2024-11-26, 10:36
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
C/O adressen är väl samma som han haft länge?

Ja den har funnits där ett tag iaf.
Citera
2024-11-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Det är väl inga problem?

Kan inte du förklara hur ett företag kan betala ut lön till en person, i det här fallet Chrippa, med tanke på att personen inte ens var anställd i företaget?

Hur kommer det sig att tidningarna inte skrev om det stora beslaget som gjordes hos Chrippa? Var det hemligt? Tänkte du visste med tanke på att det var du som skrev om att det gjorts ett stort beslag.
Citera
2024-11-26, 10:37
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Varför läggs så mycket vikt var man är skriven? Jag har skrivit mig på en helt annan adress än var jag bor, har Chrippa tidigare skojat om folk som gör så eller vad är grejen?

För att myndigheter ska veta var han bor.
Citera
2024-11-26, 10:40
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Kan inte du förklara hur ett företag kan betala ut lön till en person, i det här fallet Chrippa, med tanke på att personen inte ens var anställd i företaget?

Hur kommer det sig att tidningarna inte skrev om det stora beslaget som gjordes hos Chrippa? Var det hemligt? Tänkte du visste med tanke på att det var du som skrev om att det gjorts ett stort beslag.

1. Det är väl vanligt förekommande? Så vart vill du komma?

2. Jag skrev stort beslag där det kan diskuteras/ifrågasättas vad stort beslag verkligen är.
Citera
2024-11-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
För att myndigheter ska veta var han bor.
Varför spelar det så stor roll? Vem bryr sig om sådant på riktigt? Jag försöker inte vara dryg, försöker bara förstå varför det diskuteras.
Citera
2024-11-26, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Idag lyssnade jag på Jocke & Jonnas podd och det framgår tydligt hur Linnea spam ringde Jocke den där helgen hon blev kastad i väggen, samtalet spelades upp.
Jonna har en stor poäng när hon ifrågasätter varför Linnea inte ringer sin familj och ber dom om hjälp, och de kan jag verkligen hålla med om.

Tydligen ska Jocke på vittnesförhör idag hos eko så något har ju hittats bland chrippas överföringar och Jocke misstänker att det handlar om när dom åkte utomlands sista gången tillsammans så betalade Jocke biljetterna för Chrippa hade inte råd och sen förde hans pappa över dom pengarna till Jocke.

Så inte verkar chrippa så tät som han vill framstå.

Var det resan till Cypern det gällde (lyssnar inte på deras podd)?

Var det inte Chrippa som gjorde överföringar till bl.a. sin pappans konto dvs. "tvättade" pengar (som en del kallar det)? Kanske det då var Chrippas pengar som pappan förde över (oskattade förstås)? Betalade Joakim både Chrippas, Linneas och barnets resa (både uppehälle och flyg) från privat konto, annars kan det ju se underligt ut om företaget betalade resan och han sen fick pengar från Chrippas pappa till ett privat konto.
Citera
2024-11-26, 10:46
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Idag lyssnade jag på Jocke & Jonnas podd och det framgår tydligt hur Linnea spam ringde Jocke den där helgen hon blev kastad i väggen, samtalet spelades upp.
Jonna har en stor poäng när hon ifrågasätter varför Linnea inte ringer sin familj och ber dom om hjälp, och de kan jag verkligen hålla med om.

Tydligen ska Jocke på vittnesförhör idag hos eko så något har ju hittats bland chrippas överföringar och Jocke misstänker att det handlar om när dom åkte utomlands sista gången tillsammans så betalade Jocke biljetterna för Chrippa hade inte råd och sen förde hans pappa över dom pengarna till Jocke.

Linneas familj verkar vänt Linnea ryggen pga Skabbe.

Vi alla minns i Cypern när Skabbe skulle köpa glass till 10 barn för 150 kr och man såg på honom hur det sved. Som att det var hans sista pengar som skulle gå till mat innan löning.
Citera
2024-11-26, 10:46
Avstängd
Citat:

Lustigt att Chrippa som är så rik inte kan betala sina biljetter själv. Luftslott.

Fruktansvärt obehagligt att Linnéa kan ljuga människor rakt upp i ansiktet när de, med sina egna ögon, bevittnat exakt det de blir anklagade för att ljuga.

Frågan är om det är Chrippa eller Linnéa som vill ha mest drama.
Citera
2024-11-26, 10:47
Avslutad
Citat:

Var det inte Chrippa som gjorde överföringar till bl.a. sin pappans konto dvs. "tvättade" pengar (som en del kallar det)? Kanske det då var Chrippas pengar som pappan förde över (oskattade förstås)? Betalade Joakim både Chrippas, Linneas och barnets resa (både uppehälle och flyg) från privat konto, annars kan det ju se underligt ut om företaget betalade resan och han sen fick pengar från Chrippas pappa till ett privat konto.

Han sa bara deras sista semester utomlands.

Jocke betalade för alla 3. Chrippa ville betala tillbaka när han fick pengar från youtube men det sa Jocke var för lång tid, sen fick han tillbaka det från pappa T istället.
Jag är ganska säker på att det var jockes egna pengar, tror inte att han riskerar att göra något dumt med företagets pengar inte medvetet iaf.
Citera
2024-11-26, 10:49
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Varför spelar det så stor roll? Vem bryr sig om sådant på riktigt? Jag försöker inte vara dryg, försöker bara förstå varför det diskuteras.

För Skabbe är vidrig och ska inte komma undan. Hade han inte hållt på mot Rask i 1.5 år hade jag inte brytt mig så mkt.
Citera
2024-11-26, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Lustigt att Chrippa som är så rik inte kan betala sina biljetter själv. Luftslott.

Fruktansvärt obehagligt att Linnéa kan ljuga människor rakt upp i ansiktet när de, med sina egna ögon, bevittnat exakt det de blir anklagade för att ljuga.

Frågan är om det är Chrippa eller Linnéa som vill ha mest drama.

Det kryper verkligen fram mer & mer om hur dåligt han har det ekonomiska, som du säger luftslott.

Ingen kommer någonsin tro på Linnea när det verkligen krisar hon gör ju bort sig totalt.
Hon verkar ju vilja ha drama så kan jag känna.

Och Jonna har rätt man ringer väl sin familj eller närmsta vän när en sån här sak händer.
Känns ju som hon ville reta upp chrippa ännu mer genom att ringa Jocke.
Citera
2024-11-26, 10:53
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:

Cypern bör det vara ja.

Anjo har visat att Thomas fört över 40 000 till Julia så tror inte hans misstanke kan förklaras med flygresan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in