2024-11-27, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
väldigt konstigt att dessa män hela tiden hittar kvinnor att bli ihop med när 70% är incels
hur kommer det sig att samtliga tjejer hela tiden väljer dömda män

Du tror alltså att män som misshandlar kvinnor redan tidigt är helt öppna med "hej, jag är psykopat. Blir du ihop med mig så kommer jag eventuellt att döda dig"?

Jag tror tvärtom att de döljer det väldigt bra. Vore ju smått otroligt om de är så öppna som du antyder.
Citera
2024-11-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om någon använder våld mot mig så har jag rätt att freda mig med våld om så krävs. Så ja, jag har någon slags acceptans för provocerat våld, jag har aldrig köpt argumentet om att vända andra kinden till. Internationellt (enligt FN-rapporten) mördas dagligen 140 kvinnor i nära relationer. Motsvarande siffra för män är 110. Jag håller inte med om att 27% mer är detsamma som "i mycket högre utsträckning." Sedan ser förhållandet annorlunda ut i Sverige, men det gör även den totala frekvensen. Dödligt våld mot kvinnor i nära relation är exempelvis 5 ggr vanligare i Afrika än i Europa. Och jag misstänker att det är vanligare i södra Europa än i norra Europa.

En kvinna behöver inte vara stor och stark för att mörda en man, det krävs inte mycket muskelstyrka för att sticka en kniv i någon. Särskilt inte om den andre personen sover. Att förgifta någon kräver inte heller någon övermänsklig styrka. Att avfyra en pistol klarar även ganska små flickor.

Om någon, i det här fallet en kvinna, använder våld mot dig så avslutar du väl förhållandet? Låter inte normalt att fantisera om att leva i ett förhållande med två vuxna människor som slåss med varandra.
Citera
2024-11-27, 11:17
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Vilket ben ska du stå på? Är förklaringen att det är utlöst av "div. substranser i kroppen" eller är det något som "muckats fram"? Och du väljer helt bort att förövaren skulle ha ett ansvar. Det är antingen substanser eller offret som muckat?

Du som saknar abstrakt tänkande kan inte förstå det.

Tydligen måste det vara 100% si eller så. Jag har inte på något vis försvarat förövaren. Du har , kanske enligt din manual, koncentrerat dig på att låtsas inte förstå nyanser eller gråzoner, vilket framgår i all din text du skrev på den här tråden.
Senast redigerad av Upplyften 2024-11-27 kl. 12:06.
Citera
2024-11-27, 12:02
Medlem
Alltid så synd om alla kvinnor
Citera
2024-11-27, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Du som saknar abstrakt tänkande kan inte förstå det.

Tydligen måste det vara 100% si eller så. Jag har inte på något vis försvarat förövaren. Du har , kanske enligt din manual, koncentrerat dig på att låtsas inte förstå nyanser eller gråzoner, vilket framgår i all din text du skrev på den här tråden.

Det handlar bara om vad du själv har skrivit. Du verkar vara övertygad om att skulden finns hos substanser som påverkar omdömet eller hos offret. Inte hos förövaren. Jag kan tycka att det är ett oerhört märkligt tankesätt.

Tänker du så även om andra brott eller det är bara när man slår ihjäl en kvinna?
Citera
2024-11-27, 14:58
Medlem
Eftersom det tydligen är en fråga om jämställdhet så undrar jag hur den här siffran förhåller sig motsvarande för andra könet?

Så hur många män dödas varje dag i hemmet?

Hur många kvinnor dödas totalt varje dag? Respektive hur många män dödas varje dag totalt?

Jag vet inte hur det ser ut i världen men under 2023 dödades 88 män och 33 kvinnor totalt i Sverige så om morden ska bli jämställda behöver fler kvinnor dödas.
Citera
2024-11-27, 15:06
Medlem
Citat:
Om någon, i det här fallet en kvinna, använder våld mot dig så avslutar du väl förhållandet? Låter inte normalt att fantisera om att leva i ett förhållande med två vuxna människor som slåss med varandra.
Så fantisera inte om det då. Jag och min fru gifte oss i mitten av 1980-talet och har aldrig använt våld mot varandra eller mot barnen. Men så är vi inte heller white trash, eller umgås med sådana. Visst är det trist med partnervåld, men det är inte vanligt i Sverige. Särskilt inte bland infödda svenskar. Jag känner ordföranden för den lokala kvinnojouren och hon vet att berätta att de intagna kvinnorna inte brukar heta Annika eller Johanna. På samma sätt som att våldtäktsmännen inte brukar heta Johan eller Lars.

Av de 250 personer som dagligen dödas i nära förhållanden så uppmärksammas endast de 140 som är kvinnor. De 110 männen är tydligen ointressanta. Och de 260 barn som dagligen dödas uppmärksammas inte alls. Kan det ha att göra med att det påfallande ofta är mamman som mördar sitt barn? Kvinnor kan ju endast vara oskyldiga offer. För vem har hört talas om kvinnor med en egen vilja och agens?
Citera
2024-11-27, 15:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Fem gånger vanligare att kvinnor dödas i hemmet av en närstående i Afrika än i Europa (sidan 9 i rapporten).

Men rensa hela statistiken på länder med hedersproblematik och gärningsmän från kulturer
med hedersproblematik så är vi nere på låga siffror.

Det verkligt problematiska är kvinnor fetma. 4.7 miljoner kvinnor dör av fetma varje år.
( Män ochså men betydligt färre )
Citera
2024-11-27, 15:55
Medlem
Citat:
Du tror alltså att män som misshandlar kvinnor redan tidigt är helt öppna med "hej, jag är psykopat. Blir du ihop med mig så kommer jag eventuellt att döda dig"?

Jag tror tvärtom att de döljer det väldigt bra. Vore ju smått otroligt om de är så öppna som du antyder.
https://www.vice.com/en/article/inside-the-kinky-brightly-colored-world-of-clown-fetishists/
precis när filmen om clownmördaren IT släpptes ökades clown fetishen markant, precis som med vampyrer runt twilight.
jordan peterson har pratat om det att alla kvinnor är attraherade av monster.
https://subredditstats.com/subreddit-user-overlaps/truecrime
kollar du överlap o gender ratios är det nästan uteslutande kvinnor som är intresserade av truecrime o seriemördare.
Citera
2024-11-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men rensa hela statistiken på länder med hedersproblematik och gärningsmän från kulturer
med hedersproblematik så är vi nere på låga siffror.

Det verkligt problematiska är kvinnor fetma. 4.7 miljoner kvinnor dör av fetma varje år.
( Män ochså men betydligt färre )
om man använde sakliga mått skulle kvinnor inte ha något att ljuga om.
man måste fultolka med hedermord från iran för att kunna hata svennson.
läser man mellan raderna är allting kvinnor håller på med bara hat mot vita män.
genom att ursäkta hatet från ickevita män.
Citera
2024-11-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Så fantisera inte om det då. Jag och min fru gifte oss i mitten av 1980-talet och har aldrig använt våld mot varandra eller mot barnen. Men så är vi inte heller white trash, eller umgås med sådana. Visst är det trist med partnervåld, men det är inte vanligt i Sverige. Särskilt inte bland infödda svenskar. Jag känner ordföranden för den lokala kvinnojouren och hon vet att berätta att de intagna kvinnorna inte brukar heta Annika eller Johanna. På samma sätt som att våldtäktsmännen inte brukar heta Johan eller Lars.

Av de 250 personer som dagligen dödas i nära förhållanden så uppmärksammas endast de 140 som är kvinnor. De 110 männen är tydligen ointressanta. Och de 260 barn som dagligen dödas uppmärksammas inte alls. Kan det ha att göra med att det påfallande ofta är mamman som mördar sitt barn? Kvinnor kan ju endast vara oskyldiga offer. För vem har hört talas om kvinnor med en egen vilja och agens?

Du blandar verkligen ihop korten och kör whataboutism för att rikta fokus mot kvinnor, otroligt märkligt.

Offer är offer. Oavsett om offret är ett man, en kvinna eller ett barn så är offret ett offer. Och gärningspersonen en gärningsperson. Skulden ligger hos gärningspersonen oavsett om denna är en man, en fru, en mamma eller en pappa.

Däremot är det direkt beklämmande att tråden är nedlusad av betaincels som ska stånga sig blodiga för att berätta att kvinnor rent allmänt kan vara jävliga. Det är givetvis trams på hög nivå.
Citera
2024-11-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
https://www.vice.com/en/article/inside-the-kinky-brightly-colored-world-of-clown-fetishists/
precis när filmen om clownmördaren IT släpptes ökades clown fetishen markant, precis som med vampyrer runt twilight.
jordan peterson har pratat om det att alla kvinnor är attraherade av monster.
https://subredditstats.com/subreddit-user-overlaps/truecrime
kollar du överlap o gender ratios är det nästan uteslutande kvinnor som är intresserade av truecrime o seriemördare.

Det här är mer eller mindre samma resonemang som Öholm hade om videovåldet eller som vänstertokar har om våldspyramiden.

Att kvinnor i högre utsträckning tittar på truecrime ska alltså inte utläsas som att kvinnor vill bli mördade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in