2024-11-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Män provocerar fram våld i högre utsträckning. Då drabbas de mer.
"Män förtjänar det".
Citera
2024-11-26, 23:23
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Har hört att 30% av gångerna är det en kvinna som mördar sin manliga partner.
Det är några kvinnor som mördar sina män varje år, sedan så fiffla aktivister med statistiken i Sverige.

Det kanske bara va två kvinnor som tog kål på sina karar det året, och en aktivist tyckte att
det året fick bli ett representativt exempel.

Det bor i alla fall tio miljoner människor i Sverige och det är omöjligt att få noll i statistiken.
Och att det i Sverige dödades 13 kvinnor ett år är garanterat så få att det är globalt världsrekord
och absolut mest troligt inte går att komma under.

Jag länkar till Brå, och du hänvisar till vad du hört? Men det är jag som lämnar statistik baserade på osäkra grunder eller?

Det året? Det räcker med att vara i mellanstadiet för att kunna avläsa att statistiken var mellan 2017-2023.

Sen rapar du samma smörja som en papegoja, jag säger att det spelar ingen roll, byt strategi, för det går fortfarande inte att förneka eller försvara. Ingen lyssnar, vakna!

Det är ett faktum att väldigt få män är förövare, även om majoriteten av förövare är män. Det är det vi måste få in i diskussionen, att födas med kuk innebär inte att jag automatiskt ska beskyllas. Oskyldiga män som dödas är också offer för den lilla delen våldsamma män.

Det är idag helt okej att öppen på sociala medier generalisera män som idioter, våldtäktsmän och äckel. Prova en sån bred generalisering på kvinnor eller folkgrupper, då blir du åtalad.

Där har vi något att ta avstamp i för att vinna mark.
Citera
2024-11-26, 23:26
Medlem
TrueCs avatar
Vid barnamord är det framförallt mamman som är förövare. Är det då okej att prata om kvinnan i sitt väsen som ett problem? Nej- där finns det vi kan förklara för feministerna att det är manshat.

Men åter igen, att förneka att de som dödar sin partner framförallt är män, är bara kontraproduktivt.
Citera
2024-11-26, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
nån kanske kan förklara för sydSVENSKAN att dom bör ägna sig åt SVERIGE.
men det kanske är för mycket begärt att en svensk tidning ägnar sig åt sverige när dom rapporterar om saker och ting.

vi kanske ska jämföra svenska förhållande med hur afrikanska kvinnor har det i en krigszon i afrika.

eller också kanske vi inte ska det, då det inte tåls att göras.

Dom vill få det att se ut som att svenska män mördar sina kvinnor.

Allt är vita mäns fel enligt mainstremmedia. Viktigt att komma ihåg
Citera
2024-11-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
90% av allt dödligt våld i Sverige begås av män.
1570 fall av dödligt våld begicks under den observerade tidsperioden, och av dem begicks 1420 av en man (90,4 procent) och 150 av en kvinna (9,6 procent). Fördelningen mellan förövarnas kön ligger stabilt runt proportionen 90/10 procent män/kvinnor över hela undersökningsperioden. När offret är ett barn är män förövare i 2/3 av fallen.

http://dx.doi.org/10.1080/14999013.2016.1152615

Ska man rädda kvinnoliv så är det effektivaste att införa obligatoriska säkerhetsutbildningar
på häst och cykel för det är inte möjligt att komma under att 13-14 kvinnor mördas varje
år om man inte ska förbjuda män och kvinnor att umgås.

Sedan så tar ca 500 kvinnor sina egna liv i Sverige varje år så kvinnorna borde vara räddare
för sej själva än sina manliga partners.
Citera
2024-11-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Vid barnamord är det framförallt mamman som är förövare. Är det då okej att prata om kvinnan i sitt väsen som ett problem? Nej- där finns det vi kan förklara för feministerna att det är manshat.

Men åter igen, att förneka att de som dödar sin partner framförallt är män, är bara kontraproduktivt.

Svenskar är dumma för så här håller inte våra nordiska grannar på.

Det är inte möjligt att komma under att 13-14 kvinnor mördas varje

Ska man rädda kvinnoliv så är det effektivaste att införa obligatoriska säkerhetsutbildningar
på häst och cykel.
Citera
2024-11-27, 01:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Nu jämför du att få en örfil eller lättare slag med att bli våldtagen. Behöver jag säga mer?

Våldtäkt är alltid våldtäkt och ska alltid tas på lika stort allvar! (håller du säkert med om..)

Misshandel är alltid misshandel och ska alltid tas på lika stort allvar! (håller du inte med?)
Citera
2024-11-27, 03:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
på häst och cykel för det är inte möjligt att komma under att 13-14 kvinnor mördas varje

Sedan så tar ca 500 kvinnor sina egna liv i Sverige varje år så kvinnorna borde vara räddare
för sej själva än sina manliga partners.

Vi ska också komma ihåg att när barn dödas så är det lika många kvinnliga förövare som manliga.

Det går också att påpeka att när det gäller destruktiva relationer så innefattar det ofta våld från båda parter. Och det är i princip samma sak med barnmisshandel, kvinnor slår barn i nästan samma omfattning som män.

Man dessutom fråga sig vem som tjänar på att blåsa upp siffran "140 kvinnor dödas i hemmet - varje dag"?

Vore inte det en bättre ide att belysa det mycket större våldet mot män världen runt?
Citera
2024-11-27, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Men din lilla incel 😂 gulligt, så för att vissa patetiska män inte får knulla är det kvinnornas fel när de tar sig av daga? Ryck upp dig för fan. Jag säger inte att det inte finns strukturella problem vad gäller jämlikhet och män, och att det ställs orimliga krav från samhället på mannen, och allt det där. Frågor jag faktiskt argumenterar öppet för även irl, till skillnad från er tangentbordskrigare med lilla snoppen i andra handen. Men självmord är ett val, att bli mördad är det inte.

Det sista får du nog förklara hur du tänker, det måste vara den mest världsfrånvända, lågintellektuella liknelse jag läst.

Incel, gulligt ord använt av en oskuld till gift man med familj. Imponerande.
Det är självvalt i många fall att inte bli dödad heller - ge bara fan i att bete dig som ett svin mot andra. Se hur enkelt det är?
Självmord är lika självvalt. När du i flera år utstött psykisk misshandel, till den grad att det enda som kvarstår är att vara uppsluppen av ett evigt mörker som äter upp än till den punkten att du inte längre har någon kontroll, där den enda lösningen blir den slutgiltiga.
Det är lika självvalt som att kvinnor blir våldtagna för att dom klär sig slampigt. Förstår du hur sjukt ditt resonemang är?

Att du kallar en identiskt korkad liknelse som sin din, för världsfrånvänd och lågintelleigent borde kanske säga något om hur korkad du lät...?
Det var liksom din egna logik applicerad på ett annat scenario. Kul att du förstod hur puckat det var. Synd att du inte förstod att det talar mer om dig än om mig.
Citera
2024-11-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Kvinnor har inte samma fysiska styrka som män, det är 100% vetenskapligt belagt. Detta gör inte kvinnor till barn, det gör bara kvinnor fysiskt svagare.

Och?
Det är vetenskapligt bevisat att en kvinnlig boxare slår hårdare än en tanig datanörd.
Och därför kan datanördar fritt slå sönder hur många kvinnor dom vill ostraffat, på samma sätt som kvinnor kan. <--- Din handikappade logik.

Tryck bara på Delete i ditt huvud. Ingen vuxen människa kan resonera som dig. Det är bara patetiskt att tänka som en barnslig feminist.
Citera
2024-11-27, 10:42
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Incel, gulligt ord använt av en oskuld till gift man med familj. Imponerande.
Det är självvalt i många fall att inte bli dödad heller - ge bara fan i att bete dig som ett svin mot andra. Se hur enkelt det är?
Självmord är lika självvalt. När du i flera år utstött psykisk misshandel, till den grad att det enda som kvarstår är att vara uppsluppen av ett evigt mörker som äter upp än till den punkten att du inte längre har någon kontroll, där den enda lösningen blir den slutgiltiga.
Det är lika självvalt som att kvinnor blir våldtagna för att dom klär sig slampigt. Förstår du hur sjukt ditt resonemang är?

Att du kallar en identiskt korkad liknelse som sin din, för världsfrånvänd och lågintelleigent borde kanske säga något om hur korkad du lät...?
Det var liksom din egna logik applicerad på ett annat scenario. Kul att du förstod hur puckat det var. Synd att du inte förstod att det talar mer om dig än om mig.

Så i samma andetag som du menar att kvinnor som blir mördade helt enkelt bara behöver sluta bete sig som idioter- är du en white night som jämför mitt resonemang med kvinnor som blir våldtagna pga klädsel- och jag är den sjuka?

Min farfar, hans pappa, och min morfar tog sig av daga. Jag har sett familjer i förfall first hand, och kan med all säkerhet lova dig att det inte är kvinnornas fel. Visst, en riktigt syltryggad offerkofta med snyften i halsen pekar på frun, barnen, chefen, ja allt utom sig själv när han går och tar sitt liv. Inte alls ovanligt.

De är män som inte blir saknade, av någon.

Sluta resonera som en jävla instagramfeminist, ta eget ansvar för ditt eget liv. Visst, det kan man ju säga att många mördade kvinnor också kunnat göra. I många fall är det dock just det dom gjort- tagit sig därifrån och blir därför mördade.

Även om det finns utbredd manlig psykisk ohälsa, är det en helt annan diskussion. Det blir patetiskt att ställa det mot män som slår tills ansiktet är borta på mamman till ens egna barn. Du ger mig verkligen kväljningar, men sitt där du och vagga i nått jävla hörn.

Jag har dessutom lidit av psykisk ohälsa en stor del av mitt liv, men de gånger mörkret tagit mig på riktigt har jag åtminstone klarat av att se att det är mitt ansvar att ta mig därifrån, och väljer jag att dö är det mitt egna jävla fel. Tänk vad lätt det hade varit att skylla på min fru eller kvinnor i stort!
Citera
2024-11-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
dina anekdotiska exempel och utan att presentera rena domslut , och trötta insinuationer ovanpå det , så hjälper det inte så mycket i sak. Det måste du väl som annars är så tvärsäker kanske det första du borde ta till dig ?

Det här med familjevåld, partnervåld (inkl. mord) och gatuvåld var redan på 70-talet utredd och klart. Mycket av det berodde på att uppemot 70-80% av alla fall skedde under att någon var helt plakat... Män och kvinnor, spelar ingen roll. Våld, såväl sexuellt som i dominant beteende är till största delen utlöst av div. substanser i kroppen , då man gör saker man i normala fall inte gör.

I radikalfeministernas tidevarv 30 år senare senare så har man framgångsrikt klätt om den här enkla redan utredda socialpsykologiska sanningen till enkla omstöpta paroller som " Mäns våld mot kvinnor"

Man tar bort kvinnans ansvar, jag är inte nöjd med det. Men det kanske är du ? Är du då jämställd frågar man sig eller bara en förklädd sexist innerst inne ? Det är inte acceptabelt

Vilket ben ska du stå på? Är förklaringen att det är utlöst av "div. substranser i kroppen" eller är det något som "muckats fram"? Och du väljer helt bort att förövaren skulle ha ett ansvar. Det är antingen substanser eller offret som muckat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in