Citat:
Ursprungligen postat av
janptr
Hej
Haft min nuvarande laptop HP med Windows 10 i cirka 7 år och fungerar egentligen väldigt bra men lite seg när jag arbetar med media. Håller på med video och bilder som i regel hämtas från externa gamla hårddiskar. Ett program jag bl.a arbetar med är Clipchamp. Vill ha skärm ej under 15 tum, tangentbordet måste ha belysning. Har bl.a nyligen införskaffat en extern SSD på 2 TB men antar att det kanske är bättre köpa 1TB istället för 512 GB på interna minnet om man ser på sikt. Har på min nuvarande 16 GB Ram men tror det vore bra ha 32 på en ny investering. Bär den sällan med mig och dessutom långt från varje dag den kommer användas vilket innebär den ej behöver vara väldigt tunn om det kan göra prisskillnad. Trots pensionär vad det kan innebära

så är jag beredd på lägga typ 10-15000 kronor och kanske någon kan rekommendera något i dessa dagar när Black Friday är här...?
Mvh
J-P
Förslaget i inlägg #4 kommer nog bli vinnaren när denna tråd är över. Det är ett oerhört svårslaget erbjudande, om ens möjligt, kapacitets och prismässigt.
Så sätt dig in i, t.ex, vad Snapdragon X Elite är. Du får snabbhet och kraft långt bortom vad du är van vid. Förutom allt annat godis hos datorn ifråga.