2024-11-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han hade kopplingar med en företagare med tvivelaktig bokföring och affärsmässiga kopplingar.

Företaget har fått påtryckning av Skatteverket många gånger och årsredovisningen ser misstänkt ut. Jag nystar i anklagelser och lägger ett pussel. Den killen kan ha hjälpt Chrippa tvätta pengar med företaget?

Vilket företag och företagare syftar du på?
Citera
2024-11-25, 10:12
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Alltså tänk att någon alltid slår hål i hans lögner, det börjar bli riktigt pinsamt, förstår han inte själv hur illa det ser ut?

Han är för trög för att se sina självmål. Han anklagar alltid andra för saker som han sedan själv gör. Finns det inte en psykologisk term för det? När Christofer börjar kritisera andra för att begå bankrån vet vi vad han kommer göra inom en vecka själv.

Jag undrar om Skabbes pappa läser tråden fortfarande. Skabbe var så uppnosad sommaren 2023 hur pappan läste tråden och hur de skrattade åt tråden ihop. Men snabbt kom hans skulder fram, personliga konkursen, hans dom, insats i TR han själv påstod dansade igenom, otrogen, hur dålig förälder han är osv. Då blev det inte lika kul att farsan läste här längre. Jag hoppas verkligen inte Skabbes pappa läser i tråden om sin favoritson. Han mår redan dåligt över Skabbes situation, den situation Skabbe satt honom i osv.

Hade varit riktigt kul i en förhudsundersökning att se vad som finns i Skabbes mobil. Sexnoveller och kärleksförklaringar till Rask kanske?
Citera
2024-11-25, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Att driva ett företag innebär ansvar. Även utan uppsåt kan oaktsamhet få konsekvenser, beroende på situationen och omständigheterna.
I vilket sammanhang ställer du frågan?
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Det blir straffavgifter eller rättsligt antar jag.
kan du utveckla så jag hänger med?

Hur menar du med rättsligt, är det ekobrott eller Skattebrott?

Du spekulerar hur Chrippa får ut pengar och företaget kanske hjälpt han?

Företaget kan ha fört ut pengar ur landet eller skatteplanerat med utländska konton, inte bokfört förmåner och tillgångar som företaget finansierat, uteblivit med lön till dom anställda, tagit kryptobetalning istället för till gammelbank och det kanske tvättar Chrippas pengar och sen blir det konkat för det inte betalar skatt och det saknar betalningsförmåga fast företaget bara är tömt på alla tillgångar.
Senast redigerad av Pallal 2024-11-25 kl. 10:36.
Citera
2024-11-25, 10:24
Medlem
Citat:
Kanalen har nog återställts när polisen överförde all information från den/kontot till sina diskar. Så nu börjar det då jobbas iaf 🙂

Det brukar ske en tid mellan att man beslagtar mibilen till tömning och koll pga it teknikernas arbetsbörda.
är det spekulationer?
Citera
2024-11-25, 10:28
Medlem
Citat:
Skattesmittning. Skabbe har inte betalat skatt från Youtube någonsin.
men har Jacke det då? Ninetone?
Citera
2024-11-25, 10:32
Medlem
Citat:
Nej för allt det tog KF. Sluta ljug.
Ninetone sa att Jocke fått pengarna långt innan Jocke kronofogden tog dom sluta ljug.
Citera
2024-11-25, 10:35
Medlem
Citat:
Du och dina antaganden... Nej det är korrekt att så inte är fallet. Men fallet kan ju vara på ett annat sätt. Tänkt på det?
trådsannig. Linnea har ingen borderline
Citera
2024-11-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gharris
Vilket företag och företagare syftar du på?
Jag vill inte förstöra min trovärdighet och starta visklekar som utmynnar trådsanningar. Ifall det kommer bevis kan jag avslöja det, jag spekulerar bara.

5 maniska användare hävdar penningtvätt. Men vem är maskinen och vad har han tjänat pengar på som vi inte vet om?

Det hävdas att Chrippa aldrig skattat en krona på flera år, men han har under sin youtubekarriär varit signad till Ninetone, Jocke har fått hans youtubepengar och han hade varit superpoppis på memmo som Jockes kompis driver. Är inte särskilt troligt att Ninetone, Jocke och Danjal är med på fusket.

Det osar katt
Citera
2024-11-25, 12:50
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Det hävdas att Chrippa aldrig skattat en krona på flera år, men han har under sin youtubekarriär varit signad till Ninetone, Jocke har fått hans youtubepengar och han hade varit superpoppis på memmo som Jockes kompis driver. Är inte särskilt troligt att Ninetone, Jocke och Danjal är med på fusket.

Det osar katt

Han har aldrig skattat på Youtube självmant menade jag. Han var under en kort period med i Ninetone som skattade men han gick ur de pga den anledningen. JJ AB hade han några månaders utbetalning 2024 när de försökte få tillbaka kanalen Linnea raderade. Skatteveket och KF tog allt. Memmo är man precis som Youtube personligt ansvarig själv för att skatta på. Något Skabbe skitit i helt. Varje år har Danijal och Jocke gjort korrekta deklarationer Skabbe bara behövt signera och skicka in. Men nej. Då måste ju Skabbe betala flera 100 000 i skatt. Så det har den östgötska räven skitit fullständigt i.
Citera
2024-11-25, 12:53
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ninetone sa att Jocke fått pengarna långt innan Jocke kronofogden tog dom sluta ljug.

Det stämmer. Men de hörde av sig ca 2 veckor innan skatt, sociala avgifter och lön skulle fixas.
Citera
2024-11-25, 13:32
Medlem
Citat:
Han har aldrig skattat på Youtube självmant menade jag. Han var under en kort period med i Ninetone som skattade men han gick ur de pga den anledningen. JJ AB hade han några månaders utbetalning 2024 när de försökte få tillbaka kanalen Linnea raderade. Skatteveket och KF tog allt. Memmo är man precis som Youtube personligt ansvarig själv för att skatta på. Något Skabbe skitit i helt. Varje år har Danijal och Jocke gjort korrekta deklarationer Skabbe bara behövt signera och skicka in. Men nej. Då måste ju Skabbe betala flera 100 000 i skatt. Så det har den östgötska räven skitit fullständigt i.
Det stämmer inte angående Memmo. Memmo betalar ut lön, alltså Memmo betalar sociala avgifter och skatt. Kanske därför Dvärgen inte kör Memmo längre, han vill inte att några pengar ska gå till staten.

Angående Youtube så stämmer det, där måste man själv lösa dessa bitar med skatt/sociala avgifter etc.
Citera
2024-11-25, 13:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det stämmer. Men de hörde av sig ca 2 veckor innan skatt, sociala avgifter och lön skulle fixas.
Vem hörde av sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in