanna dumpade. Som du säger är det ju inte alls det hon försökt ge intrycket av i sina inlägg.
Citera
2024-11-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag delar helt din bild och har samma misstankar, udda användarnamn och udda premiär på Flashback. Som sagt vore något av det ”användaren” påstod sant så hade det läckt ut tidigare, speciellt det om att han skulle vara en kvinnomisshandlare.

Komiskt/tragiskt förresten med en über-feminint som själv misshandlar sin manliga partner. Är det jämställdhet 2.0 enligt Johanna?

Tro vad ni vill. Vill inte gå in på detaljer om mitt släktskap. Jag är bara här för att ventilera. För jag kan säga att jag haft en dålig magkänsla om Gustav sen långt tillbaka. Som liten klippte han av håret på en tjej i skolan. En annan gång i ungdomen var han inblandad i ett knivrån. Bara det är varningssignaler, plus det jag skrivit förut. Men mamman har alltid sopat allt han gör under mattan. Hon gör allt för att bygga upp en illusion av att de är en lyckad överklassfamilj. Skrattretande. Jag säger mamman för att hans pappa sitter intagen (av hänsyn till honom vill jag inte gå in på detaljer om det). Det finns hur mycket skit som helst i den familjen. Det är inte konstigt att Gustav inte blev helt stabil som vuxen.

Nu är de på oss i släkten om att vi ska göra det ena och andra för att ställa upp i den här konflikten. Ärligt talat är det sjukt hur de håller på. Ni skulle bara veta. En del i släkten vågar inte annat än att hålla dem om ryggen. Men vi är många som har tröttnat.

Jag kan inte säga precis vad som är sant om Johanna eller inte. Men jag ställer mig tveksam till det mesta eftersom jag vet hur sjuk den familjen är. De gör allt för sin älskade hyreslägenhet, de tror att den ska ombildas så de blir rika. Jag kan dock säga med säkerhet att deras vittnesuppgifter om att Lotta har bott i lägenheten är lögn
Citera
2024-11-28, 10:09
Medlem
Nu har jag fått upp henne flera gånger sedan jag skrev sist.

Likt en tågkrasch så kan man ju inte låta bli att titta lite.
Oerhört provocerande personlighet må jag säga.
Hon är helt klart psykopat, hon har troligtvis även en total avsaknad av empati.
Skulle kunna göra en kvalificerad gissning, att efter varje fejkad gråt-video hon lägger upp så återgår hon till att försöka utnyttja/tjäna pengar på faktiskt behövande kvinnor.
Så fort kameran stängs av så blir hon helt likgiltig igen.

Har känns personer som uppvisat personligheter likt denna flera gånger under mitt liv.
De är farliga, och utnyttjar svagare individer.

Hoppas jag har fel, annars kommer detta bara spåra ännu mer framåt.

Hon borde inte få ha en plattform.

Ge starka, förnuftiga kvinnor plattformar, inte detta.
Citera
2024-11-28, 10:30
Medlem
Citat:
Tro vad ni vill. Vill inte gå in på detaljer om mitt släktskap. Jag är bara här för att ventilera. För jag kan säga att jag haft en dålig magkänsla om Gustav sen långt tillbaka. Som liten klippte han av håret på en tjej i skolan. En annan gång i ungdomen var han inblandad i ett knivrån. Bara det är varningssignaler, plus det jag skrivit förut. Men mamman har alltid sopat allt han gör under mattan. Hon gör allt för att bygga upp en illusion av att de är en lyckad överklassfamilj. Skrattretande. Jag säger mamman för att hans pappa sitter intagen (av hänsyn till honom vill jag inte gå in på detaljer om det). Det finns hur mycket skit som helst i den familjen. Det är inte konstigt att Gustav inte blev helt stabil som vuxen.

Nu är de på oss i släkten om att vi ska göra det ena och andra för att ställa upp i den här konflikten. Ärligt talat är det sjukt hur de håller på. Ni skulle bara veta. En del i släkten vågar inte annat än att hålla dem om ryggen. Men vi är många som har tröttnat.

Jag kan inte säga precis vad som är sant om Johanna eller inte. Men jag ställer mig tveksam till det mesta eftersom jag vet hur sjuk den familjen är. De gör allt för sin älskade hyreslägenhet, de tror att den ska ombildas så de blir rika. Jag kan dock säga med säkerhet att deras vittnesuppgifter om att Lotta har bott i lägenheten är lögn
Kvinnamedsans jag vet att du är inte släkt med Johannas ex. För jag vet vem du är. Men med hänsyn till din familj och släkt tänker jag inte outa dig här. Du sprider lögner i ett försök att ”tala för din sjuka moder”. Hur lågt är du beredd sjunka i denna din strävan att försöka återupprätta Johannas heder och varumärke? Troligen väldigt lågt. Eftersom du inte ryggar för att insinuera något med att Johannas ex pappa skulle vara intagen. Johannas ex pappa är äldre och bor sedan några år, efter ett sjukdomsfall, på ett äldreboende. Men Kvinnamedsans hur du än vänder och vrider och genom spridande av lögner försöker smutskasta Johannas ex och dennes släkt för att återupprätta Johannas heder. Så är det ändå så att Johanna försöker göra sitt ex bostadslös.
Citera
2024-11-28, 11:09
Medlem
Citat:

Lågt att försöka sprida lögner om Johannas ex pappa, som en mer trovärdig medlem av släkten tillbakavisar i nytt inlägg. Vi som jobbat med Johanna vet exakt hur manipulativ hon är och det är MÅNGA som vittnat om detta anonymt hos såväl Bloggbevakning som olika konton på Instagram. Att du tar upp att Gustav klippt av en tjej håret som liten, vad ska det bevisa? Johanna har i vuxen ålder blivit omplacerad på sitt arbete pga försöker förstöra kollegors karriärer. Liknande saker har inte dykt upp om Gustav.

Du förstår väl att det inte ser bra ut att försöka hävda att detta med hyresrätten är att likställa med ett allvarligt brott, när Johanna gladeligen bodde i den i flera år utan att anmäla detta. Hon är alltså precis lika skyldig till brottet att inte ställa hyresrätten till bostadsköns förfogande som sitt ex och sin svärmor. Men hon har nu bestämt sig för att försöka förstöra för dem, av egoistiska skäl. Hon framstår alltså som ÄNNU mer egoistisk och vidrig än dem.
Citera
2024-11-28, 12:51
Medlem
Citat:

Vilket jävla skitsnack.
Johanna är en narcissist. En narcissist blir sällan tillsammans med en annan narcissist.
Så sanningshalten i det som du skriver får se som icke trovärdigt.
En narcissist är som en parasit, om den inte har något att hämta av sin partner/vän/kollega så söker dom nya offer.
Citera
2024-11-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fadder99
Kvinnamedsans jag vet att du är inte släkt med Johannas ex. För jag vet vem du är. Men med hänsyn till din familj och släkt tänker jag inte outa dig här. Du sprider lögner i ett försök att ”tala för din sjuka moder”. Hur lågt är du beredd sjunka i denna din strävan att försöka återupprätta Johannas heder och varumärke? Troligen väldigt lågt. Eftersom du inte ryggar för att insinuera något med att Johannas ex pappa skulle vara intagen. Johannas ex pappa är äldre och bor sedan några år, efter ett sjukdomsfall, på ett äldreboende. Men Kvinnamedsans hur du än vänder och vrider och genom spridande av lögner försöker smutskasta Johannas ex och dennes släkt för att återupprätta Johannas heder. Så är det ändå så att Johanna försöker göra sitt ex bostadslös.

Outa fanskapet!
Citera
2024-11-28, 16:20
Medlem
Citat:

Jag tycker den här tråden är så spännande just nu! Men den handlar ju inte om Johannas ex egentligen utan om Johanna tbh. Så om du nu är en (jättekonstig) släkting till extet och har fått nog så är mitt tips att distansera dig. Det spelar ingen roll för oss i tråden om exet är en ängel eller ej. Han är ej en offentlig person på det sätt som Johanna är.
Citera
2024-11-28, 20:02
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av sockerdetox
Jag tycker den här tråden är så spännande just nu! Men den handlar ju inte om Johannas ex egentligen utan om Johanna tbh. Så om du nu är en (jättekonstig) släkting till extet och har fått nog så är mitt tips att distansera dig. Det spelar ingen roll för oss i tråden om exet är en ängel eller ej. Han är ej en offentlig person på det sätt som Johanna är.
sockerdetox formulerar det bra!

kvinnamedsans, oavsett om det du skriver om exet stämmer eller ej (vilket vi inte kan bekräfta), så spelar det ingen roll flr vad Johanna är och beter sig.

Vår bild av henne är dessutom den hon själv projicerat ut i sina kanaler. Hon förstår inte själv hur hon framstår, men vi får väl ändå antaga att det hon själv lägger ut är sådant vi kan basera vår bild av hennes personlighet på?
Citera
2024-11-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Vilket jävla skitsnack.
Johanna är en narcissist. En narcissist blir sällan tillsammans med en annan narcissist.
Så sanningshalten i det som du skriver får se som icke trovärdigt.
En narcissist är som en parasit, om den inte har något att hämta av sin partner/vän/kollega så söker dom nya offer.

Har levt med ett par narcissister, eller 1.5 då då den enda hade ”bara” narcissistiska drag. Kan inte se de dragen hos Johanna, även om jag tycker hon är mäkta märklig och obehaglig
Citera
2024-11-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Har levt med ett par narcissister, eller 1.5 då då den enda hade ”bara” narcissistiska drag. Kan inte se de dragen hos Johanna, även om jag tycker hon är mäkta märklig och obehaglig

Kan du utveckla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in