Citat:
Ursprungligen postat av
oboybrunn
Incel, gulligt ord använt av en oskuld till gift man med familj. Imponerande.
Det är självvalt i många fall att inte bli dödad heller - ge bara fan i att bete dig som ett svin mot andra. Se hur enkelt det är?
Självmord är lika självvalt. När du i flera år utstött psykisk misshandel, till den grad att det enda som kvarstår är att vara uppsluppen av ett evigt mörker som äter upp än till den punkten att du inte längre har någon kontroll, där den enda lösningen blir den slutgiltiga.
Det är lika självvalt som att kvinnor blir våldtagna för att dom klär sig slampigt. Förstår du hur sjukt ditt resonemang är?
Att du kallar en identiskt korkad liknelse som sin din, för världsfrånvänd och lågintelleigent borde kanske säga något om hur korkad du lät...?
Det var liksom din egna logik applicerad på ett annat scenario. Kul att du förstod hur puckat det var. Synd att du inte förstod att det talar mer om dig än om mig.
Så i samma andetag som du menar att kvinnor som blir mördade helt enkelt bara behöver sluta bete sig som idioter- är du en white night som jämför mitt resonemang med kvinnor som blir våldtagna pga klädsel- och jag är den sjuka?
Min farfar, hans pappa, och min morfar tog sig av daga. Jag har sett familjer i förfall first hand, och kan med all säkerhet lova dig att det inte är kvinnornas fel. Visst, en riktigt syltryggad offerkofta med snyften i halsen pekar på frun, barnen, chefen, ja allt utom sig själv när han går och tar sitt liv. Inte alls ovanligt.
De är män som inte blir saknade, av någon.
Sluta resonera som en jävla instagramfeminist, ta eget ansvar för ditt eget liv. Visst, det kan man ju säga att många mördade kvinnor också kunnat göra. I många fall är det dock just det dom gjort- tagit sig därifrån och blir därför mördade.
Även om det finns utbredd manlig psykisk ohälsa, är det en helt annan diskussion. Det blir patetiskt att ställa det mot män som slår tills ansiktet är borta på mamman till ens egna barn. Du ger mig verkligen kväljningar, men sitt där du och vagga i nått jävla hörn.
Jag har dessutom lidit av psykisk ohälsa en stor del av mitt liv, men de gånger mörkret tagit mig på riktigt har jag åtminstone klarat av att se att det är mitt ansvar att ta mig därifrån, och väljer jag att dö är det mitt egna jävla fel. Tänk vad lätt det hade varit att skylla på min fru eller kvinnor i stort!