2024-11-26, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Om dom inte sexchattade med barn och dök upp så behövde gubbslemmen inte försvara sig alls. Dumpen gör nytta!

Vilken nytta? Det blir ju fler och fler gäddor för varje år som går!?

Kan det inte tvärt om vara så att Dumpen gör att många pedofiler blir mer vaksamma och svårare att komma åt för exempelvis polisen?
Verkar ju bara vara de mest korkade som torskar på Dumpen, i 90% av fallen utvecklingsstörda.
Citera
2024-11-26, 22:01
Avslutad
https://dumpen.se/2024/11/26/identifieringshjalp-onskas/

Någon som har kommenterat. Läs kommentaren av "Mardröm"

"Det är inte slumpen att man hamnar på dumpen"
Vad den där idioten inte verkar förstå är att någon kan bara använda hans bilder och utge sig för att vara honom. Det var ingen konfrontation här, bara någon random gubbe online. Någon kan utge sig för att vara dig, sen frågar dumpen "Kan ni hjälpa oss identifiera denna person?"

Folk är så korkade.
Citera
2024-11-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR
https://dumpen.se/2024/11/26/identifieringshjalp-onskas/

Någon som har kommenterat. Läs kommentaren av "Mardröm"

"Det är inte slumpen att man hamnar på dumpen"
Vad den där idioten inte verkar förstå är att någon kan bara använda hans bilder och utge sig för att vara honom. Det var ingen konfrontation här, bara någon random gubbe online. Någon kan utge sig för att vara dig, sen frågar dumpen "Kan ni hjälpa oss identifiera denna person?"

Folk är så korkade.
Det är ett farligt scenario ja... bilder från konfrontation är ju i alla fall någon de mött...
Citera
2024-11-26, 22:05
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag är tämligen övertygad om att många av dumplingarna själva är gäddor, då det är ett klassiskt Kapten Klänning-fenomen. Jag är emot Dumpens metoder och står för det, och jag är också helt obrydd om folk kallar mig peddokramare eller värre eftersom jag är så långt ifrån gädda man kan komma.

För mig är det ett sundhetstecken med folk som kritiserar Dumpen, medan min gäddradar blinkar neonrött gällande dom mest inbitna Dumpen-förespråkarna både på Flashback och på Facebook.

Vi, som tycker dumpen är bra, är övertygade att alla som kastar skit på Dumpen och är registrerade från 2022 och framåt är gäddor.
Citera
2024-11-26, 22:06
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Kinberg-Neger
Går man in på Dumpen och läser kommentarerna så kan man se att vissa signaturer återkommer i gädda efter gädda, år efter år. Alltid med samma floskler och överdrivna engagemang som om det vore deras egna barn eller släktingar som drabbats. Man undrar ju vad det grundar sig i. En signatur som ofta återkommer är "Johanna", de är väl 5-10 stycken totalt. Varje gång bemödar sig individen att skriva långa inlägg. Och varje gång är hon lika förvånad och "äcklad", som om varje gång är den första fast hon suttit där sedan starten. Inte utan att man undrar om hon själv inte går igång på det på nått sjukt sätt. Hon kanske drömmer om att själv utsätta barn för övergrepp. Nått är ju fel i alla fall. Här är ett av de senaste hon skrev:

"Johanna"

Klarade inte att läsa klart hela chatten usch vilken feg äcklig gubbe . vågar inte stå för det han gör hittar på en vild historia om att han är tvingad att gå nånstans men han vet inte vad han gör där . han är fullt medveten om att det är en 4 åring o sakerna han vill göra är vidriga vill kalla henne duktig hora , seriöst hur fan tänker man att det är ok att kalla nån ännu mindre ett barn . evigt tjat om att få kissa i munnen kan han inte bara gå o dricka sitt eget jäkla kiss o hålla kä…han föreslår själv att barnet mår dåligt o att hon gör det för att straffa sig själv men ser ändå fram emot att få kissa på henne o kalla duktig flicka / hora . skönt med vuxna snubbar som vill stjälpa ist för hjälpa . jag hoppas hans helt galna historia var för han har hög fallhöjd o jag hoppas han förlorar precis allt

Usch vad i helvete, hur kan man skriva så där ens...? Något är absolut fel i huvudet på den människan. Måste ju visualisera skiten med tanke på hur ingående beskrivet det är.

För övrigt har jag läst en del chattar och det är flertalet fiskare som skriver på ytterst tveksamma sätt. Det är som om dom själva går igång på det...
Citera
2024-11-26, 22:07
Medlem
tens avatar
Citat:
Jag är tämligen övertygad om att många av dumplingarna själva är gäddor, då det är ett klassiskt Kapten Klänning-fenomen. Jag är emot Dumpens metoder och står för det, och jag är också helt obrydd om folk kallar mig peddokramare eller värre eftersom jag är så långt ifrån gädda man kan komma.

För mig är det ett sundhetstecken med folk som kritiserar Dumpen, medan min gäddradar blinkar neonrött gällande dom mest inbitna Dumpen-förespråkarna både på Flashback och på Facebook.

Övertygad att det är tvärtom, det är gäddor som kastar skit på Dumpen.
Citera
2024-11-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur kan du jämföra skolPutte med gäddorna?
Bara för att någon snor Puttes cykel så ger det inte Putte rätten att sno någon annans cykel.
Helt rätt.
Dumpen har inte sökt barn och unga i sexuellt syfte.
De hänger bara ut gäddor som har gjort detta.
För att visa vad gäddorna gör.
Sen är det upp till betraktaren att bli upprörd eller inte.
Jag förstår inte hur ni kan bli så upprörda över att det kommer in pengar till Dumpen.
Vad gör det om det t.ex skulle ha kommit in några miljoner?
Vem tar skada av det?
Nu väntar nattpass på jobbet.
Önskar alla en fortsatt fin kväll.

Det är inga svårigheter alls, han företräder en rättsvidrig organisation som utnyttjar människors omtanke för barn för att sko sig själv monetärt. Han är dessutom en hycklare som utnyttjar ett grundlagsskydd som är till för att granska makthavare och skydda demokratin men skiter fullständigt i dom medieetiska regler som medföljer, samtidigt som dom sitter o gråter över att andra tidningar inte följer dom medieetiska reglerna när dom själva blir granskade.

Intressant att du verkar förstå konceptet med cykeln men i nästa andetag tycker du det är okej att Dumpen systematiskt begår brott för att dom själva anser att andra har begått brott.

Om Dumpen hade förhållt sig till dom lagar och regler som finns i det här landet hade dom fått tjäna precis hur mycket pengar dom vill.
Sen tycker jag personligen det är vidrigt lura människor att man bedriver nån form av välgörenhetsorganisation för barn när pengarna i själva verket gå rakt ner i egen ficka.
Citera
2024-11-26, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är ett farligt scenario ja... bilder från konfrontation är ju i alla fall någon de mött...

De borde aldrig lägga ut något sådant utan en konfrontation.
Citera
2024-11-26, 22:16
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Övertygad att det är tvärtom, det är gäddor som kastar skit på Dumpen.

Självklart är det inte svartvitt. Det finns garanterat gäddor här som kastar skit på Dumpen, för konstigt vore det annars. Men det är också garanterat en del gäddor som pratar gott om Dumpen med anledning av att dom vill gå under radarn.
Citera
2024-11-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR
De borde aldrig lägga ut något sådant utan en konfrontation.
Helt enig. Livsfarligt.
Citera
2024-11-26, 22:17
Medlem
tens avatar
Citat:
Självklart är det inte svartvitt. Det finns garanterat gäddor här som kastar skit på Dumpen, för konstigt vore det annars. Men det är också garanterat en del gäddor som pratar gott om Dumpen med anledning av att dom vill gå under radarn.

varför, på fb är du anonym.
Citera
2024-11-26, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Helt enig. Livsfarligt.

Konstigt att ingen påpekar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto