2024-11-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Är du efterbliven? Hur mycket har du slagits mot stora män? Tio gånger? Två gånger? En gång? Troligen aldrig.
Jag har haft ett riktigt pissigt skitliv som yngre, med ett våldsamt förfluten som ligist i en av Stockholms firmor.
Nej, det är inget skryt då jag inte är stolt över det. Men det är en del av vem jag var och inget jag kan ändra på i efterhand.
Detta gör att jag vet TUSEN gånger mer än dig, kvinnor eller "information på nätet om mäns styrka i överkroppen". Förstår du?
Som tonåring har jag sänkt stora vuxna män, dubbla min storlek, som ung vuxen bola torsk har jag själv blivit sänkt av taniga tonårigar som tränat kampsport.
Jag har blivit slagen av riktiga fucking monster från både Polen, Tyskland, Bulgarien och England när vi slagits mot internationella klubbar. Deras slag har gjort ont, men inte dödat mig. Sedan har jag blivit slagen av taniga tjackpundare från Bajen och deras slag har också gjort ont, men inte dödat mig.
Förstår du vart jag försöker komma...? Eller är du för efterbliven för att förstå verkligheten utanför din bubbla?

Vänd på det: om kvinnan tränar boxning då, kontra en man som inte tränar. Per automatik kommer hon ha hårdare slag än mannen. Är det då fritt fram för honom att slå sönder henne utan att hon får slå tillbaka?
Jag menar enlighet din usla logik gör ju hon mer skada och därmed är det ju mer OK för mannen att slå henne.
Eller hur funkar din hjärna?

Det finns INGENTING som är så patetiskt som en luffare som rättfärdigar kvinnors våld mot män med att det är är mer synd om en kvinna bara för att hon är kvinna.
Problemet med den retoriken är att du mer eller mindre anser att kvinnor är små svaga barn. Det är väl OK, men då ska vi män också behandla kvinnor som små svaga barn i ALLA avseenden i samhället, inte bara när set gynnar kvinnor.
Om vi ska godta din retorik, då ska den gälla kvinnor JÄMT. Vilket innebär att kvinnors rättigheter måste tas ifrån dom, då dom bara är barn och därför bara ska ha rättigheter som ett barn.
Är du OK med det? Eller du kanske bara tycker att vissa saker ska gälla kvinnor när det gynnar dom men inte när det missgynnar dom?

Fy fan för Mongon som dig. Du hatar både kvinnor och män.
Kvinnor har inte samma fysiska styrka som män, det är 100% vetenskapligt belagt. Detta gör inte kvinnor till barn, det gör bara kvinnor fysiskt svagare.
Citera
2024-11-26, 19:48
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Ditt inlägg blir lite patetiskt när ca 1000 män tar livet av sig varje år pga att kvinnor krossar dom.
Det är alltså nästan 100 gånger fler kvinnor som indirekt dödar män, än vad män dödar kvinnor.
Men det kanske inte gills att psykisk misshandla någon till den graden att självmord är lösningen?
Det går liksom inte att hålla en seriös diskussion med någon som förnekar verkligen och kommer med lögner om att "kvinnor dödar inte män - fakta", trots att en snabb Googling visar att kvinnor dödar män i stor omfattning, bara i Sverige. Då är inte mäns självmord inräknat, som oftast är orsakat av kvinnlig misshandel (psykisk).

Med ditt resonemang så sker inga våldtäkter av kvinnor heller - fakta. Bara kvinnor som råkar ha sex dom ångrar efteråt.
Piss-korkat.

Men din lilla incel 😂 gulligt, så för att vissa patetiska män inte får knulla är det kvinnornas fel när de tar sig av daga? Ryck upp dig för fan. Jag säger inte att det inte finns strukturella problem vad gäller jämlikhet och män, och att det ställs orimliga krav från samhället på mannen, och allt det där. Frågor jag faktiskt argumenterar öppet för även irl, till skillnad från er tangentbordskrigare med lilla snoppen i andra handen. Men självmord är ett val, att bli mördad är det inte.

Det sista får du nog förklara hur du tänker, det måste vara den mest världsfrånvända, lågintellektuella liknelse jag läst.
Citera
2024-11-26, 20:23
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jag vill minnas att Jordan Peterson har sagt om våldsbenägna manliga sociopater med en naturlig charm har det väldigt lätt att linda in någon som han är sexuellt attraherat av kring sitt lillfinger . Kvinnorna ser denne filur som en kompetent social varelse som ger henne all uppmärksamhet hon kräver.
Men detta är bara en tillfällig show, och där spelreglerna kvickt kastas om när han har erövrat henne och han har tröttnat så pass att han öppet börjar visa sin verkliga (taskiga) sida. Samtidigt som han untnyttjar hennes beroende till honom.

TJEJER , för fan. Ni har alla råkat ut för en sådan. Det är bara att checka av alla varningstecken i manualen. Sorry to say,, ni är lika mycket insyltad i det som den där mannen ni åtrådde och för sent blev varse att han var en total ytlig bluff som bara var intreseart av sexuella trofeér. Varför sker detta gång på gång.
Behöver tjejer ha en personlig assistent för att välja rätt partner och välja bort de dåliga ?

Jag har personligen skällt ut en del tjejer i min kompiskrets under mina sena tonår och början av gymnasietiden, varför de blev så duperade av den där "söte" och "trevlige" pojken som uppvaktade henne enligt konstens alla regler för att vid första bästa tillfälle rata henne för någon annan på en femöring. Det är ofta så det börjar.
Då är jag ändå man. Andra män ser saker i män som inte är pojkvänsmaterial eller ens en duglig kamrat.

Ett problem är ju att de sanna fula sidorna kommer fram kanske 1-2 år in i förhållandet. Är ju så klart inga problem att lämna någon som behandlar en dåligt från start. Utan kunskap om sociopater, vilket alla verkligen inte har, är det förmodligen lätt att hoppas att den första versionen man såg är den sanna och att det man ser nu är pga stress, depp eller annan naturlig förklaring som gör ens partner på dåligt humör.

Bor man ihop eller har barn blir det dessutom ett stort företag av att lämna och man kanske drar sig för en så drastisk lösning och försöker vara optimistisk ännu mer. Ovanpå det finns det riktigt usla sociopater och psykopater som kvinnan när hon väl upptäckt hans rätta natur inte vågar lämna sina barn halva tiden med. Och ovanpå det finns det de män som hotar döda hennes närstående om hon lämnar.

Kontentan är att det finns många olika situationer och i alla de fallen där man har en sociopat som utnyttjar någon så är det sociopaten som bör få skiten och inte den han parasiterar på.
Citera
2024-11-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Men din lilla incel 😂 gulligt, så för att vissa patetiska män inte får knulla är det kvinnornas fel när de tar sig av daga? Ryck upp dig för fan. Jag säger inte att det inte finns strukturella problem vad gäller jämlikhet och män, och att det ställs orimliga krav från samhället på mannen, och allt det där. Frågor jag faktiskt argumenterar öppet för även irl, till skillnad från er tangentbordskrigare med lilla snoppen i andra handen. Men självmord är ett val, att bli mördad är det inte.

Det sista får du nog förklara hur du tänker, det måste vara den mest världsfrånvända, lågintellektuella liknelse jag läst.

Ca 5 män dödas av sina kvinnliga partners också varje år , medans ca kvinnor 14 blir dödade.

Sverige har 10 miljoner invånare så det är faktiskt extremt liten risk att bli dödad av sin partner.

Inte mycket större risk att bli dödad av sin manliga partner för en kvinna än för en man att bli dödad av sin kvinnliga partner.

1700 svenskar tar självmord varje år, faktiskt mycket större risk att du dödar dej själv
än att din man gör det.

Många andra saker är farligare än din man syklar, hästar, bilar, droger mm.

Det går inte komma under 14 dödade kvinnor, hjärndöd populism kallas det.
Det är bara Sverige som håller på så här.

Man kan förstå om länder på balkan eller Storbritanien där varannan man tar steroider, dricker pints
och spöar sin flickvän tar tag i ett problem som aldrig riktigt diskuterats,
men Svenskar är korkade.

Fjorton mördade kvinnor på 10 miljoner invånare är världsrekord och det har legat på
den nivån i flera år och går inte komma under ytterligare.
Citera
2024-11-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Ett problem är ju att de sanna fula sidorna kommer fram kanske 1-2 år in i förhållandet. Är ju så klart inga problem att lämna någon som behandlar en dåligt från start. Utan kunskap om sociopater, vilket alla verkligen inte har, är det förmodligen lätt att hoppas att den första versionen man såg är den sanna och att det man ser nu är pga stress, depp eller annan naturlig förklaring som gör ens partner på dåligt humör.

Bor man ihop eller har barn blir det dessutom ett stort företag av att lämna och man kanske drar sig för en så drastisk lösning och försöker vara optimistisk ännu mer. Ovanpå det finns det riktigt usla sociopater och psykopater som kvinnan när hon väl upptäckt hans rätta natur inte vågar lämna sina barn halva tiden med. Och ovanpå det finns det de män som hotar döda hennes närstående om hon lämnar.

Kontentan är att det finns många olika situationer och i alla de fallen där man har en sociopat som utnyttjar någon så är det sociopaten som bör få skiten och inte den han parasiterar på.
verkligheten är att kvinnor bara är rapecels. dom är patetiska och om dom inte kan sta upp för sig sjävla ber dom om det. bara för att vissa kvinnor inte far respekt är inte mäns problem.
Citera
2024-11-26, 21:36
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där påståendet grundar sig enbart på fördomar om hur destruktiva relationer ser ut.

Men om vi ska utgå ifrån din fördomsfulla bild av misshandelsrelationer så skulle alltså "Erik" ha gjort revolt mot sin kvinnliga plågoande.

(FB) ”Erik” i Tyresö brutalt misshandlad av sin fru

I Sverige var det 121 fall av dödligt våld förra året och i 88 av fallen var offret av manligt kön. Alla kan se att det är en betydande övervikt vad gäller manliga offer men ändå fokuseras det på det dödliga våldet mot kvinnor.

Men varför lämnade inte "Erik" relationen?
Det som håller en part fast i en relation är ju vanligtvis pengar. Och mannen sitter vanligtvis på kapitalet.

Dessutom är ju mannen starkare än kvinnan.

Det är ju ett ganska tydligt exempel på att "Erik" gillade att få stryk av sin fru.
Citera
2024-11-26, 21:37
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Ca 5 män dödas av sina kvinnliga partners också varje år , medans ca kvinnor 14 blir dödade.

Sverige har 10 miljoner invånare så det är faktiskt extremt liten risk att bli dödad av sin partner.

Inte mycket större risk att bli dödad av sin manliga partner för en kvinna än för en man att bli dödad av sin kvinnliga partner.

1700 svenskar tar självmord varje år, faktiskt mycket större risk att du dödar dej själv
än att din man gör det.

Man kan förstå om länder på balkan eller Storbritanien där varannan man tar steroider, dricker pints
men Svenskar är korkade.

Fjorton mördade kvinnor på 10 miljoner invånare är världsrekord och det har legat på

0 till 2 om året, hur får du det till fem? https://bra.se/amnen/vald-i-nara-relation

Resten säger jag ingenting emot, jag säger bara att det är fel diskussionsgrund om vi ska vinna mark, det är liksom dödfött att försöka förneka, ingen är villig att lyssna på en man som vill argumentera om jämnställdhetsfrågor och samtidigt förnekar eller försvarar faktumet att det är män som dödar kvinnor. Byt strategi, samma jävla dregelnivå här inne som för 20 år sedan, när ska alla träskallar lära sig att vi måste ta ett nytt grepp?

även om det är sant det du säger.
Citera
2024-11-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
0 till 2 om året, hur får du det till fem? https://bra.se/amnen/vald-i-nara-relation

Resten säger jag ingenting emot, jag säger bara att det är fel diskussionsgrund om vi ska vinna mark, det är liksom dödfött att försöka förneka, ingen är villig att lyssna på en man som vill argumentera om jämnställdhetsfrågor och samtidigt förnekar eller försvarar faktumet att det är män som dödar kvinnor. Byt strategi, samma jävla dregelnivå här inne som för 20 år sedan, när ska alla träskallar lära sig att vi måste ta ett nytt grepp?

även om det är sant det du säger.

Har hört att 30% av gångerna är det en kvinna som mördar sin manliga partner.
Det är några kvinnor som mördar sina män varje år, sedan så fiffla aktivister med statistiken i Sverige.

Det kanske bara va två kvinnor som tog kål på sina karar det året, och en aktivist tyckte att
det året fick bli ett representativt exempel.

Det bor i alla fall tio miljoner människor i Sverige och det är omöjligt att få noll i statistiken.
Och att det i Sverige dödades 13 kvinnor ett år är garanterat så få att det är globalt världsrekord
och absolut mest troligt inte går att komma under.
Citera
2024-11-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen

En kvinna behöver inte vara stor och stark för att mörda en man, det krävs inte mycket muskelstyrka för att sticka en kniv i någon. Särskilt inte om den andre personen sover. Att förgifta någon kräver inte heller någon övermänsklig styrka. Att avfyra en pistol klarar även ganska små flickor.
Så när det gäller hela världen så blir män alltså i stor omfattning mördade av sina kvinnor i hemmet?
I vilka länder blir män oftast dödade av sina kvinnor?
Blir män våldtagna av kvinnorna också?
Låter jättehemskt att män ska behöva gå omkring och vara rädda för att bli dödade av kvinnor
Citera
2024-11-26, 22:44
Medlem
Citat:
Har hört att 30% av gångerna är det en kvinna som mördar sin manliga partner.
Det är några kvinnor som mördar sina män varje år, sedan så fiffla aktivister med statistiken i Sverige.

Det kanske bara va två kvinnor som tog kål på sina karar det året, och en aktivist tyckte att
det året fick bli ett representativt exempel.

Det bor i alla fall tio miljoner människor i Sverige och det är omöjligt att få noll i statistiken.
Och att det i Sverige dödades 13 kvinnor ett år är garanterat så få att det är globalt världsrekord
och absolut mest troligt inte går att komma under.
90% av allt dödligt våld i Sverige begås av män.
1570 fall av dödligt våld begicks under den observerade tidsperioden, och av dem begicks 1420 av en man (90,4 procent) och 150 av en kvinna (9,6 procent). Fördelningen mellan förövarnas kön ligger stabilt runt proportionen 90/10 procent män/kvinnor över hela undersökningsperioden. När offret är ett barn är män förövare i 2/3 av fallen.

http://dx.doi.org/10.1080/14999013.2016.1152615
Citera
2024-11-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Fast jag kan ju tycka att man lyfter de stora problemen först kanske. Vet inte hur du vill bygga ditt samhälle.

Prioritera kallas det.

Ja jag tycker att människor som blir ihjälslagna av sina partners, barn som inte bara förlorar sin ena förälder utan även tvingas bli vittne till våldet är ett större problem. Inte sällan är ju dessutom även barnen utsatta. Faktum är att depression är en vanlig följdsjukdom till PTSD så antalet självmord kanske går ner av bara farten om våld i nära relationer minskar.

Men sedan behöver man inte välja det ena över det andra. Whatabouismen är så onödig här.
Citera
2024-11-26, 22:49
Medlem
Citat:

än att din man gör det.

men Svenskar är korkade.

Jag vet inte hur det är med hästar, men förra året dog i Sverige 114 personer i personbil och 26 på cykel. 822 personer dog av läkemedels- och narkotikaförgiftningar. Så hemmet kan knappast sägas vara den farligaste platsen för en kvinna. Faktum är att ett förbud för kvinnor att köra bil hade räddat fler kvinnors liv än vad som nu mördas av någon i ett nära förhållande. När kommer det lagförslaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in