2024-11-26, 09:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Det blir straffavgifter eller rättsligt antar jag.
Du spekulerar hur Chrippa får ut pengar och företaget kanske hjälpt han?

Företaget kan ha fört ut pengar ur landet eller skatteplanerat med utländska konton, inte bokfört förmåner och tillgångar som företaget finansierat, uteblivit med lön till dom anställda, tagit kryptobetalning istället för till gammelbank och det kanske tvättar Chrippas pengar och sen blir det konkat för det inte betalar skatt och det saknar betalningsförmåga fast företaget bara är tömt på alla tillgångar.
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Det stämmer inte angående Memmo. Memmo betalar ut lön, alltså Memmo betalar sociala avgifter och skatt. Kanske därför Dvärgen inte kör Memmo längre, han vill inte att några pengar ska gå till staten.

Angående Youtube så stämmer det, där måste man själv lösa dessa bitar med skatt/sociala avgifter etc.
Du har ju rätt, men Anjo säger att chrippa tog memmo utan att skatta kanske därför pinto87 har fått fel information.
Senast redigerad av Pallal 2024-11-26 kl. 09:03.
Citera
2024-11-26, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Varför läggs så mycket vikt var man är skriven? Jag har skrivit mig på en helt annan adress än var jag bor, har Chrippa tidigare skojat om folk som gör så eller vad är grejen?
Han har blivit dömd för folkbokföringsbrott pga att han varit skriven där han inte bodde.
Citera
2024-11-26, 10:03
Avslutad
Idag lyssnade jag på Jocke & Jonnas podd och det framgår tydligt hur Linnea spam ringde Jocke den där helgen hon blev kastad i väggen, samtalet spelades upp.
Jonna har en stor poäng när hon ifrågasätter varför Linnea inte ringer sin familj och ber dom om hjälp, och de kan jag verkligen hålla med om.

Tydligen ska Jocke på vittnesförhör idag hos eko så något har ju hittats bland chrippas överföringar och Jocke misstänker att det handlar om när dom åkte utomlands sista gången tillsammans så betalade Jocke biljetterna för Chrippa hade inte råd och sen förde hans pappa över dom pengarna till Jocke.

Så inte verkar chrippa så tät som han vill framstå.
Citera
2024-11-26, 10:18
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
är det spekulationer?

Jag skrev ju "nog".
Citera
2024-11-26, 10:21
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Det stämmer inte angående Memmo. Memmo betalar ut lön, alltså Memmo betalar sociala avgifter och skatt. Kanske därför Dvärgen inte kör Memmo längre, han vill inte att några pengar ska gå till staten.

Angående Youtube så stämmer det, där måste man själv lösa dessa bitar med skatt/sociala avgifter etc.

Du har rätt. Men memmo var så innan ägarbytet att man betalade skatten själv. Eller minns jag fel?
Citera
2024-11-26, 10:21
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vem hörde av sig?

Kronofogden.
Citera
2024-11-26, 10:22
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Kan inte du förklara hur ett företag kan betala ut lön till en person, i det här fallet Chrippa, med tanke på att personen inte ens var anställd i företaget?

Det är väl inga problem?
Citera
2024-11-26, 10:27
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Frason:

Vadå polisen återställde hans kanal?

Den har nog återställts omedvetet och automatiskt när Polis tömde dess innehåll till en disk.
Citera
2024-11-26, 10:28
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
9000 följare

Gatulera Lilo

Twitch queen

Köpta följare. Imponerande... Under 200 sitter och kollar. Gissar under 50 efter nyår.
Citera
2024-11-26, 10:29
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Intressant trådsanning och lögn.

Chrippa använder inte Flashback.

Han är ju aktiv här med sitt självoutade konto varje dag.
Citera
2024-11-26, 10:32
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Chrippa kan inte resa längre

Det är riktigt länge sedan nu han var utomlands. September? Sparar bra med pengar på detta utreseförbud. Gått miste på 3 resor och krypton han hämtar utomlands växer istället. Nån borde ju åka ner och hämta pengar till honom. Lever som en fattig kyrkoråtta nu.
Citera
2024-11-26, 10:35
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Hahajaja dvärgen är fortfarande skriven p å vinden enligt mrkoll .

Men han har en co adress till pappa thomas dit posten ska gå

Det blir folkbokföringsbrott om nåt dygn. Kriminell Skabbe. Nån som vet ny adress? Polis, eko och Kronofogden ska ha den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in