2024-11-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej ett barn ska absolut inte vara i närheten av två människor som har så lätt för att bråka, slå sönder saker och skriker samt våldet mot varandra.

Det är inte ett friskt beteende.

Jag undrar hur mycket det stackars barnet har fått bevittna. Det är så hemskt 😞
Citera
2024-11-26, 11:59
Medlem
Citat:
Dessutom hade hon sprungit runt och skrikit ”jag behöver ingen medicin” och sparkat sönder teven.

Låter ju som att hon behöver medicin och psykolog hjälp.
Citera
2024-11-26, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
De har nog varit med om mycket kaos kring henne så de orkar inget mer.

Tror faktiskt också att det är så.
Citera
2024-11-26, 12:04
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Lyssna på Jocke & Jonnas senaste podd avsnitt där dom berättar om den natten.

Tack. Ska lyssna direkt. Detta par är ju bara för roliga. Freakshowen fortsätter.
Citera
2024-11-26, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag undrar hur mycket det stackars barnet har fått bevittna. Det är så hemskt 😞

Jag tror hon har upplevt mycket bråk och skrik samt knuffar hit & dit.
Dessutom vet vi ju hur mycket fula ord hon fått höra om sin mamma bara de är barnmisshandel i mina öron även fast Julia är som hon är.
Citera
2024-11-26, 12:07
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Haha från Kumla, vad får dig att tro att dom offrar en fin plats på Kumla till han?

Tror du verkligen han är yrkeskriminell?

Lutar väll tyvärr mer enligt mig som att samhället får nöja sig med att ta hans pengar, för dom vill/kan inte åtala han för några grövre brott.

Kumla är en metafor.

Yrkeskriminell är ett gegrepp jag inte har stenkoll på, spontsnt är det väl tvivelaktigt han är det?

Jag tror på fängelse men mer runt 2028 men inte förvånad han kommer undan.
Citera
2024-11-26, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Låter ju som att hon behöver medicin och psykolog hjälp.

Skulle nog vara en mycket god idé, lära sig att kontrollera sin ilska, men hon kan ju ha tagit nått också som gjorde de hela ännu värre men jag vet inte.
Citera
2024-11-26, 12:09
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ja men exakt, men det måste ju vara så att dom inte orkar med tanke på att dom inte tar henne därifrån.

Eller om de är väldigt beta. Eller givit upp. Eller inte bryr sig.
Citera
2024-11-26, 12:13
Medlem
Jag tycker detta ifrån början ända till idag bara varit ett förstorat problem/drev än vad det är IRL.

Glöm aldrig att för 12 månader sedan var Linnea och Chrippa samt alla andra bästa vänner. Både blixt tråden och sociala medier.

Jag misstänker starkt att personliga svek ligger bakom dreven och häxjakterna. Från båda håll.

Eko och polis var efter Chrippa lika mycket då som nu, skulderna var lika obetalda då som nu, Linnea och Chripp fyllebråkade lika mycket då som nu, Chrippa och Julia flyttade lika mycket då som nu när dom var ihop, Chrippa sköt anabola på Julias tid när barnet såg på, Chrippa och sina tjejer har levt exakt samma då som nu.

Därav misstänker jag att det enbart är personliga svek och annat dravel som tagit detta till sociala medier.

Inget brott eller inga händelser detta året gällande Chrippa och Linnea är särskilt spektakulära eller grova om man jämför med vad som skett under tidigare år, enda skillnaden är att det görs filmer om det inför alla att se.
Citera
2024-11-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Kumla är en metafor.

Yrkeskriminell är ett gegrepp jag inte har stenkoll på, spontsnt är det väl tvivelaktigt han är det?

Jag tror på fängelse men mer runt 2028 men inte förvånad han kommer undan.

Jag tycker bara han är en mongo kriminell, lite anabola lite knark lite skattefusk, skiter i allt.

Så tror inte kriminalvården kommer lägga en krona på han i onödan.

Tror han är pank om några månader, och antingen ansöker om skuldsanering, eller blir vän med Anjo och Jocke igen och börjar med youtube och allt tystas ner.
Citera
2024-11-26, 12:30
Medlem
Citat:
Jag tror hon har upplevt mycket bråk och skrik samt knuffar hit & dit.
Dessutom vet vi ju hur mycket fula ord hon fått höra om sin mamma bara de är barnmisshandel i mina öron även fast Julia är som hon är.

Hundra procent barnmisshandel.
Julia är naturligtvis inte perfekt mamma, men vem sjutton hade orkat det med en pappa som Chrippa till sitt barn. Ingen ro och han kör över henne som en bulldozer. Sen näbbgäddan Linnéa som inte har ett dugg med det att göra.
Citera
2024-11-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jag tycker detta ifrån början ända till idag bara varit ett förstorat problem/drev än vad det är IRL.

Glöm aldrig att för 12 månader sedan var Linnea och Chrippa samt alla andra bästa vänner. Både blixt tråden och sociala medier.

Jag misstänker starkt att personliga svek ligger bakom dreven och häxjakterna. Från båda håll.

Eko och polis var efter Chrippa lika mycket då som nu, skulderna var lika obetalda då som nu, Linnea och Chripp fyllebråkade lika mycket då som nu, Chrippa och Julia flyttade lika mycket då som nu när dom var ihop, Chrippa sköt anabola på Julias tid när barnet såg på, Chrippa och sina tjejer har levt exakt samma då som nu.

Därav misstänker jag att det enbart är personliga svek och annat dravel som tagit detta till sociala medier.

Inget brott eller inga händelser detta året gällande Chrippa och Linnea är särskilt spektakulära eller grova om man jämför med vad som skett under tidigare år, enda skillnaden är att det görs filmer om det inför alla att se.

Jag tror att du har rätt i att det ligger mycket svek i botten och oförmåga att lägga det åt sidan till förmån för att barnet ska ha det tryggt omkring sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in